V teoretické části je popsán billboard jako reklamní prostředek. Práce uvádí základní informace o historii billboardu, jeho typech, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situacemi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Konec teoretické části je věnován využití billboardů pro politickou propagaci.
Praktická část analyzuje předvolební outdoorové kampaně dvou nejsilnějších politických stran v ČR, ODS a ČSSD. Důraz je kladen na analýzu obsahu a stylu kampaní a jejich působení na voliče. Projektová část nastiňuje návrhy řešení, které by mohly napomoci kultivovat a zefektivnit politickou reklamu.
Anotace v angličtině
The theoretical part gives a description and characteristics of the billboard as an advertising medium. This work contains basic information concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are the situaions in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. The end of the theoretical part is consecrated to usage of billboards in political advertising and election campaings. Practical part analyses election outdoor campaigns of two major political parties in the Czech republic, Civic Democratic Party and Czech Social Democratic Party. It accentuates an analysis of the content and the style of the campaigns and their impact on potential voters. The project part proposes some solutions that might help to get political advertising more cultivated and efficient.
Klíčová slova
billboard, venkovní reklama, předvolební kampaň, politická reklama, ODS, ČSSD
Klíčová slova v angličtině
billboard, outdoor advertising, election campaign, political advertising, Czech Social Democratic Party, Civic Democratic Party
Rozsah průvodní práce
61 s., 3. s obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části je popsán billboard jako reklamní prostředek. Práce uvádí základní informace o historii billboardu, jeho typech, rozměrech, nákladech na výrobu a následný pronájem ploch. Práce se dále zabývá situacemi, kdy je vhodné nebo naopak nevhodné billboard jako propagační prostředek využít, jaké jsou zásady při návrhu kampaní a jak billboard působí na spotřebitele. Konec teoretické části je věnován využití billboardů pro politickou propagaci.
Praktická část analyzuje předvolební outdoorové kampaně dvou nejsilnějších politických stran v ČR, ODS a ČSSD. Důraz je kladen na analýzu obsahu a stylu kampaní a jejich působení na voliče. Projektová část nastiňuje návrhy řešení, které by mohly napomoci kultivovat a zefektivnit politickou reklamu.
Anotace v angličtině
The theoretical part gives a description and characteristics of the billboard as an advertising medium. This work contains basic information concerning history of the billboard, types, dimensions, costs of production and rental of hoardings. Then the text mentions what are the situaions in which it is efficient to use billboard as an advertising medium, what are basic rules we should respect during designing and planning outdoor campaigns and what are the impacts of these billboard campaigns on consumers. The end of the theoretical part is consecrated to usage of billboards in political advertising and election campaings. Practical part analyses election outdoor campaigns of two major political parties in the Czech republic, Civic Democratic Party and Czech Social Democratic Party. It accentuates an analysis of the content and the style of the campaigns and their impact on potential voters. The project part proposes some solutions that might help to get political advertising more cultivated and efficient.
Klíčová slova
billboard, venkovní reklama, předvolební kampaň, politická reklama, ODS, ČSSD
Klíčová slova v angličtině
billboard, outdoor advertising, election campaign, political advertising, Czech Social Democratic Party, Civic Democratic Party
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti venkovní reklamy.
2. V teoretické části práce charakterizujte billboard jako reklamní prostředek. Popište billboard jako prostředek pro politickou propagaci se zaměřením na předvolební kampaně.
3. Formulujte hypotézu týkající se vztahu dané politické strany ke konkurentovi a odrazu tohoto vztahu na billboardu.
4. Analyzujte předvolební kampaně dvou hlavních politických rivalů v ČR - ČSSD a ODS (obsah, styl) a dopad těchto kampaní na voliče (soustřeďte se na využití billboardů.)
5. Zhodnoťte (ne)potvrzení hypotézy, formulujte hlavní zásady možného řešení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné zdroje v oblasti venkovní reklamy.
2. V teoretické části práce charakterizujte billboard jako reklamní prostředek. Popište billboard jako prostředek pro politickou propagaci se zaměřením na předvolební kampaně.
3. Formulujte hypotézu týkající se vztahu dané politické strany ke konkurentovi a odrazu tohoto vztahu na billboardu.
4. Analyzujte předvolební kampaně dvou hlavních politických rivalů v ČR - ČSSD a ODS (obsah, styl) a dopad těchto kampaní na voliče (soustřeďte se na využití billboardů.)
5. Zhodnoťte (ne)potvrzení hypotézy, formulujte hlavní zásady možného řešení.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management, 10. rozš. vyd. Praha, Grada Publishing 2001, počet stran 720. ISBN 80-247-0016-6
Smith, P. Moderní marketing, 1. vyd. Praha, Computer Press 2000, počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Tellis, Gerard J. Reklama a Podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
Čmejrková, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha, Leda 2000. Počet stran 260. ISBN 80-85927-75-6
Mikeš J., Vysekalová J. Reklama (Jak dělat reklamu). 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 124. ISBN 80-247-0557-5
Komárková R., Vysekalová J. Psychologie reklamy. 2. rozš. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing management, 10. rozš. vyd. Praha, Grada Publishing 2001, počet stran 720. ISBN 80-247-0016-6
Smith, P. Moderní marketing, 1. vyd. Praha, Computer Press 2000, počet stran 518. ISBN 80-7226-252-1
Tellis, Gerard J. Reklama a Podpora prodeje. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7
Čmejrková, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha, Leda 2000. Počet stran 260. ISBN 80-85927-75-6
Mikeš J., Vysekalová J. Reklama (Jak dělat reklamu). 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 124. ISBN 80-247-0557-5
Komárková R., Vysekalová J. Psychologie reklamy. 2. rozš. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1