Diplomová práce v teoretické části shrnuje poznatky z oblasti art marketingu a marketin-gových komunikací neziskových organizací pohybujících se na hudebním trhu. V praktické části se podrobně věnuje marketingovým komunikacím občanského sdružení QUASARS v souvislosti s vedením Quasars Ensemble a jeho pozicí na slovenském a evropském trhu. Marketingový výzkum je postaven také na hloubkových dotaznících s organizátory mezinárodních festivalů a zástupci dvou úspěšných evropských ansámblů. Závěrečná projektová část s konkrétními návrhy k inovacím marketingového a marketingově komunikačního mixu vychází z poznatků předchozího výzkumu a řešení, která předkládá, zpracovává s ohledem na možnosti zajištění personálního a finančního zabezpečení managementu Quasars Ensemble.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, this thesis summarizes knowledge from art marketing and marketing communications of non-governmental organizations being active on music market. Practical part deals in detail with marketing communications of non-profit organization QUASARS in connection with Quasars Ensemble management and its position on Slovak and European markets. Marketing research is also based on in-depth questionnaires with organizers of international festivals and representatives of two successful European en-sembles. The final project part of the thesis describes concrete proposals for marketing and marketing communication mix innovations and it is based on previous research findings. Presented solutions are processed with regard to possibility of HR and financial security options of Quasars Ensemble management.
Klíčová slova
art marketing, marketing hudby, marketingové komunikace, občanské sdružení, hudební trh, vážná hudba, Quasars Ensemble
Klíčová slova v angličtině
art marketing, music marketing, marketing communications, non-governmental organizations, music business, classical music, Quasars Ensemble
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce v teoretické části shrnuje poznatky z oblasti art marketingu a marketin-gových komunikací neziskových organizací pohybujících se na hudebním trhu. V praktické části se podrobně věnuje marketingovým komunikacím občanského sdružení QUASARS v souvislosti s vedením Quasars Ensemble a jeho pozicí na slovenském a evropském trhu. Marketingový výzkum je postaven také na hloubkových dotaznících s organizátory mezinárodních festivalů a zástupci dvou úspěšných evropských ansámblů. Závěrečná projektová část s konkrétními návrhy k inovacím marketingového a marketingově komunikačního mixu vychází z poznatků předchozího výzkumu a řešení, která předkládá, zpracovává s ohledem na možnosti zajištění personálního a finančního zabezpečení managementu Quasars Ensemble.
Anotace v angličtině
In its theoretical part, this thesis summarizes knowledge from art marketing and marketing communications of non-governmental organizations being active on music market. Practical part deals in detail with marketing communications of non-profit organization QUASARS in connection with Quasars Ensemble management and its position on Slovak and European markets. Marketing research is also based on in-depth questionnaires with organizers of international festivals and representatives of two successful European en-sembles. The final project part of the thesis describes concrete proposals for marketing and marketing communication mix innovations and it is based on previous research findings. Presented solutions are processed with regard to possibility of HR and financial security options of Quasars Ensemble management.
Klíčová slova
art marketing, marketing hudby, marketingové komunikace, občanské sdružení, hudební trh, vážná hudba, Quasars Ensemble
Klíčová slova v angličtině
art marketing, music marketing, marketing communications, non-governmental organizations, music business, classical music, Quasars Ensemble
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu hudby, cílových skupinách hudebního trhu a o marketingových komunikacích v oblasti neziskových organizací se zaměřením na kulturu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových komunikací slovenského občanského sdružení QUASARS v přímé návaznosti na Quasars Ensemble a vymezte jeho aktuální pozicí na trhu.
3. Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt pro zlepšení marketingové komunikace Quasars Ensemble a pro možnost zasažení nových trhů.
4. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu a otázku jeho financování a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu hudby, cílových skupinách hudebního trhu a o marketingových komunikacích v oblasti neziskových organizací se zaměřením na kulturu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových komunikací slovenského občanského sdružení QUASARS v přímé návaznosti na Quasars Ensemble a vymezte jeho aktuální pozicí na trhu.
3. Na základě výsledků analýzy vypracujte projekt pro zlepšení marketingové komunikace Quasars Ensemble a pro možnost zasažení nových trhů.
4. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu a otázku jeho financování a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BERNSTEIN, Joanne Scheff. Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. First edition. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley Imprint, 2007, 294 s. ISBN-13: 978-0-7879-7844-0; ISBN-10: 0-7879-7844-2.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry - vybrané problémy. Prvé vydanie. Bratislava: EKONÓM, 2006, 186 s. ISBN 80-225-2176-0; ISBN-10: 0-7879-7844-2.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických prchestrů: Publikum a veřejnost moravských filharmonií. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 2011, 184 s. ISBN 978-80-87500-03-3.
KOTTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management: 12. vydání. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERG. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BERNSTEIN, Joanne Scheff. Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. First edition. San Francisco: Jossey-Bass A Wiley Imprint, 2007, 294 s. ISBN-13: 978-0-7879-7844-0; ISBN-10: 0-7879-7844-2.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry - vybrané problémy. Prvé vydanie. Bratislava: EKONÓM, 2006, 186 s. ISBN 80-225-2176-0; ISBN-10: 0-7879-7844-2.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing symfonických prchestrů: Publikum a veřejnost moravských filharmonií. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 2011, 184 s. ISBN 978-80-87500-03-3.
KOTTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing Management: 12. vydání. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
DE PELSMACKER, Patrik, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERG. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Soukalová, PhD.):
1.Charakterizujte metodu vyhodnocování dílčích výzkumných šetření.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Jakou roli sehrává doba existence a značka organizace na hudebním trhu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Odhadněte náklady marketingových aktivit, které navrhujete v projektová části.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.