Diplomová práce se zaměřuje na efektivitu sociální reklamy v rámci soutěže Effie Awards, kterou každoročně pořádá organizace sdružující přední komunikační agentury Asociace komunikačních agentur. Práce vychází z obsahové analýzy jednotlivých uveřejněných kampaní, které se za roky pořádání v soutěži umístily. Posuzuje jejich účinnost, komuni-kační strategii, přínosy i další kritéria, tématicky společné reklamní kampaně mezi sebou srovnává a hodnotí i ty umístěné na nejvyšších příčkách. Vše je doplněno o názory a citace odborníků, dodatečné výzkumy, celkové zhodnocení i doporučení. Čtenář tak může získat ucelený přehled o vývoji i současné situaci v oblasti sociální reklamy pod záštitou zmíněné soutěže.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on the effectiveness of social advertising in the Effie Awards competition, organized annually by the organization for leading communications agencies of the Association of Communications Agencies. The work is based on the content analysis of published campaigns that have for years of organizing placed in the competition. It as-sesses their effectiveness, communication strategy, benefits, and other criteria; it compares and evaluates thematic joint advertising campaign between them, even those at the top of the world. Everything is accompanied by quotes and expert opinions, additional studies, the overall assessment and recommendations. The reader can get a comprehensive overview of the development and current situation of social advertising under the auspices of that competition.
Klíčová slova
sociální reklama, kampaň, efektivita, Effie Awards, kreativita, nezisková organizace, ko-munikace, výsledky, agentura, obsahová analýza, zadavatel, média
Klíčová slova v angličtině
social advertising, campaign, effectiveness, Effie Awards, creativity, non-profit organizati-on, communication, results, agency, content analysis, sponsor, media
Rozsah průvodní práce
87 s., znaky bez mezer 126 468
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na efektivitu sociální reklamy v rámci soutěže Effie Awards, kterou každoročně pořádá organizace sdružující přední komunikační agentury Asociace komunikačních agentur. Práce vychází z obsahové analýzy jednotlivých uveřejněných kampaní, které se za roky pořádání v soutěži umístily. Posuzuje jejich účinnost, komuni-kační strategii, přínosy i další kritéria, tématicky společné reklamní kampaně mezi sebou srovnává a hodnotí i ty umístěné na nejvyšších příčkách. Vše je doplněno o názory a citace odborníků, dodatečné výzkumy, celkové zhodnocení i doporučení. Čtenář tak může získat ucelený přehled o vývoji i současné situaci v oblasti sociální reklamy pod záštitou zmíněné soutěže.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on the effectiveness of social advertising in the Effie Awards competition, organized annually by the organization for leading communications agencies of the Association of Communications Agencies. The work is based on the content analysis of published campaigns that have for years of organizing placed in the competition. It as-sesses their effectiveness, communication strategy, benefits, and other criteria; it compares and evaluates thematic joint advertising campaign between them, even those at the top of the world. Everything is accompanied by quotes and expert opinions, additional studies, the overall assessment and recommendations. The reader can get a comprehensive overview of the development and current situation of social advertising under the auspices of that competition.
Klíčová slova
sociální reklama, kampaň, efektivita, Effie Awards, kreativita, nezisková organizace, ko-munikace, výsledky, agentura, obsahová analýza, zadavatel, média
Klíčová slova v angličtině
social advertising, campaign, effectiveness, Effie Awards, creativity, non-profit organizati-on, communication, results, agency, content analysis, sponsor, media
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématice práce z oblasti sociální reklamy, specifikujte zaměření práce.
2. Stanovte cíle, metodologický postup a definice obsahové analýzy, výzkumné cíle a záměry, parametry hodnocení a hypotézy práce.
3. Interpretujte obsahové analýzy rozdělené do dvou hlavních částí, analujte jednotlivé sociální spoty v rámci soutěže Effie Awards.
4. Vyhodnoťte obsahové analýzy, interpretujte výsledky a zhodnoťte.
5. Na základě závěrů obsahové analýzy navrhněte další možný postup zpracování a využití prvků v sociální reklamě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické podklady k tématice práce z oblasti sociální reklamy, specifikujte zaměření práce.
2. Stanovte cíle, metodologický postup a definice obsahové analýzy, výzkumné cíle a záměry, parametry hodnocení a hypotézy práce.
3. Interpretujte obsahové analýzy rozdělené do dvou hlavních částí, analujte jednotlivé sociální spoty v rámci soutěže Effie Awards.
4. Vyhodnoťte obsahové analýzy, interpretujte výsledky a zhodnoťte.
5. Na základě závěrů obsahové analýzy navrhněte další možný postup zpracování a využití prvků v sociální reklamě.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří . Reklama : Jak dělat reklamu. 3. Praha 7 : GradaPublishing, a.s., 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. Praha : GradaPublishing, a.s., 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362.
GÖTTLICHOVÁ, M. 2005. Masová média a sociální reklama. Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference, Ostrava 13.-15. 9. 2005 : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005, s. 73-78.
HORŇÁK, Pavel. Reklama : teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín : VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 13th ed. UpperSaddleRiver : PearsonPrenticeHall, 2009. 662124 s. ISBN 978-0-13-600998-6.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří . Reklama : Jak dělat reklamu. 3. Praha 7 : GradaPublishing, a.s., 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. Praha : GradaPublishing, a.s., 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362.
GÖTTLICHOVÁ, M. 2005. Masová média a sociální reklama. Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference, Ostrava 13.-15. 9. 2005 : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005, s. 73-78.
HORŇÁK, Pavel. Reklama : teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín : VeRBuM, 2010. 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 13th ed. UpperSaddleRiver : PearsonPrenticeHall, 2009. 662124 s. ISBN 978-0-13-600998-6.
Přílohy volně vložené
1 CD v deskách DP
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Bačuvčík, Ph.D.):
Otázka bude pouze jedna, avšak vyžaduje dle mého názoru složitější a strukturovanou odpověď. V práci docházíte k řadě závěrů ohledně vztahu kreativity (potažmo emocí) a efektivity sociální reklamy. Nutně se nabízí otázka, jak by tomu bylo ve srovnání s komerční reklamou. Je vztah těchto aspektů u sociální reklamy opravdu specifický, nebo mají pravdu ti, kteří tvrdí, že se sociální a komerční reklama (jakož i nekomerční/sociální a komerční marketing) ve své podstatě vůbec neliší?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.