Diplomová práce se zabývá českými seniory a jejich účastí na předváděcích prodejních akcích. Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje pojmy jako segmentace, nákupní chování, etika prodeje a podrobně popisuje cílovou skupinu seniorů s jejich speci-fiky a charakteristickými rysy. Praktická část se zabývá předváděcími prodejními akcemi, konkrétně popisuje jejich princip fungování, zjišťuje jejich klady i zápory a pomocí dotaz-níkového šetření stanovuje přístup seniorů k těmto akcím. Projektová část přináší řešení ve formě vytvoření alternativního projektu, který zachovává pozitiva původních akcí, vyvaruje se jejich negativních stránek a navíc má přidanou hodnotu pro seniory. Cílem práce je vytvořit takový projekt, který smysluplně a plnohodnotně vyplní volný čas seniorů.
Annotation in English
This thesis deals with the Czech elderly and their participation in the demonstration sales events. The theoretical part is based on the literature and defines terms such as segmentati-on, shopping behavior, ethics of sales and describes in detail the target group of seniors with their specifics and characteristic features. The practical part deals with the demon-stration promotions, specifically describes the operating principle of working, detects their pros and cons and with help of questionnaire survey provides seniors attitude to the acti-ons. The project section provides a solution in the form of a project alternative that preser-ves the original positive actions , avoids their negative aspects and also provides additional value for the elderly. The aim of this thesis is to create such a project, which fully and me-aningfully fills seniors free time.
Keywords
senior, předváděcí prodejní akce, manipulativní techniky v komunikaci, volný čas
Keywords in English
senior, showroom sales events, manipulative techniques in communication, leisure
Length of the covering note
80 s. (109 106 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá českými seniory a jejich účastí na předváděcích prodejních akcích. Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje pojmy jako segmentace, nákupní chování, etika prodeje a podrobně popisuje cílovou skupinu seniorů s jejich speci-fiky a charakteristickými rysy. Praktická část se zabývá předváděcími prodejními akcemi, konkrétně popisuje jejich princip fungování, zjišťuje jejich klady i zápory a pomocí dotaz-níkového šetření stanovuje přístup seniorů k těmto akcím. Projektová část přináší řešení ve formě vytvoření alternativního projektu, který zachovává pozitiva původních akcí, vyvaruje se jejich negativních stránek a navíc má přidanou hodnotu pro seniory. Cílem práce je vytvořit takový projekt, který smysluplně a plnohodnotně vyplní volný čas seniorů.
Annotation in English
This thesis deals with the Czech elderly and their participation in the demonstration sales events. The theoretical part is based on the literature and defines terms such as segmentati-on, shopping behavior, ethics of sales and describes in detail the target group of seniors with their specifics and characteristic features. The practical part deals with the demon-stration promotions, specifically describes the operating principle of working, detects their pros and cons and with help of questionnaire survey provides seniors attitude to the acti-ons. The project section provides a solution in the form of a project alternative that preser-ves the original positive actions , avoids their negative aspects and also provides additional value for the elderly. The aim of this thesis is to create such a project, which fully and me-aningfully fills seniors free time.
Keywords
senior, předváděcí prodejní akce, manipulativní techniky v komunikaci, volný čas
Keywords in English
senior, showroom sales events, manipulative techniques in communication, leisure
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na spotřebitelské chování, nákupní chování, psychologii spotřebitele a prodejní techniky, definujte a popište cílovou skupinu seniorů. Definujte základní pojmy, cíle práce, metody práce a pracovní hypotézy.
2. Analyzujte subjekty na trhu, které se zabývají prezentačními akcemi, představte, jak probíhají vlastní prezentace a s nimi související manipulativní a nátlakové techniky.
3. Shromážděte názory zúčastněných seniorů, analyzujte je a vyvoďte závěry.
4. Na základě vyvozených závěrů navrhněte řešení v podobě založení organizace bránící práva seniorů. Navrhněte pro danou organizaci mediální plán.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska se zaměřením na spotřebitelské chování, nákupní chování, psychologii spotřebitele a prodejní techniky, definujte a popište cílovou skupinu seniorů. Definujte základní pojmy, cíle práce, metody práce a pracovní hypotézy.
2. Analyzujte subjekty na trhu, které se zabývají prezentačními akcemi, představte, jak probíhají vlastní prezentace a s nimi související manipulativní a nátlakové techniky.
3. Shromážděte názory zúčastněných seniorů, analyzujte je a vyvoďte závěry.
4. Na základě vyvozených závěrů navrhněte řešení v podobě založení organizace bránící práva seniorů. Navrhněte pro danou organizaci mediální plán.
Recommended resources
STUART-HAMILTON, Ian. Psychologie stárnutí. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 319 s ISBN 8071782742.
KOMÁRKOVÁ, Růžena. - VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 221 s. ISBN 802479067X.
SCHIFFMAN, L. - KANUK, L. Nákupní chování.Vyd. 1.Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J.. Psychologie spotřebitele. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2004, 282 s. ISBN 8024703939.
LINDSTORM, M. Nákupologie. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2009, 240 s. ISBN 9788025123966.
Recommended resources
STUART-HAMILTON, Ian. Psychologie stárnutí. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. 319 s ISBN 8071782742.
KOMÁRKOVÁ, Růžena. - VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 221 s. ISBN 802479067X.
SCHIFFMAN, L. - KANUK, L. Nákupní chování.Vyd. 1.Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J.. Psychologie spotřebitele. Vyd. 1. Praha : Grada Publishing, 2004, 282 s. ISBN 8024703939.
LINDSTORM, M. Nákupologie. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2009, 240 s. ISBN 9788025123966.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Kotyzová, Ph.D.):
1. Jak Vás ovlivnily bariéry, na které jste v průběhu realizace diplomové práce narazila?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Co můžete z hlediska komunikace udělat, aby senioři dokázali odlišit vaše případné aktivity od stávajících?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Navrátilová, Ph.D.):
1. Uveďte novější zdroje k podnikatelské etice, minimálně po r. 2000.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Zhodnoťte nové trendy v podnikatelské etice a společenské zodpovědnosti firem (CSR) v České republice.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Pod jakou profesní skupinu a profesní pravidla spadají analyzované firmy, které se zabývají prezentačními akcemi pro seniory?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.