Tato diplomová práce se zabývá srovnáním green marketingu a greenwashingu a jejich využitím firmami, které produkují ekologické čisticí prostředky. Hlavním cílem práce je nalezení rozdílů a podobností v propagaci jejich produktů za použití takzvaných environmentálních tvrzení a tiskové reklamy. Na jedné straně tyto analyzované společnosti využívají nástrojů zeleného marketingu, na straně druhé greenwashingu. V teoretické části jsou popsány definice, znaky a nástroje obou fenoménů. Praktická část je rozdělena na tři samo-statné celky: analýzu environmentálních tvrzení, sémiotickou analýzu tiskových reklam a analýzu využívání green marketingu k propagaci trvalé udržitelnosti. V závěru práce je každá z těchto analýz vyhodnocena a shrnuta do přehledné tabulky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a comparison of companies producing household cleaning products applying either green marketing or greenwashing. The main aim is to find differences and similarities when promoting products with a help of green claims and print advertisements. On one hand, the analysed companies employ green marketing tools, on the other hand, tools of greenwashing. The theoretical part addresses definitions, signs and tools of both the phenomena. The analytical part is divided into three individual parts: analyses of green claims, semiotic analyses of print advertisements and analyses of companies using green marketing as a tool to promote the sustainability. At the end of thesis all the data is interpreted and compiled in individual tables.
green marketing, greenwashing, sins of greenwashing, sustainability, green claims, marketing mix, green consumer, eco-labels, household cleaning products, CSR
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním green marketingu a greenwashingu a jejich využitím firmami, které produkují ekologické čisticí prostředky. Hlavním cílem práce je nalezení rozdílů a podobností v propagaci jejich produktů za použití takzvaných environmentálních tvrzení a tiskové reklamy. Na jedné straně tyto analyzované společnosti využívají nástrojů zeleného marketingu, na straně druhé greenwashingu. V teoretické části jsou popsány definice, znaky a nástroje obou fenoménů. Praktická část je rozdělena na tři samo-statné celky: analýzu environmentálních tvrzení, sémiotickou analýzu tiskových reklam a analýzu využívání green marketingu k propagaci trvalé udržitelnosti. V závěru práce je každá z těchto analýz vyhodnocena a shrnuta do přehledné tabulky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a comparison of companies producing household cleaning products applying either green marketing or greenwashing. The main aim is to find differences and similarities when promoting products with a help of green claims and print advertisements. On one hand, the analysed companies employ green marketing tools, on the other hand, tools of greenwashing. The theoretical part addresses definitions, signs and tools of both the phenomena. The analytical part is divided into three individual parts: analyses of green claims, semiotic analyses of print advertisements and analyses of companies using green marketing as a tool to promote the sustainability. At the end of thesis all the data is interpreted and compiled in individual tables.
green marketing, greenwashing, sins of greenwashing, sustainability, green claims, marketing mix, green consumer, eco-labels, household cleaning products, CSR
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o zeleném marketingu a greenwashingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte komplexní analýzu zeleného marketingu a greenwashingu a jejich aplikaci na vybrané skupiny produktů. Formulujte silné a slabé stránky zeleného marketingu a greenwashingu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte srovnání obou jevů. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o zeleném marketingu a greenwashingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte komplexní analýzu zeleného marketingu a greenwashingu a jejich aplikaci na vybrané skupiny produktů. Formulujte silné a slabé stránky zeleného marketingu a greenwashingu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte srovnání obou jevů. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
Dahl, Richard. GREEN WASHING. Environmental Health Perspectives. 2010, roč. 118, č. 6, A246. ISSN 00916765.
Delmas, Magali A. and Cuerel Burbano, Vanessa, The Drivers of Greenwashing . 2011. California Management Review.
Grant, John. The green marketing manifesto. Chichester, England: John Wiley & Sons, 2007.
M. Laursen, Pernille a Katrine Gotje. Coloring Marketing Green: A study on the Phenomenon of Greenwashing. Copenhagen, 2012. Bachelor Thesis. Copenhagen Business School.
Ogilvy Earth. From Greenwash to Great. A Practical Guide to Great Green Marketing (without the Greenwash). 2009. Ogilvy Earth.
Ottman, Jacquelyn A.. The New Rules of Green Marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Sheffield [England: Greenleaf Publishing, 2011.
Patil, Vinayak. Gopal. "Green Marketing: Myths & Facts." Golden Research Thoughts 1.7 (2012): 1-8. Academic Search Complete. Web.
Seznam doporučené literatury
Dahl, Richard. GREEN WASHING. Environmental Health Perspectives. 2010, roč. 118, č. 6, A246. ISSN 00916765.
Delmas, Magali A. and Cuerel Burbano, Vanessa, The Drivers of Greenwashing . 2011. California Management Review.
Grant, John. The green marketing manifesto. Chichester, England: John Wiley & Sons, 2007.
M. Laursen, Pernille a Katrine Gotje. Coloring Marketing Green: A study on the Phenomenon of Greenwashing. Copenhagen, 2012. Bachelor Thesis. Copenhagen Business School.
Ogilvy Earth. From Greenwash to Great. A Practical Guide to Great Green Marketing (without the Greenwash). 2009. Ogilvy Earth.
Ottman, Jacquelyn A.. The New Rules of Green Marketing: strategies, tools, and inspiration for sustainable branding. Sheffield [England: Greenleaf Publishing, 2011.
Patil, Vinayak. Gopal. "Green Marketing: Myths & Facts." Golden Research Thoughts 1.7 (2012): 1-8. Academic Search Complete. Web.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
Myslíte si, že české společnosti používají greenwashing?
Jaký je největší rozdíl mezi českými společnostmi a vzorkem z vašeho výzkumu?
Jaký je největší přínos Vaší DP?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. Nebyly položeny doplňující otázky.