Diplomová práce se věnuje problematice využívání elektronických nástrojů a nových médií, především sociálních sítí jako nástroje public relations a brand managementu organizací. V teoretické části se věnuje brand managementu a teorii public relations, ve které již zakomponovává nové poznatky z využívání sociálních médií. Praktická část práce analyzuje a představuje Studentskou Unii UTB o jejímž PR a brand managementu tato práce pojednává. Věnuje se také analýze stávající komunikace této organizace. V projektové části postupně přináší řešení problému zjištěných v předchozí analýze a představuje nový komunikační a vizuální manuál Studentské Unie UTB.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses at problematic of using electronic tools and mew media, mainly social media, as a new tool for public relations and brand management. Theoretical part describes theory of brand management and public relations, accomodating also latest findings from usage of social media. Practical part introduces TBU Student Union and it?s to-day public relations and brand management. It also analyses past communication activities od TBU SU. The diploma project introduces solution to problems presented in previous analysis accompanied with a new communication and visual guidelines custom made for TBU Student Union.
Klíčová slova
public relations, neziskové organizace, Studentská Unie UTB, brand management, sociální média, komunikace
Klíčová slova v angličtině
public relations, non-profit organisation, TBU Student Union, brand management, social media, communication
Rozsah průvodní práce
102 s.(110 314 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje problematice využívání elektronických nástrojů a nových médií, především sociálních sítí jako nástroje public relations a brand managementu organizací. V teoretické části se věnuje brand managementu a teorii public relations, ve které již zakomponovává nové poznatky z využívání sociálních médií. Praktická část práce analyzuje a představuje Studentskou Unii UTB o jejímž PR a brand managementu tato práce pojednává. Věnuje se také analýze stávající komunikace této organizace. V projektové části postupně přináší řešení problému zjištěných v předchozí analýze a představuje nový komunikační a vizuální manuál Studentské Unie UTB.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses at problematic of using electronic tools and mew media, mainly social media, as a new tool for public relations and brand management. Theoretical part describes theory of brand management and public relations, accomodating also latest findings from usage of social media. Practical part introduces TBU Student Union and it?s to-day public relations and brand management. It also analyses past communication activities od TBU SU. The diploma project introduces solution to problems presented in previous analysis accompanied with a new communication and visual guidelines custom made for TBU Student Union.
Klíčová slova
public relations, neziskové organizace, Studentská Unie UTB, brand management, sociální média, komunikace
Klíčová slova v angličtině
public relations, non-profit organisation, TBU Student Union, brand management, social media, communication
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte rešerši na téma komunikace v sociálních sítích, elektronické komunikace a brand management. Formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Proveďte výzkum stávajících komunikačních aktivit Studentské Unie UTB a průzkum povědomí o značce (aktivní i pasivní znalost). Na základě tohoto výzkumu navrhněte možná opatření v oblasti komunikace a prezentace značky Studentská Unie UTB.
3. Zpracujte návrhy a výsledky z praktické části práce a vytvořte jednoduchý grafický manuál, manuál komunikace vůči jednotlivým cílovým skupinám a koncept rozvoje elektronické komunikace Studentské Unie.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte rešerši na téma komunikace v sociálních sítích, elektronické komunikace a brand management. Formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Proveďte výzkum stávajících komunikačních aktivit Studentské Unie UTB a průzkum povědomí o značce (aktivní i pasivní znalost). Na základě tohoto výzkumu navrhněte možná opatření v oblasti komunikace a prezentace značky Studentská Unie UTB.
3. Zpracujte návrhy a výsledky z praktické části práce a vytvořte jednoduchý grafický manuál, manuál komunikace vůči jednotlivým cílovým skupinám a koncept rozvoje elektronické komunikace Studentské Unie.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
BERNOFF, Josh a Charlene LI. Spodná vlna: Ako podnikať a víťaziť vo svete, ktorý zmenili sociálne médiá. 1. Bratislava: Eastone, 2008. ISBN 978-80-8109-137-7.
HAIG, Matt. Brand failures : the truth about the 100 biggest branding mistakes of all time. London : Kogan Page, 2003. 260 s. ISBN 0-7494-3927-0.
HAIG, Matt. Království značky : [největší omyly a úspěchy všech dob]. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 80-86929-09-4.
HAIG, Matt. Brand royalty : how the world's top 100 brands thrive & survive. London : Kogan Page, 2006. 329 s. ISBN 0-7494-4826-1.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie : pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
NEUMEIER, Marty. The brand gap : jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Vyd. 1. Praha : AnFas, 2008. 186 s. ISBN 978-80-254-2150-5.
RIES, Al; RIES, Laura. The 22 immutable laws of branding : how to build a product or service into a world-class brand. 1st ed. New York : HarperBusiness, 1998. 182 s. ISBN 0-88730-937-2.
TAYLOR, David. Brand management : budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
BERNOFF, Josh a Charlene LI. Spodná vlna: Ako podnikať a víťaziť vo svete, ktorý zmenili sociálne médiá. 1. Bratislava: Eastone, 2008. ISBN 978-80-8109-137-7.
HAIG, Matt. Brand failures : the truth about the 100 biggest branding mistakes of all time. London : Kogan Page, 2003. 260 s. ISBN 0-7494-3927-0.
HAIG, Matt. Království značky : [největší omyly a úspěchy všech dob]. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 80-86929-09-4.
HAIG, Matt. Brand royalty : how the world's top 100 brands thrive & survive. London : Kogan Page, 2006. 329 s. ISBN 0-7494-4826-1.
LINDSTRÖM, Martin. Nákup?ologie : pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6.
NEUMEIER, Marty. The brand gap : jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Vyd. 1. Praha : AnFas, 2008. 186 s. ISBN 978-80-254-2150-5.
RIES, Al; RIES, Laura. The 22 immutable laws of branding : how to build a product or service into a world-class brand. 1st ed. New York : HarperBusiness, 1998. 182 s. ISBN 0-88730-937-2.
TAYLOR, David. Brand management : budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jakých nástrojů využijete k posílení týmového ducha realizačního týmu? Jak lze zajistit přípravu mladších studentů za odcházející absolventy?
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Stanovte mezníky a kritéria pro ověření správnosti uvedených návrhů.
Student vymezil mezníky a kritéria.
3. Jak bude změna loga komunikována? Prezentujte komunikační plán.
Student prezentoval komunikační plán a vysvětlil komunikaci ohledně loga.