Tato diplomová práce se zabývá využitím nástrojů, jež přináší online marketingové prostředí, a jejich propojením s cílem vytvořit co nejefektivnější komunikační rámec pro zvolenou firmu. V teoretické rovině zde budou popsány vybrané online prostředky a strategie včetně jejich kořenů v klasickém marketingovém pojetí. Důraz bude kladen na změny v oblasti marketingové komunikace, jež přinesl vývoj digitálních technologií. Praktická část je věnována podrobné analýze online prostředí, která vychází ze zvoleného teoretického rámce, a to z hlediska poptávky, konkurence a cílových skupin. V projektové rovině budou výstupy analýzy implementovány na konkrétní strategii a nastavení komunikačních prostředků v online prostředí pro vybranou firmu.
Anotace v angličtině
This Master thesis focuses on the usage of online marketing tools. It particularly focuses on the combination of online marketing tools that creates the most effective framework of communication for the chosen company. On the theoretical level, concrete online media and strategies will be described, together with their roots in a classical marketing theory. Emphasis will be given to changes in the field of marketing communication caused by an emergence of digital technologies. The practical part is dedicated to a detailed online domain analysis based on a chosen framework in terms of demand, competition and target groups. On the project level, results of the analysis will be applied to a particular strategy and setting of communication tools in the online environment for a concrete company.
Klíčová slova
komunikační mix, online marketing, SEO, tvorba webu, web 2.0, online PR, socialní média, Inbound marketing
Klíčová slova v angličtině
Promotional mix, online marketing, Search engine optimization (SEO), webdesign, web 2.0, PR online, social media, Inbound marketing
Rozsah průvodní práce
93 s. (123 422) přílohy 15 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím nástrojů, jež přináší online marketingové prostředí, a jejich propojením s cílem vytvořit co nejefektivnější komunikační rámec pro zvolenou firmu. V teoretické rovině zde budou popsány vybrané online prostředky a strategie včetně jejich kořenů v klasickém marketingovém pojetí. Důraz bude kladen na změny v oblasti marketingové komunikace, jež přinesl vývoj digitálních technologií. Praktická část je věnována podrobné analýze online prostředí, která vychází ze zvoleného teoretického rámce, a to z hlediska poptávky, konkurence a cílových skupin. V projektové rovině budou výstupy analýzy implementovány na konkrétní strategii a nastavení komunikačních prostředků v online prostředí pro vybranou firmu.
Anotace v angličtině
This Master thesis focuses on the usage of online marketing tools. It particularly focuses on the combination of online marketing tools that creates the most effective framework of communication for the chosen company. On the theoretical level, concrete online media and strategies will be described, together with their roots in a classical marketing theory. Emphasis will be given to changes in the field of marketing communication caused by an emergence of digital technologies. The practical part is dedicated to a detailed online domain analysis based on a chosen framework in terms of demand, competition and target groups. On the project level, results of the analysis will be applied to a particular strategy and setting of communication tools in the online environment for a concrete company.
Klíčová slova
komunikační mix, online marketing, SEO, tvorba webu, web 2.0, online PR, socialní média, Inbound marketing
Klíčová slova v angličtině
Promotional mix, online marketing, Search engine optimization (SEO), webdesign, web 2.0, PR online, social media, Inbound marketing
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupných zdrojů zpracujte teoretický rámec práce.
2. V logické návaznosti vymezte jednotlivá relevantní témata a komunikační nástroje s přihlédnutím ke specifikům online komunikace a specifikům samotného předmětu podnikání zvolené firmy.
3. Definujte cíle a výzkumné otázky. Zvolte a zdůvodněte metody a nástroje, které budou pro analýzy využity.
4. Realizujte výzkumná šetření. Konkrétně analýzu klíčových slov pro realizaci webu, obsahovou analýzu vybraných konkurenčních webů a jejich komunikačních aktivit a analýzu cílové skupiny v sociální síti.
5. Na základě zjištěných informací vytvořte integrovanou komunikační platformu v online prostředí pro zvolenou firmu včetně konkrétních nástrojů a způsobu jejich využití.
Zásady pro vypracování
1. Na základě dostupných zdrojů zpracujte teoretický rámec práce.
2. V logické návaznosti vymezte jednotlivá relevantní témata a komunikační nástroje s přihlédnutím ke specifikům online komunikace a specifikům samotného předmětu podnikání zvolené firmy.
3. Definujte cíle a výzkumné otázky. Zvolte a zdůvodněte metody a nástroje, které budou pro analýzy využity.
4. Realizujte výzkumná šetření. Konkrétně analýzu klíčových slov pro realizaci webu, obsahovou analýzu vybraných konkurenčních webů a jejich komunikačních aktivit a analýzu cílové skupiny v sociální síti.
5. Na základě zjištěných informací vytvořte integrovanou komunikační platformu v online prostředí pro zvolenou firmu včetně konkrétních nástrojů a způsobu jejich využití.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
HALLIGAN, Brian; SHAH, Dharmesh. Inbound marketing : Get foung using Google, Social media and Blogs. 1. New Jersey : John Wiley and Sons, 2010. 226 s. ISBN 978-0-470-49931-3.
HANZELKOVÁ, Alena a Gary ARMSTRONG. Strategický marketing: teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 170 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-120-8 (BROž.).
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
HALLIGAN, Brian; SHAH, Dharmesh. Inbound marketing : Get foung using Google, Social media and Blogs. 1. New Jersey : John Wiley and Sons, 2010. 226 s. ISBN 978-0-470-49931-3.
HANZELKOVÁ, Alena a Gary ARMSTRONG. Strategický marketing: teorie pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2009, 170 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-120-8 (BROž.).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. V případě aplikace do praxe, plánujete uživatelské testování? Příp. jaké?
2. Jaký je průměrný objem zakázek při stávající situaci a jaký plánujete po redesignu a
optimalizaci?
3. Jsou takto malé řemeslné výroby konkurenceschopné do budoucna proti importovaným
výrobkům a velkým společnostem?
Studentka zodpověděla otázky zcela.