Tato diplomová práce nabízí marketingový pohled na specifickou cílovou skupinu ?Aktivní kynologové?. Tento segment doposud nebyl popsán, přestože je v něm skryt velký potenciál, a to díky ochotě cílové skupiny utrácet za své hlavní hobby vysoké finanční částky.
Teoretická část nabízí závěry z různých relevantních oborů ? marketing, segmentace, spotřebitelské chování, internet, digitální stopy.
Na začátku praktické části jsou popsány charakteristiky vybraného segmentu. Jedná se kombinaci těchto využitých zdrojů a metod ? veřejné i interní statistiky, výsledky uskutečněných výzkumů agentur, data získaná při analýze digitální stopy aktivních kynologů a jejich typického užívání internetu a sociálních sítí.
Na konci praktické části jsou formulovány doporučení pro efektivní komunikaci s těmito spotřebiteli. Tato doporučení jsou následně využita v projektu, který má formu zpracované cross-mediální komunikační strategie a kampaně pro vybranou lokální firmu.
Anotace v angličtině
The thesis offers marketing point of view to specific target group ? ?Active Cynologists?. This segment has not been described yet, despite the fact that we can find huge potential in it ? thanks to their willingness to spend money for their main hobby.
In the theoretical part there are some findings from various branches that are connected to this topic: marketing, segmentation, consumer behavior, internet, digital tracking. At the beginning of the practical part there is a description of current characteristics of chosen segment. There is a combination of data I used: statistics, results of relevant marketing research and analyzing the digital track of Active Cynologists - how they tipically use the internet and social media. By the end of the practical part there are some recommendation how to communicate with this consumers. These recommendation are implemented in project, which is formed as a cross-media communication strategy and campaign for a local company.
Marketing, marketing communication, segmentation, cynology, customer behaviour, lifestyle, digital track.
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce nabízí marketingový pohled na specifickou cílovou skupinu ?Aktivní kynologové?. Tento segment doposud nebyl popsán, přestože je v něm skryt velký potenciál, a to díky ochotě cílové skupiny utrácet za své hlavní hobby vysoké finanční částky.
Teoretická část nabízí závěry z různých relevantních oborů ? marketing, segmentace, spotřebitelské chování, internet, digitální stopy.
Na začátku praktické části jsou popsány charakteristiky vybraného segmentu. Jedná se kombinaci těchto využitých zdrojů a metod ? veřejné i interní statistiky, výsledky uskutečněných výzkumů agentur, data získaná při analýze digitální stopy aktivních kynologů a jejich typického užívání internetu a sociálních sítí.
Na konci praktické části jsou formulovány doporučení pro efektivní komunikaci s těmito spotřebiteli. Tato doporučení jsou následně využita v projektu, který má formu zpracované cross-mediální komunikační strategie a kampaně pro vybranou lokální firmu.
Anotace v angličtině
The thesis offers marketing point of view to specific target group ? ?Active Cynologists?. This segment has not been described yet, despite the fact that we can find huge potential in it ? thanks to their willingness to spend money for their main hobby.
In the theoretical part there are some findings from various branches that are connected to this topic: marketing, segmentation, consumer behavior, internet, digital tracking. At the beginning of the practical part there is a description of current characteristics of chosen segment. There is a combination of data I used: statistics, results of relevant marketing research and analyzing the digital track of Active Cynologists - how they tipically use the internet and social media. By the end of the practical part there are some recommendation how to communicate with this consumers. These recommendation are implemented in project, which is formed as a cross-media communication strategy and campaign for a local company.
Marketing, marketing communication, segmentation, cynology, customer behaviour, lifestyle, digital track.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k segmentaci trhu a vlivům na spotřebitelské chování, zohledněte význam e-prostředí v současných marketingových komunikacích firem.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte specifika vybrané cílové skupiny na základě rešerše dostupných studií a kvalitativních metod.
4. Zpracujte projekt crossmediální komunikační strategie pro lokální firmu s důrazem na digitální média.
5. Formulujte možnosti zobecnění výsledků, limity realizace projektu, rizika aplikací metod, měření apod.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k segmentaci trhu a vlivům na spotřebitelské chování, zohledněte význam e-prostředí v současných marketingových komunikacích firem.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte specifika vybrané cílové skupiny na základě rešerše dostupných studií a kvalitativních metod.
4. Zpracujte projekt crossmediální komunikační strategie pro lokální firmu s důrazem na digitální média.
5. Formulujte možnosti zobecnění výsledků, limity realizace projektu, rizika aplikací metod, měření apod.
Seznam doporučené literatury
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
DUFFKOVÁ, Jana; URBAN, Lukáš; DUBSKÝ, Josef. Sociologie životního stylu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 237 s. ISBN 978-80-7380-123-6.
Seznam doporučené literatury
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
DUFFKOVÁ, Jana; URBAN, Lukáš; DUBSKÝ, Josef. Sociologie životního stylu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 237 s. ISBN 978-80-7380-123-6.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Juříková, Ph.D.):
1. Objasněte rozdílné a společné rysy nákupního a spotřebitelského chování, které v práci jsou často stírány či zaměňovány.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Objasněte metody práce v praktické části.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Je možné pozorovaním zistiť, čo si zákazníci "skutečně myslí o výrobcích" (str. 15)? Aké výskumné metódy by boli vhodnejšie pre zistenie myslenia, úvah, postojov cieľovej skupiny?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Z čoho vychádza váš odhad, že náklady na chov psa budú rovnaké ako v Amerike? Sú ceny sledovaných produktov rovnaké/porovnateľné v ČR a USA aj napriek rozdielnym životným príjmom a nákladom?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.