Bakalářská práce se zabývá studiem problematiky politické komunikace. Jejím záměrem je poukázat na důslednější využití moderních metod marketingových komunikací.
V teoretické části se práce věnuje popisu obecné politické teorie a východiskům politické komunikace. Teoretickou část uzavírá studium politické psychologie.
Na základě teoretických poznatků je pak v praktické části práce podrobena analýze předvo-lební kampaň a komunikace KDU-ČSL (Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu Čes-ké republiky 2006), ve které je hodnoceno provedení a efektivita jednotlivých komunikač-ních aktivit. Práce ve svém závěru předkládá návrhy řešení eliminace jedné z hlavních chyb komunikace strany, kterou je nevyužití potenciálu internetu.
Annotation in English
The Bachelor thesis is engaded in fields of political communications. The study refers to using of marketing communications in politics. The theoretical part describes common political theory, political communications and psychology.
On this basis was analysed CDU-CPP´s recent election and communication campaign (Election for the House of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2006). The conclusions and results of the work formulate solutions proposals mainly for internet com-muniacation.
Keywords
politika, politická strana, parlamentní volby, volební kampaň, volič, marketingové komu-nikace, marketingový výzkum, KDU-ČSL
Keywords in English
politics, political party, Parliamentary Election, election campaign, voter, marketing com-munication, marketing research, CDU-CPP (The Christian Democratic Union - Czecho-slovak People´s Party)
Length of the covering note
75
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá studiem problematiky politické komunikace. Jejím záměrem je poukázat na důslednější využití moderních metod marketingových komunikací.
V teoretické části se práce věnuje popisu obecné politické teorie a východiskům politické komunikace. Teoretickou část uzavírá studium politické psychologie.
Na základě teoretických poznatků je pak v praktické části práce podrobena analýze předvo-lební kampaň a komunikace KDU-ČSL (Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu Čes-ké republiky 2006), ve které je hodnoceno provedení a efektivita jednotlivých komunikač-ních aktivit. Práce ve svém závěru předkládá návrhy řešení eliminace jedné z hlavních chyb komunikace strany, kterou je nevyužití potenciálu internetu.
Annotation in English
The Bachelor thesis is engaded in fields of political communications. The study refers to using of marketing communications in politics. The theoretical part describes common political theory, political communications and psychology.
On this basis was analysed CDU-CPP´s recent election and communication campaign (Election for the House of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2006). The conclusions and results of the work formulate solutions proposals mainly for internet com-muniacation.
Keywords
politika, politická strana, parlamentní volby, volební kampaň, volič, marketingové komu-nikace, marketingový výzkum, KDU-ČSL
Keywords in English
politics, political party, Parliamentary Election, election campaign, voter, marketing com-munication, marketing research, CDU-CPP (The Christian Democratic Union - Czecho-slovak People´s Party)
Research Plan
1. Zmapujte dostupné materiály a zdroje v oblasti marketingových komunikací s důrazem na specifika komunikace politické strany.
2. Formulujte pracovní hypotézy ke komunikaci politické strany.
3. Analyzujte cílovou skupinu a současnou komunikaci politické strany.
4. Vyhodnoťte analýzu, navrhněte změny a zlepšení komunikace.
Research Plan
1. Zmapujte dostupné materiály a zdroje v oblasti marketingových komunikací s důrazem na specifika komunikace politické strany.
2. Formulujte pracovní hypotézy ke komunikaci politické strany.
3. Analyzujte cílovou skupinu a současnou komunikaci politické strany.
4. Vyhodnoťte analýzu, navrhněte změny a zlepšení komunikace.
Recommended resources
Kotler P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 10.vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 789. ISBN 80-247-0016-6
Krejčí O.Politická psychologie. 1. vyd. Praha, Ekopress 2004. Počet stran 319. ISBN 80-86119-84-X
Prorok V. Základy politologie. 1. vyd. Praha, Vysoká škola ekonomická 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7079-935-8
Říchová B. Úvod do současné politologie. 1. vyd. Praha, Portál 2002. Počet stránek 207. ISBN 80-7178-628-4
Svoboda V. Základy public relations. 2.vyd. Zlín, UTB 2004. Počet stran 152. ISBN 80-7318-043-X
Vodička K., Cabada L. Politický systém České republiky. 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 351. ISBN 80-7178-718-3
Recommended resources
Kotler P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 10.vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 789. ISBN 80-247-0016-6
Krejčí O.Politická psychologie. 1. vyd. Praha, Ekopress 2004. Počet stran 319. ISBN 80-86119-84-X
Prorok V. Základy politologie. 1. vyd. Praha, Vysoká škola ekonomická 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7079-935-8
Říchová B. Úvod do současné politologie. 1. vyd. Praha, Portál 2002. Počet stránek 207. ISBN 80-7178-628-4
Svoboda V. Základy public relations. 2.vyd. Zlín, UTB 2004. Počet stran 152. ISBN 80-7318-043-X
Vodička K., Cabada L. Politický systém České republiky. 1. vyd. Praha, Portál 2003. Počet stran 351. ISBN 80-7178-718-3