Tématem teoretické části bakalářské práce je střih v sekvenčních technologiích a jeho rozdíly v rámci formy. V kompilační částí se práce zabývá historickým vývojem technologie sekvenčního snímání. Poté se dostává ke srovnání profese obrazového střihače a střihové skladby při sekvenčním snímání s profesí střihače postprodukčního a střihové skladby záběrovým způsobem snímaného díla. Zde vytváří vlastní poznatky, které dále prohlubuje v poslední kapitole. Ta se věnuje rozdílům skladby v závislosti na formě daného sekvenčně snímaného pořadu. Praktickou částí je film Amputace.
Anotace v angličtině
The topic of the theoretical part is live editing and its differences in the forms. First, this thesis describes historical background of the multiple-camera setup, which leads it to the comparison between technical director?s and editor?s profession. Here it generates its own conclusions and finally compares live editing of different TV programme forms.
Klíčová slova
Obrazový střih, sekvenční technologie, film
Klíčová slova v angličtině
Technical Director, multiple-camera setup, film
Rozsah průvodní práce
30 s. (38 307 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem teoretické části bakalářské práce je střih v sekvenčních technologiích a jeho rozdíly v rámci formy. V kompilační částí se práce zabývá historickým vývojem technologie sekvenčního snímání. Poté se dostává ke srovnání profese obrazového střihače a střihové skladby při sekvenčním snímání s profesí střihače postprodukčního a střihové skladby záběrovým způsobem snímaného díla. Zde vytváří vlastní poznatky, které dále prohlubuje v poslední kapitole. Ta se věnuje rozdílům skladby v závislosti na formě daného sekvenčně snímaného pořadu. Praktickou částí je film Amputace.
Anotace v angličtině
The topic of the theoretical part is live editing and its differences in the forms. First, this thesis describes historical background of the multiple-camera setup, which leads it to the comparison between technical director?s and editor?s profession. Here it generates its own conclusions and finally compares live editing of different TV programme forms.
Klíčová slova
Obrazový střih, sekvenční technologie, film
Klíčová slova v angličtině
Technical Director, multiple-camera setup, film
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV.
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video a 1 ks MiniDV.
Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Jan Kučera - Základy střihové skladby ve filmu a televizi, ISBN 8073318962
Josef Valušiak - Základy střihové skladby, ISBN 8073310392
Jerzy Plazewski - Historický vývoj střihové skladby
David Bordwell - Umění filmu, Úvod do studia formy a stylu, ISBN 9788073312176
Karel Reisz - Technique of Film Editing, ISBN 0240521854
Seznam doporučené literatury
Jan Kučera - Základy střihové skladby ve filmu a televizi, ISBN 8073318962
Josef Valušiak - Základy střihové skladby, ISBN 8073310392
Jerzy Plazewski - Historický vývoj střihové skladby
David Bordwell - Umění filmu, Úvod do studia formy a stylu, ISBN 9788073312176
Karel Reisz - Technique of Film Editing, ISBN 0240521854
Přílohy volně vložené
CD-ROM s teoretickou částí BP v elektronické podobě
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího TČ: D - uspokojivě
Hodnocení vedoucího PČ: B - velmi dobře
Hodnocení oponenta TČ: C - dobře
Hodnocení oponenta PČ: A - výborně
Student obhájil svoji závěrečnou práci zodpovězením položených otázek.