Bakalářská práce shrnuje poznatky z oblasti komunikační strategie a marketingu neziskových organizací. Informuje o základních charakteristikách třetího sektoru a zásadách tvorby strategického řízení. Praktická část práce je věnována analýze komunikační strategie o.s. ADRA v oblasti pomoci dětem třetího světa v rámci projektu „BangBaby“.
Anotace v angličtině
Bachelor work summaries knowledge from the communication strategy and marketing in non-profit organizations. It informs about basic characteristics of the third sector in Czech republic and presents principles of production strategic affairs. Practical part analysis communication strategy of non-profit civil association ADRA which is considered to help children in poor countries. Their project is called BangBaby.
Klíčová slova
komunikační strategie, charakteristika neziskového sektoru, marketing neziskového sektoru, strategické řízení, SWOT analýza, fundraising, veřejné mínění, vztahy s veřejností, nástroje komunikačního mixu
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, characterization of non-profit sector, marketing of non-profit organizations, strategic affairs, SWOT analysis, fundraising, public opinion, public relations, communication mix.
Rozsah průvodní práce
51 s., 6 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce shrnuje poznatky z oblasti komunikační strategie a marketingu neziskových organizací. Informuje o základních charakteristikách třetího sektoru a zásadách tvorby strategického řízení. Praktická část práce je věnována analýze komunikační strategie o.s. ADRA v oblasti pomoci dětem třetího světa v rámci projektu „BangBaby“.
Anotace v angličtině
Bachelor work summaries knowledge from the communication strategy and marketing in non-profit organizations. It informs about basic characteristics of the third sector in Czech republic and presents principles of production strategic affairs. Practical part analysis communication strategy of non-profit civil association ADRA which is considered to help children in poor countries. Their project is called BangBaby.
Klíčová slova
komunikační strategie, charakteristika neziskového sektoru, marketing neziskového sektoru, strategické řízení, SWOT analýza, fundraising, veřejné mínění, vztahy s veřejností, nástroje komunikačního mixu
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, characterization of non-profit sector, marketing of non-profit organizations, strategic affairs, SWOT analysis, fundraising, public opinion, public relations, communication mix.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací o.s. Adra se zaměřením na komunikační strategii v oblasti pomoci dětem třetího světa.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost o.s. Adra vzhledem k jejím současným komunikačním aktivitám v oblasti pomoci dětem třetího světa.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti současné komunikační strategie o.s. Adra v oblasti pomoci dětem třetího světa.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu nekomerčních marketingových komunikací o.s. Adra se zaměřením na komunikační strategii v oblasti pomoci dětem třetího světa.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost o.s. Adra vzhledem k jejím současným komunikačním aktivitám v oblasti pomoci dětem třetího světa.
3. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry a případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivnosti současné komunikační strategie o.s. Adra v oblasti pomoci dětem třetího světa.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Praha, 1996.
Rektořík J. Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998.
Čepelka, O. a spol. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997.
Pospíšil, P. Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002.
Němec, P. Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999.
Lesly, P. Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995.
PhDr. Daňová, D. Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001.
PhDr. Svoboda, V. Public Relations, UTB, Zlín, 2001.
Pavla Gomba. Slyšíte nás? Ptají se děti z rozvojového světa, Newfinances 2003, Praha.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Praha, 1996.
Rektořík J. Ekonomika a řízení neziskových organizací, ESF MZ Brno, 1998.
Čepelka, O. a spol. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997.
Pospíšil, P. Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002.
Němec, P. Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999.
Lesly, P. Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995.
PhDr. Daňová, D. Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001.
PhDr. Svoboda, V. Public Relations, UTB, Zlín, 2001.
Pavla Gomba. Slyšíte nás? Ptají se děti z rozvojového světa, Newfinances 2003, Praha.