Práca sa zaoberá firemnou identitou malého strojárenského podniku, ktorý si chce vybudo-vať plánovitú a riadenú firemnú identitu. V teoretickej časti sumarizuje základné poznatky z oblasti corporate identity a jej subsystémov. Praktická časť analyzuje súčasný stav firem-nej identity a kultúry podniku, aby odhalila ich slabé a silné stránky. Na základe zisteného sú v projektovej časti práce formulované opatrenia pre jednotlivé prvky corporate identity s cieľom vytvoriť jeden kohézny fungujúci celok s logickou koncepciou. Záverom práce je navrhnutý plán kontroly efektívnosti novej firemnej identity do budúcna.
Anotace v angličtině
The work focuses on the corporate identity of a small engineering enterprise that wants to set up a systematic and controlled corporate identity. In the theoretical part, the work summarizes basic knowledge in the field of corporate identity and its subsystems. The practical part analyzes current state of corporate identity and culture of the firm to reveal its strengths and weaknesses. According to the findings, steps for each corporate identity element are defined with the goal of creating one cohesive and functional entity with a logical concept. In the end of the work a plan for new corporate identity effectivity is pro-posed for the future.
Práca sa zaoberá firemnou identitou malého strojárenského podniku, ktorý si chce vybudo-vať plánovitú a riadenú firemnú identitu. V teoretickej časti sumarizuje základné poznatky z oblasti corporate identity a jej subsystémov. Praktická časť analyzuje súčasný stav firem-nej identity a kultúry podniku, aby odhalila ich slabé a silné stránky. Na základe zisteného sú v projektovej časti práce formulované opatrenia pre jednotlivé prvky corporate identity s cieľom vytvoriť jeden kohézny fungujúci celok s logickou koncepciou. Záverom práce je navrhnutý plán kontroly efektívnosti novej firemnej identity do budúcna.
Anotace v angličtině
The work focuses on the corporate identity of a small engineering enterprise that wants to set up a systematic and controlled corporate identity. In the theoretical part, the work summarizes basic knowledge in the field of corporate identity and its subsystems. The practical part analyzes current state of corporate identity and culture of the firm to reveal its strengths and weaknesses. According to the findings, steps for each corporate identity element are defined with the goal of creating one cohesive and functional entity with a logical concept. In the end of the work a plan for new corporate identity effectivity is pro-posed for the future.
1. Zpracujte teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Analyzujte a zhodnoťte súčasnou firemní identitu, její jednotlivé složky a firemní image. Analyzujte komunikační materiály firmy Edel vent. Proveďte průzkum s cílem zjistit, jak chápou identitu firmy zaměstnanci.
3. Interpretujte firemní poslání, vízi, cíle a plány.
4. Navrhněte novou firemní identitu, její jednotlivé prvky v ostatních subsystémech (u CD navrhněte, na základě zjištěného, strukturu a formu design manuálu, a plán kontroly do budoucnosti).
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro diplomovou práci.
2. Analyzujte a zhodnoťte súčasnou firemní identitu, její jednotlivé složky a firemní image. Analyzujte komunikační materiály firmy Edel vent. Proveďte průzkum s cílem zjistit, jak chápou identitu firmy zaměstnanci.
3. Interpretujte firemní poslání, vízi, cíle a plány.
4. Navrhněte novou firemní identitu, její jednotlivé prvky v ostatních subsystémech (u CD navrhněte, na základě zjištěného, strukturu a formu design manuálu, a plán kontroly do budoucnosti).
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, I., D. STEJSKALOVÁ, H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
MELEWAR, T. C. Facets of corporate identity, communication and reputation. New York: Routledge, 2008. ISBN 9780415405287.
SVOBODA, Václav. Corporate identity. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 80-7318-106-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, I., D. STEJSKALOVÁ, H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-178-2.
MELEWAR, T. C. Facets of corporate identity, communication and reputation. New York: Routledge, 2008. ISBN 9780415405287.
SVOBODA, Václav. Corporate identity. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 80-7318-106-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Dotaz č. 1: Proč autor použil pouze kvantitativní výzkum? Domnívám se, že pro potřeby analýzy by relevantnější výsledky přinesl nějaký typ výzkumu kvalitativního. Kvantifikace využitých verbálních a obrazových prvků sice také cosi vypovídá o vhodnosti marketingové komunikace dané firmy, jistě by však bylo vhodné zjistit také, jakým způsobem se s danými znaky zacházelo, v jakých kontextech byly použity atd. Pouhý jejich výčet ještě nemusí ukazovat na úspěšnost nebo neúspěšnost komunikace. Stejně tak, pokud jde o firemní kulturu. Nepřinesly by přesnější informace např. o vnitřním prostředí firmy hloubkové rozhovory se zaměstnanci, které by odhalily i skutečnosti, jež pouhá kvantifikace odpovědí z dotazníků objeví jen obtížně a nepřesně?
Student objasnil svůj záměr a odpověděl na všechny části položené otázky.
Dotaz č. 2: Je součástí Corporate identity také slogan? Jaký centrální slogan pro danou firmu by autor navrhoval?
Student odpověděl na položenou otázku.
Dotaz č. 3.: Mohl by se autor zamyslet nad možnostmi využití postupů intuitivního marketingu ve firmě Edel event?
Student odpověděl na položenou otázku.
Otázka vedoucího práce:
Je vhodné formulovat poslání a vizi s celým týmem pracovníků? Pokud ano, uveďte výhody. Pokud ne, uveďte rizika.
Student představil svůj postoj k problematice.