Diplomová práce v teoretické části podává poměrně ucelený pohled na problematiku geo-cachingu, jeho základní pravidla a principy, včetně zmínky o historii a současném užití této aktivity. Diskuze s vybranými renomovanými autory z oblasti marketingu zařazuje geoca-ching do spektra marketingových komunikací. Celý soubor vytváří teoretické východisko pro analytickou část práce, která se věnuje zmapování konkurenčních přístupů k využití geocachingu v marketingové praxi v zahraničí i v českých podmínkách. Nechybí ani analý-za komunikačního mixu společnosti GOLDEN APPLE CINEMA, a. s., ke které se celá práce váže, stejně jako výzkum povědomí veřejnosti o využití geocachingu. Projektová část práce aplikuje poznatky zjištěné v teoretické části doplněné o výsledky provedených analýz a navrhuje projekt v podobě soutěže založené na principu geocachingu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis sets relatively complex view of the theme geocaching, its basic rules and principles including historical aspects and contemporary use of this activity. By means of discussion with prestigious authors from the sphere of marketing, geocaching is classed into marketing communications spectrum. The whole set then creates theoretical starting point for the analytical part of this thesis, which deals with competitive approaches to the use of geocaching in marketing practice in the Czech republic and abroad. This part is completed with the analysis of communication mix of GOLDEN APPLE CINEMA, a. s. company, to which the whole thesis tends to, as well as with the research of the public awareness of the use of geocaching. Project part of the thesis applies ascertained findings from both, theoretical and analytical part, and drafts a plan of a project aimed at creation of a competition based on principles of geocaching.
Klíčová slova
geocaching, keš, geocacher, marketingové komunikace, komunikační mix, analýza, soutěž
Klíčová slova v angličtině
geocaching, cache, geocacher, marketing communications, communication mix, analysis, competition
Rozsah průvodní práce
112
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce v teoretické části podává poměrně ucelený pohled na problematiku geo-cachingu, jeho základní pravidla a principy, včetně zmínky o historii a současném užití této aktivity. Diskuze s vybranými renomovanými autory z oblasti marketingu zařazuje geoca-ching do spektra marketingových komunikací. Celý soubor vytváří teoretické východisko pro analytickou část práce, která se věnuje zmapování konkurenčních přístupů k využití geocachingu v marketingové praxi v zahraničí i v českých podmínkách. Nechybí ani analý-za komunikačního mixu společnosti GOLDEN APPLE CINEMA, a. s., ke které se celá práce váže, stejně jako výzkum povědomí veřejnosti o využití geocachingu. Projektová část práce aplikuje poznatky zjištěné v teoretické části doplněné o výsledky provedených analýz a navrhuje projekt v podobě soutěže založené na principu geocachingu.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis sets relatively complex view of the theme geocaching, its basic rules and principles including historical aspects and contemporary use of this activity. By means of discussion with prestigious authors from the sphere of marketing, geocaching is classed into marketing communications spectrum. The whole set then creates theoretical starting point for the analytical part of this thesis, which deals with competitive approaches to the use of geocaching in marketing practice in the Czech republic and abroad. This part is completed with the analysis of communication mix of GOLDEN APPLE CINEMA, a. s. company, to which the whole thesis tends to, as well as with the research of the public awareness of the use of geocaching. Project part of the thesis applies ascertained findings from both, theoretical and analytical part, and drafts a plan of a project aimed at creation of a competition based on principles of geocaching.
Klíčová slova
geocaching, keš, geocacher, marketingové komunikace, komunikační mix, analýza, soutěž
Klíčová slova v angličtině
geocaching, cache, geocacher, marketing communications, communication mix, analysis, competition
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení geocachingu do struktury marketingových komunikací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a vymezte hlavní problémová témata.
2. Zpracujte analýzu konkurenčních přístupů marketingových kampaní využívajících geocaching na českém a světovém trhu.
3. S využitím závěrů definujte základní prvky efektivního zásahu marketingových kampaní využívajících geocaching.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte marketingovou kampaň pro vybraný subjekt/produkt, navrhněte způsob její realizace a ekonomickou náročnost.
5. V závěru práce vyvoďte obecně platná doporučení pro plánování marketingových kampaní vyžívajících geocaching. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na ukotvení geocachingu do struktury marketingových komunikací, definujte základní pojmy, cíle, metody práce a vymezte hlavní problémová témata.
2. Zpracujte analýzu konkurenčních přístupů marketingových kampaní využívajících geocaching na českém a světovém trhu.
3. S využitím závěrů definujte základní prvky efektivního zásahu marketingových kampaní využívajících geocaching.
4. Na základě provedených analýz a zjištěných dat navrhněte marketingovou kampaň pro vybraný subjekt/produkt, navrhněte způsob její realizace a ekonomickou náročnost.
5. V závěru práce vyvoďte obecně platná doporučení pro plánování marketingových kampaní vyžívajících geocaching. Zhodnoťte splnění cílů práce.
Seznam doporučené literatury
CAMERON, Layne Scott. The Geocaching Handbook. 1. Guilford: FalconGuides, 2004-07-01, 128 s. ISBN 978-0-7627-3044-5.
DYER, Mike. The Essential Guide to Geocaching: Tracking Treasure With Your GPS. Golden, Colorado: Fulcrum Publishing, 2011-05-16, 200 s. ISBN 978-1-55591-522-3.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
GILLIN, Paul a Dana GILLIN. The Joy of Geocaching: How to Find Health, Happiness and Creative Energy Through a Worldwide Treasure Hunt. California: Linden Publishing, 2010-04-01, 224 s. ISBN 978-1-884956-99-7.
KOTLER, Philip. Marketing 3.0: from products to customers to the human spirit. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010, 188 s. ISBN 978-0-470-59882-5.
SHERMAN, Erik. GeoCaching: Hike and Seek With Your GPS (Technology in Action Series). 1. California: Apress, 2004-04-07, 205 s. ISBN 978-1-59059-122-2.
Seznam doporučené literatury
CAMERON, Layne Scott. The Geocaching Handbook. 1. Guilford: FalconGuides, 2004-07-01, 128 s. ISBN 978-0-7627-3044-5.
DYER, Mike. The Essential Guide to Geocaching: Tracking Treasure With Your GPS. Golden, Colorado: Fulcrum Publishing, 2011-05-16, 200 s. ISBN 978-1-55591-522-3.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011, 203 s. ISBN 978-80-7261-237-6.
GILLIN, Paul a Dana GILLIN. The Joy of Geocaching: How to Find Health, Happiness and Creative Energy Through a Worldwide Treasure Hunt. California: Linden Publishing, 2010-04-01, 224 s. ISBN 978-1-884956-99-7.
KOTLER, Philip. Marketing 3.0: from products to customers to the human spirit. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010, 188 s. ISBN 978-0-470-59882-5.
SHERMAN, Erik. GeoCaching: Hike and Seek With Your GPS (Technology in Action Series). 1. California: Apress, 2004-04-07, 205 s. ISBN 978-1-59059-122-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Horňák):
1. Je autorka presvedčená, že je geocaching novou formou MK. Nejde skôr o jeho využitie pri iných formách MK?
Odpověď: Studentka začlenila geocaching do stávajících systémů MK.
2. V ktorých formách MK by autorka odporúčala v budúcnosti využívať geocaching predovšetkým a v ktorých vôbec nie?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
3. Myslí si autorka, že dve tlačové správy sú v projekte dostačujúce? Potrebuje akcia tlačovú konferenciu?
Odpověď: Studentka argumentovala, uvedla mediální plán, konečný počet tiskových zpráv je vyšší.
Doplňující otázka k odborné literatuře (doc. Šramová): Studentka plně odpověděla.
Doplňující otázky ke komerčnímu využití geocachingu (prof. Pavelka, Soukalová, Ph.D.): Otázka plně zodpovězena.
Doplňující otázka: Jaké možnosti konstrukcí geocachingových her existují? (prof. Pavelka) - Otázka zodpovězena.