Diplomová práce se věnuje tématice budování marketingového plánu a celkové jednotné komunikační strategie a filosofie malého podniku v pohostinství. Práce v teoretické části popisuje možnosti marketingu a strategie ve službách. Věnuje se specifikům malých podniků v pohostinství, trendům, jakož i možnostem a limitům jejich marketingových a komunikačních aktivit. V praktické části, na zvoleném příkladu, analýzám potřebným k efektivnímu strategickému plánování (SWOT analýza, Porterova analýza, Mapa tržního bojiště). V projektové části pak na základě výsledků provedených analýz, návrhu marketingového a komunikačního plánu pro zvolený subjekt na vymezené období. Závěr popisuje a zobecňuje možnosti a limity vyplývající z celé práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with issues of creating marketing plan for small company of hospitality sector. Thesis in its first part describes the possibilities of applying marketing and strategies in the services and specifics of small companies in hospitality. Marketing and communication trends in this sector as well as its possibilities and limits. In practical part there is also used application of necessary analysis on real example. Project part, based on results obtained from analyzes creates real draft of marketing and communication plan for real company for a fixed period. The conclusion generalizes opportunities and limits following from whole work.
Marketing plan, marketing strategy, services marketing, communication strategy, current situation analysis
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématice budování marketingového plánu a celkové jednotné komunikační strategie a filosofie malého podniku v pohostinství. Práce v teoretické části popisuje možnosti marketingu a strategie ve službách. Věnuje se specifikům malých podniků v pohostinství, trendům, jakož i možnostem a limitům jejich marketingových a komunikačních aktivit. V praktické části, na zvoleném příkladu, analýzám potřebným k efektivnímu strategickému plánování (SWOT analýza, Porterova analýza, Mapa tržního bojiště). V projektové části pak na základě výsledků provedených analýz, návrhu marketingového a komunikačního plánu pro zvolený subjekt na vymezené období. Závěr popisuje a zobecňuje možnosti a limity vyplývající z celé práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is dealing with issues of creating marketing plan for small company of hospitality sector. Thesis in its first part describes the possibilities of applying marketing and strategies in the services and specifics of small companies in hospitality. Marketing and communication trends in this sector as well as its possibilities and limits. In practical part there is also used application of necessary analysis on real example. Project part, based on results obtained from analyzes creates real draft of marketing and communication plan for real company for a fixed period. The conclusion generalizes opportunities and limits following from whole work.
Marketing plan, marketing strategy, services marketing, communication strategy, current situation analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu. Pozornost věnujte specifikům malých podniků v pohostinství, trendům, možnostem a limitům jejich marketingových a komunikačních aktivit, dále analýzám potřebným k efektivnímu strategickému plánování.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. V praktické části charakterizujte vybranou firmu, vypracujte analýzy: SWOT, Porterovu analýzu konkurence, mapu tržního bojiště a identifikujte cílové skupiny. Navrhněte přístupy a možnosti diferenciace od konkurence pro zvolený subjekt.
4. V projektové části, na základě výsledků provedených analýz, navrhněte marketingový a komunikační plán pro bar Spojka na vymezené období, formulujte možnosti zobecnění závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu. Pozornost věnujte specifikům malých podniků v pohostinství, trendům, možnostem a limitům jejich marketingových a komunikačních aktivit, dále analýzám potřebným k efektivnímu strategickému plánování.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. V praktické části charakterizujte vybranou firmu, vypracujte analýzy: SWOT, Porterovu analýzu konkurence, mapu tržního bojiště a identifikujte cílové skupiny. Navrhněte přístupy a možnosti diferenciace od konkurence pro zvolený subjekt.
4. V projektové části, na základě výsledků provedených analýz, navrhněte marketingový a komunikační plán pro bar Spojka na vymezené období, formulujte možnosti zobecnění závěrů.
Seznam doporučené literatury
PŘÍKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada 2010. 303s. ISBN 978-80-247-3622-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : Efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. Praha : Management press 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: 12. vydání. Odpovědný redaktor Petr Mušálek; přeložili: Štěpánka Černá, Viktor Faktor, Tomáš Juppa. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 280 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
HORNER, Susan; SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
Seznam doporučené literatury
PŘÍKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada 2010. 303s. ISBN 978-80-247-3622-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : Efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. Praha : Management press 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: 12. vydání. Odpovědný redaktor Petr Mušálek; přeložili: Štěpánka Černá, Viktor Faktor, Tomáš Juppa. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 280 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
HORNER, Susan; SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (Juříková, Ph.D.):
K obhajobě zpracujte SWOT jako výstup dílčích podložených analýz.
Studentka se snažila konkrétně vysvětlit dílčí výstupy.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kubíčková, Ph.D.):
Definujte jeden hlavní cíl vaší práce. Kriticky zhodnoťte míru jeho naplnění.
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Vysvětlete rozdíl mezi S7 a W4 v provedené SWOT analýze.
Studentka vysvětlila rozdíl.
V rámci popisu komunikačního mixu uvádíte u reklamy na prvním místě nápojový lístek. Myslíte si, že je to prvek, který přivede do baru Spojka nejvíce zákazníků?
Studentka vysvětlila záměr.
V projektové části uvádíte popis dvou profilů CS. Jak by podle vás vypadal profil typického zástupce návštěvníka blízkého muzea, který tvoří také významný segment zákazníků?
Studentka se snažila odpovědět na položenou otázku, ale ne zcela reflektovala všechny připomínky.
Jakými argumenty byste podpořila zapojení mateřských škol do výzdoby kuřáckého baru?
Studentka odpověděla na položenou otázku.