Bakalářská práce pojednává o počátcích české inzerce. Podrobně se zabývá předchůdci českého inzerátu, Václavem Matějem Krameriem, prvním českým inzerátem, vývojem českých tiskových médií v 17., 18. a 19. století. Část textu se věnuje také míře poznání teorie inzerce a jejím poznáním v jednotlivých obdobích. Obrazové přílohy obsahují důležité noviny vycházející v 17., 18. a 19. století a také zajímavé inzeráty, které v té době vycházely.
Anotace v angličtině
Bachelor dissertation is discussing the origins of advertising. The dissertation is dealing in detail with predecessors of the Czech advertisement, Vaclav Matej Kramerius, the very first Czech advertisement, development of the Czech printed media in 17th, 18th and 19th century. The text is partially attending to the theory of advertising knowledge and it´s development in particular centuries. Enclosed illustrations include relevant newspapers released in 17th, 18th and 19th centruy and interesting advertisements released in these periods.
Klíčová slova
inzerát, náležitosti inzerátu, počátky inzerce, žurnalistika 17. století, žurnalistika 18. století, Sobotní (outerní) pražské poštovské noviny, předchůdci českého inzerátu (avertissements), Václav Matěj Kramerius, Krameriovy C. K. Pražské Poštovské noviny, první český inzerát, žurnalistka 19. století, Časopis Kwěty, Pražský posel, Národní noviny, literatura o inzerci.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, essentials of advertisement, origins of advertisement, journalism in 17th century, journalism in 18th century, Saturday (Tuesday) Prague Post Newspaper, predecessors of the Czech avertissemnnets, Vaclav Matej Kramerius, Kramerius´s C. K. Prague Post Newspaper, the very first Czech advertisement, journalism in 19th century, journal Kwěty, Prague Herald, National Newspaper and advertisement literature.
Rozsah průvodní práce
78 s., 32 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o počátcích české inzerce. Podrobně se zabývá předchůdci českého inzerátu, Václavem Matějem Krameriem, prvním českým inzerátem, vývojem českých tiskových médií v 17., 18. a 19. století. Část textu se věnuje také míře poznání teorie inzerce a jejím poznáním v jednotlivých obdobích. Obrazové přílohy obsahují důležité noviny vycházející v 17., 18. a 19. století a také zajímavé inzeráty, které v té době vycházely.
Anotace v angličtině
Bachelor dissertation is discussing the origins of advertising. The dissertation is dealing in detail with predecessors of the Czech advertisement, Vaclav Matej Kramerius, the very first Czech advertisement, development of the Czech printed media in 17th, 18th and 19th century. The text is partially attending to the theory of advertising knowledge and it´s development in particular centuries. Enclosed illustrations include relevant newspapers released in 17th, 18th and 19th centruy and interesting advertisements released in these periods.
Klíčová slova
inzerát, náležitosti inzerátu, počátky inzerce, žurnalistika 17. století, žurnalistika 18. století, Sobotní (outerní) pražské poštovské noviny, předchůdci českého inzerátu (avertissements), Václav Matěj Kramerius, Krameriovy C. K. Pražské Poštovské noviny, první český inzerát, žurnalistka 19. století, Časopis Kwěty, Pražský posel, Národní noviny, literatura o inzerci.
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, essentials of advertisement, origins of advertisement, journalism in 17th century, journalism in 18th century, Saturday (Tuesday) Prague Post Newspaper, predecessors of the Czech avertissemnnets, Vaclav Matej Kramerius, Kramerius´s C. K. Prague Post Newspaper, the very first Czech advertisement, journalism in 19th century, journal Kwěty, Prague Herald, National Newspaper and advertisement literature.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte přehled české historické literatury z oblasti dějin české žurnalistiky a zhodnoťte hloubku poznání české inzerce.
2. Popište historický vývoj české žurnalistiky 17., 18. a 19. století.
3. Zkoumejte předchůdce inzerce v česky psaném tisku a naznačte jejich základní typologii.
4. Zabývejte se podrobně V. M. Krameriem a prvním českým inzerátem.
5. Popište hlavní vývojové tendence českého inzerátu v průběhu 19. století.
6. Souhrnně pojednejte o obecnějších charakteristikách čes. inzerátu konce 19. století a posuďte, které rysy lze nalézt v současné inzerci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte přehled české historické literatury z oblasti dějin české žurnalistiky a zhodnoťte hloubku poznání české inzerce.
2. Popište historický vývoj české žurnalistiky 17., 18. a 19. století.
3. Zkoumejte předchůdce inzerce v česky psaném tisku a naznačte jejich základní typologii.
4. Zabývejte se podrobně V. M. Krameriem a prvním českým inzerátem.
5. Popište hlavní vývojové tendence českého inzerátu v průběhu 19. století.
6. Souhrnně pojednejte o obecnějších charakteristikách čes. inzerátu konce 19. století a posuďte, které rysy lze nalézt v současné inzerci.
Seznam doporučené literatury
Bělina P., Grulich T. a kolektiv, Dějiny zemí Koruny české II. od nástupu osvícenství po naši dobu,
McQuail D., Úvod do teorie masové komunikace,
Hořec, J., Počátky české knihy,
Kneidl, P., Česká lidová grafika,
Hora, P., Hořejš, Toulky českou minulostí
Seznam doporučené literatury
Bělina P., Grulich T. a kolektiv, Dějiny zemí Koruny české II. od nástupu osvícenství po naši dobu,
McQuail D., Úvod do teorie masové komunikace,
Hořec, J., Počátky české knihy,
Kneidl, P., Česká lidová grafika,
Hora, P., Hořejš, Toulky českou minulostí