Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací zámku Tovačov. Teoretická část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingu kulturních památek. V analytické části je prostřednictvím marketingového průzkumu zkoumán návštěvník zámku Tovačov a sestaven jeho profil. Následné analýzy poté zjišťují, zda jsou nástroje marketingového a komunikačního mixu využity relevantně s ohledem na vymezené návštěvnické segmenty. Projektová část představuje návrh marketingové komunikace zámku Tovačov směrem k vybraným cílovým segmentům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing communications of the Tovačov Castle. The theoretical part provides a theoretical background in the field of cultural monuments marketing. The analytical part uses marketing research to examine a typical visitor of the Tovačov Castle and build his profile. The analyses of marketing and communication mix try to reveal whether the tools the Tovačov Castle is using are relevant in accordance with the defined visitor segments. The project proposes a communication strategy for the Tovačov Castle towards its specific segments.
Klíčová slova
návštěvník, marketingový mix, komunikační mix, relevantní nástroje, návštěvnické segmenty, kulturní památky, hrady a zámky
Klíčová slova v angličtině
Visitor, Marketing Mix, Communication Mix, Relevant Tools, Visitor Segments, Cultural Monuments, Castles
Rozsah průvodní práce
111 s. (155 532 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací zámku Tovačov. Teoretická část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingu kulturních památek. V analytické části je prostřednictvím marketingového průzkumu zkoumán návštěvník zámku Tovačov a sestaven jeho profil. Následné analýzy poté zjišťují, zda jsou nástroje marketingového a komunikačního mixu využity relevantně s ohledem na vymezené návštěvnické segmenty. Projektová část představuje návrh marketingové komunikace zámku Tovačov směrem k vybraným cílovým segmentům.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with marketing communications of the Tovačov Castle. The theoretical part provides a theoretical background in the field of cultural monuments marketing. The analytical part uses marketing research to examine a typical visitor of the Tovačov Castle and build his profile. The analyses of marketing and communication mix try to reveal whether the tools the Tovačov Castle is using are relevant in accordance with the defined visitor segments. The project proposes a communication strategy for the Tovačov Castle towards its specific segments.
Klíčová slova
návštěvník, marketingový mix, komunikační mix, relevantní nástroje, návštěvnické segmenty, kulturní památky, hrady a zámky
Klíčová slova v angličtině
Visitor, Marketing Mix, Communication Mix, Relevant Tools, Visitor Segments, Cultural Monuments, Castles
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu objektů památkové péče a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků, veřejnosti, obyvatel města., orgánů státní správy a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a metody analýzy problémy.
2. Na základě marketingového průzkumu identifikujte jednotlivé cílové skupiny komunikace Zámku Tovačov. S využitím sekundárních dat zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Zámku Tovačov s ohledem na konkurenci objektu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh komunikace směrem ke specifickým cílových skupinám Zámku Tovačov. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možní budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu objektů památkové péče a specifikách jeho cílových skupin (návštěvníků, veřejnosti, obyvatel města., orgánů státní správy a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce a metody analýzy problémy.
2. Na základě marketingového průzkumu identifikujte jednotlivé cílové skupiny komunikace Zámku Tovačov. S využitím sekundárních dat zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Zámku Tovačov s ohledem na konkurenci objektu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh komunikace směrem ke specifickým cílových skupinám Zámku Tovačov. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možní budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
COLBERT, François, Jacques NANTEL a Suzanne BILODEAU. Marketing culture and the arts: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Montreal: Morin, c1994, 262 s. ISBN 28-910-5552-7.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902-3760-6.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-802-4727-240.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
Seznam doporučené literatury
COLBERT, François, Jacques NANTEL a Suzanne BILODEAU. Marketing culture and the arts: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Montreal: Morin, c1994, 262 s. ISBN 28-910-5552-7.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Nadace Omega, 1997. ISBN 80-902-3760-6.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-802-4727-240.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1104-4.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na základě realizované rešerše formulujte (i zahraniční) trendy marketingových komunikací v oblasti kultury. Nakolik je zohledňujete ve vašem návrhu a pokud ne, proč?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Domníváte se, že je skutečně nutné realizovat šetření na jednotlivých kulturních památkách k profilaci cílové skupiny nebo se některé charakteristiky dají zobecnit (místně, oborově apod.)?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Otázka vedoucího práce:
V marketingu kultury se někdy doporučuje rozdělení komplexních produktů na menší - zde například nahrazení jedné hodinové prohlídky třemi dvacetiminutovými, které si může návštěvník nakombinovat podle svého gusta. Bylo by vhodné takový postup uplatnit i na Zámku Tovačov (nebo obecně na hradech a zámcích)?
Studentka odpověděla na položenou otázku.