Práce se zabývá problematikou využívání erotických a sexuálních prvků v současných a nedávných reklamních kampaních probíhajících na území České republiky na venkovních plochách, internetu a v tisku. Teoretická část přináší základní fakta týkající se reklamy, její historie, vnímání reklamy jako takové, základní informace z právního hlediska a etiky. Praktická část se zabývá analýzou dat z mého vlastního dotazníkového šetření. Součástí praktického bloku je i analýza vybraných reklamních kampaní. V projektové části naleznete kampaně, které byly velmi úspěšné nebo naopak nebyly veřejností dobře přijaty a snažím se tam najít pomyslnou mez, která je pro společnost únosná.
Anotace v angličtině
The work deals with the use of erotic and sexual elements in current and recent advertising campaign waged on the territory of the Czech Republic in outdoor areas, the Internet and in print. The theoretical part presents the basic facts relating to advertising, its history, per-ception of advertising as such, basic information on the legal aspects and ethics. The practical part deals with the analysis of data from my own survey. The block is a practical analysis of selected advertising campaigns. In the project section for campaigns that have been very successful, or not been well accepted by the public I've tried to find an imaginary limit that is viable for the company
Klíčová slova
Sex a erotika v reklamě, regulace reklamy, samoregulace reklamy, Češi a reklama, reklamní kampaě, Rada pro reklamu, psychologické vnímání erotiky a sexu, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Sex and eroticism in advertising, advertising regulation, self-regulation of advertising, Czechs and advertising, advertising campaign, The Advertising Council, psychological perceptions of eroticism and sex, code of ethics
Rozsah průvodní práce
78 stran, 80309 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou využívání erotických a sexuálních prvků v současných a nedávných reklamních kampaních probíhajících na území České republiky na venkovních plochách, internetu a v tisku. Teoretická část přináší základní fakta týkající se reklamy, její historie, vnímání reklamy jako takové, základní informace z právního hlediska a etiky. Praktická část se zabývá analýzou dat z mého vlastního dotazníkového šetření. Součástí praktického bloku je i analýza vybraných reklamních kampaní. V projektové části naleznete kampaně, které byly velmi úspěšné nebo naopak nebyly veřejností dobře přijaty a snažím se tam najít pomyslnou mez, která je pro společnost únosná.
Anotace v angličtině
The work deals with the use of erotic and sexual elements in current and recent advertising campaign waged on the territory of the Czech Republic in outdoor areas, the Internet and in print. The theoretical part presents the basic facts relating to advertising, its history, per-ception of advertising as such, basic information on the legal aspects and ethics. The practical part deals with the analysis of data from my own survey. The block is a practical analysis of selected advertising campaigns. In the project section for campaigns that have been very successful, or not been well accepted by the public I've tried to find an imaginary limit that is viable for the company
Klíčová slova
Sex a erotika v reklamě, regulace reklamy, samoregulace reklamy, Češi a reklama, reklamní kampaě, Rada pro reklamu, psychologické vnímání erotiky a sexu, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Sex and eroticism in advertising, advertising regulation, self-regulation of advertising, Czechs and advertising, advertising campaign, The Advertising Council, psychological perceptions of eroticism and sex, code of ethics
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické informační zdroje charakterizující přístupy k reklamě.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k tématu práce.
3. Realizujte dotazníkové šetření mezi recipienty reklamních sdělení obsahujících erotiku či sex, jehož vyhodnocením bude sestavení škály přípustnosti erotického podtextu v reklamě.
4. Proveďte analýzu vybraných reklam obsahujících erotiku či sex, zaměřenou na atraktivitu pro recipienta a způsobilost takové reklamy ovlivňovat nákupní chování.
5. Navrhněte pravidla pro efektivní a přijatelné využití erotiky a sexu v reklamě. V závěru práce zhodnoťte cíle a hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické informační zdroje charakterizující přístupy k reklamě.
2. Formulujte cíle a hypotézy vztahující se k tématu práce.
3. Realizujte dotazníkové šetření mezi recipienty reklamních sdělení obsahujících erotiku či sex, jehož vyhodnocením bude sestavení škály přípustnosti erotického podtextu v reklamě.
4. Proveďte analýzu vybraných reklam obsahujících erotiku či sex, zaměřenou na atraktivitu pro recipienta a způsobilost takové reklamy ovlivňovat nákupní chování.
5. Navrhněte pravidla pro efektivní a přijatelné využití erotiky a sexu v reklamě. V závěru práce zhodnoťte cíle a hypotézy.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-3-3.
ŠILER, V.: Etika reklamy. Ostrava : Scholaforum, 1996. ISBN: 80-86058-10-7.
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
REICHERT, T., LAMBIASE, J. SEX in ADVERTISING-Perspectives on the Erotic Appeal. III.series. Lawrence Erlbaum Associates, 2002. ISBN 0-8058-4117-2.
VYSEKALOVÁ, J. A kol.: Psychologie reklamy. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN: 978-80-247-2196-5.
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Comuputer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-3-3.
ŠILER, V.: Etika reklamy. Ostrava : Scholaforum, 1996. ISBN: 80-86058-10-7.
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
REICHERT, T., LAMBIASE, J. SEX in ADVERTISING-Perspectives on the Erotic Appeal. III.series. Lawrence Erlbaum Associates, 2002. ISBN 0-8058-4117-2.
VYSEKALOVÁ, J. A kol.: Psychologie reklamy. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN: 978-80-247-2196-5.
FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Comuputer Press, 2003. 275 s. ISBN 80-7226-811-2.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji diplomovou práci. Následně byly přečteny posudky.
Studentka odpověděla na následující otázky oponenta a vedoucího práce.
Na s. 40 se pouze dozvídáme: "zde jsem dotazník komunikovala přibližně pro 300 respondentů, s tím, že
předpokládaná návratnost dotazníku byla kolem 50%." Kolik odpovědí tedy nakonec přišlo?