Práce pojednává o problematice sponzoringu v neziskovém sektoru. Na úvod představuje pojmy související s problematikou neziskových organizací a možností jejich financování. Přibližuje metody fundrisingu a sponzoringu. V praktické části seznamuje s konkrétní neziskovou organizací - dětským pěveckým souborem Ondrášek. Zabývá se marketingovým mixem organizace, analýzou způsobu financování a analýzou sponzoringových aktivit. V konečné fázi přináší konkrétní návrhy pro zefektivnění komunikace.
Anotace v angličtině
This work is focused on the topic of sponzoring in non-profit sector. Firsty it introduces concepts connected with the subject of NGOs and their financing proces. It presents the posibility of sponsoring and fundraising. In the practical part the attention is payed on the introduction of concrete NGO - youth choir Ondrasek form Novy Jicin. The spheres of marketing mix, analyses of financial income and sponsoring activities are shown. Finally the layouts of concrete projects supporting effective communication are mentioned.
Klíčová slova
Sponzoring
Neziskový sektor
Neziskové organizace
Marketingový mix
Analýza způsobu financování
Analýza sponzoringových aktivit
Komunikace
Klíčová slova v angličtině
Sponsoring
Non-profit sector
Non-progit organization
Marketing mix
Analyse of financial income
Analyse of sponsoring activities
Communication
Rozsah průvodní práce
52 stran, 4 strany příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o problematice sponzoringu v neziskovém sektoru. Na úvod představuje pojmy související s problematikou neziskových organizací a možností jejich financování. Přibližuje metody fundrisingu a sponzoringu. V praktické části seznamuje s konkrétní neziskovou organizací - dětským pěveckým souborem Ondrášek. Zabývá se marketingovým mixem organizace, analýzou způsobu financování a analýzou sponzoringových aktivit. V konečné fázi přináší konkrétní návrhy pro zefektivnění komunikace.
Anotace v angličtině
This work is focused on the topic of sponzoring in non-profit sector. Firsty it introduces concepts connected with the subject of NGOs and their financing proces. It presents the posibility of sponsoring and fundraising. In the practical part the attention is payed on the introduction of concrete NGO - youth choir Ondrasek form Novy Jicin. The spheres of marketing mix, analyses of financial income and sponsoring activities are shown. Finally the layouts of concrete projects supporting effective communication are mentioned.
Klíčová slova
Sponzoring
Neziskový sektor
Neziskové organizace
Marketingový mix
Analýza způsobu financování
Analýza sponzoringových aktivit
Komunikace
Klíčová slova v angličtině
Sponsoring
Non-profit sector
Non-progit organization
Marketing mix
Analyse of financial income
Analyse of sponsoring activities
Communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na specifika získávání finančních zdrojů pro neziskové organizace. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných metod využívaných konkrétní neziskovou organizací v oblasti sponzoringu.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávající úrovně PS Ondrášek v oblasti sponzoringu. Analázu zaměřte efektivitu projektu "České firmy české kultuře"
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivity projektu "České firmy české kultuře".
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na specifika získávání finančních zdrojů pro neziskové organizace. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současných metod využívaných konkrétní neziskovou organizací v oblasti sponzoringu.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu stávající úrovně PS Ondrášek v oblasti sponzoringu. Analázu zaměřte efektivitu projektu "České firmy české kultuře"
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost stanovených pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě získaných výsledků provedené analýzy případně navrhněte vlastní řešení pro zvýšení efektivity projektu "České firmy české kultuře".
Seznam doporučené literatury
Gillies, Caroline. Finding Sponsors for Community Projects. A Step-by- Step Guide. 1. vyd. London, A Directory of Social Change, Friends of the Earth, 1990. 112 s, ISBN 0-907164-54-4
Meier, N. N., Cominsky, M. B. The Arts Guide to Business Sponsorship. New York. The Arts and Business Council, Inc., 1992
The Arts Sponsorship / David Fishel. -- 1. vyd. -- London : A Directory of Social Change, 1993. -- 128 s. ISBN 1-873860-09-9
Passingham, Sarah. Good Ideas for Raising Serious Money. Large-Scale Events Plans. 1. vyd. London : A Directory of Social Change, 1995. -- 160 s. ISBN 1-873860-72-2
Kultursponsoring in der Diskussion : Deutschland und Europa. -- 1. vyd. -- Mnichov : Maecenata Verlag, 1995. -- 174 s. ISBN 3-9803947-3-5
Ackermanová, H. Podpora sponzorství a filantropie v ČR. Praha : Fórum dárců, 1996. 16 s.
Salamon, L. M., Anheier, H.K. In Search of the Nonprofit Sector. In The Question of Definitions. 1992.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. 1. vyd. Praha, Ekopress 2001. 177 stran, ISBN 80-86119-41-6.
Norton, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Příručka přeložena pro Nadaci VIA 2003.
SPIRALIS, o.s. Cesty k účinnému fundraisingu, 1. vyd. Praha, Tobola 2004, 97 stran. ISBN 80-903015-4-1
Seznam doporučené literatury
Gillies, Caroline. Finding Sponsors for Community Projects. A Step-by- Step Guide. 1. vyd. London, A Directory of Social Change, Friends of the Earth, 1990. 112 s, ISBN 0-907164-54-4
Meier, N. N., Cominsky, M. B. The Arts Guide to Business Sponsorship. New York. The Arts and Business Council, Inc., 1992
The Arts Sponsorship / David Fishel. -- 1. vyd. -- London : A Directory of Social Change, 1993. -- 128 s. ISBN 1-873860-09-9
Passingham, Sarah. Good Ideas for Raising Serious Money. Large-Scale Events Plans. 1. vyd. London : A Directory of Social Change, 1995. -- 160 s. ISBN 1-873860-72-2
Kultursponsoring in der Diskussion : Deutschland und Europa. -- 1. vyd. -- Mnichov : Maecenata Verlag, 1995. -- 174 s. ISBN 3-9803947-3-5
Ackermanová, H. Podpora sponzorství a filantropie v ČR. Praha : Fórum dárců, 1996. 16 s.
Salamon, L. M., Anheier, H.K. In Search of the Nonprofit Sector. In The Question of Definitions. 1992.
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. 1. vyd. Praha, Ekopress 2001. 177 stran, ISBN 80-86119-41-6.
Norton, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Příručka přeložena pro Nadaci VIA 2003.
SPIRALIS, o.s. Cesty k účinnému fundraisingu, 1. vyd. Praha, Tobola 2004, 97 stran. ISBN 80-903015-4-1