Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace hudebního festiva-lu BusFest 2012. Zaměřuje se na analýzu využití a efektivnosti jednotlivých komunikačních nástrojů, využitých v rámci realizace třetího ročníku festivalu. V teoretické části je definován hudební festival a jeho současná situace, je rozebrán model marketingového mixu a komunikačního mixu s důrazem na nové formy marketingových komunikací, pře-devším na guerillový marketing. Praktická část se zabývá realizací a propagačními aktivi-tami festivalu. Výsledkem práce je analýza výzkumu, provedeného mezi studenty vysokých škol, středních škol a veřejností.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on matters of a BusFest 2012 music festival marketing and propagation. Its main goal is to analyse effectiveness and utilisation of every single communication tool used for realisation of BusFest 2012. In theoretical part, author defines what a music festival is, what is its current situation and cultural background. Author also defines marketing and communication mix of music festival with special stress on new form of marketing communication, eg. Guerilla marketing.
A practical part focuses on realisation and promotional activities of BusFest 2012. The result of this thesis is a analysys of a survey among students of universities, secondary schools and public.
Klíčová slova
propagace, marketingový mix, komunikační mix, guerilla marketing, hudební festival, BusFest.
Klíčová slova v angličtině
propagation, marketing mix, communication mix, guerilla marketing, music festival, BusFest.
Rozsah průvodní práce
75 s. (100 945 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu a propagace hudebního festiva-lu BusFest 2012. Zaměřuje se na analýzu využití a efektivnosti jednotlivých komunikačních nástrojů, využitých v rámci realizace třetího ročníku festivalu. V teoretické části je definován hudební festival a jeho současná situace, je rozebrán model marketingového mixu a komunikačního mixu s důrazem na nové formy marketingových komunikací, pře-devším na guerillový marketing. Praktická část se zabývá realizací a propagačními aktivi-tami festivalu. Výsledkem práce je analýza výzkumu, provedeného mezi studenty vysokých škol, středních škol a veřejností.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on matters of a BusFest 2012 music festival marketing and propagation. Its main goal is to analyse effectiveness and utilisation of every single communication tool used for realisation of BusFest 2012. In theoretical part, author defines what a music festival is, what is its current situation and cultural background. Author also defines marketing and communication mix of music festival with special stress on new form of marketing communication, eg. Guerilla marketing.
A practical part focuses on realisation and promotional activities of BusFest 2012. The result of this thesis is a analysys of a survey among students of universities, secondary schools and public.
Klíčová slova
propagace, marketingový mix, komunikační mix, guerilla marketing, hudební festival, BusFest.
Klíčová slova v angličtině
propagation, marketing mix, communication mix, guerilla marketing, music festival, BusFest.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte rešerši na téma marketing a propagace v oblasti zábavního průmyslu. Formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu stávajících komunikačních aktivit hudebního festivalu BusFest UTB 2012. Na základě tohoto výzkumu navrhněte možná opatření v oblasti komunikace a prezentace značky BusFest.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci festivalu BusFest. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie festivalu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte rešerši na téma marketing a propagace v oblasti zábavního průmyslu. Formulujte hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu stávajících komunikačních aktivit hudebního festivalu BusFest UTB 2012. Na základě tohoto výzkumu navrhněte možná opatření v oblasti komunikace a prezentace značky BusFest.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci festivalu BusFest. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie festivalu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PATALAS, Thomas. Guerillový marketing: jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 191 s. ISBN 978-80-247-2484-3 (BROž.).
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
LINDSTRÖM, Martin. Nákupologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6 (BROž.).
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PATALAS, Thomas. Guerillový marketing: jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 191 s. ISBN 978-80-247-2484-3 (BROž.).
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
LINDSTRÖM, Martin. Nákupologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 232 s. ISBN 978-80-251-2396-6 (BROž.).
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil následující otázku (Bačuvčík, Ph.D.):
Myslím, že u obhajoby bude přece jen trochu prostoru věnovat se polemice naznačené v kapitole 9.3.2.3 - tedy zda BusFest musí být mainstreamový, aby mohl být úspěšný.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaký největší problém festival zaznamenal ve smyslu naplnění rozpočtu?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Je Zlínské publikum vůči mimořádným hudebním akcím sensitivní či nikoli?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Stručně srovnejte minulé ročníky a ve třech bodech navrhněte nejdůležitější doporučení pro následující ročník.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku i podotázku Soukalové, Ph.D.