Tato bakalářská práce se zabývá komunikací politiků Občanské demokratické strany v online prostředí. Ve své teoretické části popisuje politický marketing a marketingové komunikace politiků na Internetu a ukotvuje zde základní poznatky o nejužívanějších nástrojích v tomto prostředí zejména o sociálních sítích.
Cílem praktické části práce je kvantifikace politiků ODS na Internetu, analýza aktuálnosti jejich komunikací v tomto prostředí. Následně kvalitativní analýza komunikací tří výzkumných vzorků a zjištění její efektivity v aplikovaných on-line nástrojích. Unikátností této práce je kvantitativní představení e-komunikace všech politiků ODS v nejvyšších zastupitelských orgánech České republiky a Evropské unie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with communications of Civic Democratic Party (abbreviated ODS) politicians in the online environment. In its theoretical part, thesis describes the political marketing and marketing communications of the politicians on the Internet and establishes basic knowledge of the most frequently used tools in this environment, particularly of social networks.
Practical parts deals with the quantification of ODS politicians on the Internet and includes up to date analysis of their communications in this environment. Subsequently, this part deals with the qualitative analysis of the communitations of three research samples and determines their effectiveness regarding to applied online tools. Thesis is unique due to quantitative evaluation of all e-communications of the ODS politicians in the highest representative political bodies of the Czech Republic and European Union.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, politická komunikace v on-line prostředí, internetová komunikace, Občanská demokratická strana, www politiků, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communications, political communications in the online environment, Internet communications, Civic Democratic Party, web, social networks
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komunikací politiků Občanské demokratické strany v online prostředí. Ve své teoretické části popisuje politický marketing a marketingové komunikace politiků na Internetu a ukotvuje zde základní poznatky o nejužívanějších nástrojích v tomto prostředí zejména o sociálních sítích.
Cílem praktické části práce je kvantifikace politiků ODS na Internetu, analýza aktuálnosti jejich komunikací v tomto prostředí. Následně kvalitativní analýza komunikací tří výzkumných vzorků a zjištění její efektivity v aplikovaných on-line nástrojích. Unikátností této práce je kvantitativní představení e-komunikace všech politiků ODS v nejvyšších zastupitelských orgánech České republiky a Evropské unie.
Anotace v angličtině
This thesis deals with communications of Civic Democratic Party (abbreviated ODS) politicians in the online environment. In its theoretical part, thesis describes the political marketing and marketing communications of the politicians on the Internet and establishes basic knowledge of the most frequently used tools in this environment, particularly of social networks.
Practical parts deals with the quantification of ODS politicians on the Internet and includes up to date analysis of their communications in this environment. Subsequently, this part deals with the qualitative analysis of the communitations of three research samples and determines their effectiveness regarding to applied online tools. Thesis is unique due to quantitative evaluation of all e-communications of the ODS politicians in the highest representative political bodies of the Czech Republic and European Union.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, politická komunikace v on-line prostředí, internetová komunikace, Občanská demokratická strana, www politiků, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communications, political communications in the online environment, Internet communications, Civic Democratic Party, web, social networks
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části bakalářské práce podejte kritickou reflexi zdrojů k on-line komunikaci a popište jednotlivé nástroje elektronického marketingu. Srovnejte ekonomický a politický marketing, popište jeho genezi, nastudujte literaturu pojednávající o politické propagaci, podejte deskripci e-marketingu jako efektivního nástroje pro marketing politický.
2. Stanovte cíle práce, své hypotézy a metody, které použijete pro jejich ověření.
3. V praktické části práce obecně analyzujte přítomnost politiků ODS v on-line prostředí. Představte kritéria, kterými komunikaci politiků zanalyzujete. Výsledky zahrňte do rozpravy o výběru předmětu zkoumání, tedy zvolení jednotlivých osob. Objasněte, z jakých důvodů jste zvolil právě popis jejich komunikace.
4. Detailně analyzujte e-komunikaci vybraných politiků na základě teoretických zásad pro efektivní využití nástrojů internetového marketingu. Uveďte kritéria pro hodnocení, jak v obecné rovině, tak i pro jednotlivé nástroje.
5. Proveďte interpretaci realizované analýzy. Popište případné chyby a nedostatky této komunikace a pokuste se formulovat návrh zvýšení efektivnosti jejich propagace.
6.Shrňte dosažené výsledky bakalářské práce a nastiňte možné pokračování řešeného tématu.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části bakalářské práce podejte kritickou reflexi zdrojů k on-line komunikaci a popište jednotlivé nástroje elektronického marketingu. Srovnejte ekonomický a politický marketing, popište jeho genezi, nastudujte literaturu pojednávající o politické propagaci, podejte deskripci e-marketingu jako efektivního nástroje pro marketing politický.
2. Stanovte cíle práce, své hypotézy a metody, které použijete pro jejich ověření.
3. V praktické části práce obecně analyzujte přítomnost politiků ODS v on-line prostředí. Představte kritéria, kterými komunikaci politiků zanalyzujete. Výsledky zahrňte do rozpravy o výběru předmětu zkoumání, tedy zvolení jednotlivých osob. Objasněte, z jakých důvodů jste zvolil právě popis jejich komunikace.
4. Detailně analyzujte e-komunikaci vybraných politiků na základě teoretických zásad pro efektivní využití nástrojů internetového marketingu. Uveďte kritéria pro hodnocení, jak v obecné rovině, tak i pro jednotlivé nástroje.
5. Proveďte interpretaci realizované analýzy. Popište případné chyby a nedostatky této komunikace a pokuste se formulovat návrh zvýšení efektivnosti jejich propagace.
6.Shrňte dosažené výsledky bakalářské práce a nastiňte možné pokračování řešeného tématu.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 200 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG Gary. Marketing. 6. vyd. Grada Publishing, 2003. 864 s. ISBN: 978-80-247-0513-2.
PANAGOPOULOS, Costas. Politicking Online: The Transformation of Election Campaign Communications. Rutgers University Press, 2009. 296 s. ISBN 978-08-135-4489-2.
JABŁOŃSKI, Andrzej W. a kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006, 1. vyd. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity, 2010. 174 s. ISBN: 978-80-210-5169-0.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 200 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG Gary. Marketing. 6. vyd. Grada Publishing, 2003. 864 s. ISBN: 978-80-247-0513-2.
PANAGOPOULOS, Costas. Politicking Online: The Transformation of Election Campaign Communications. Rutgers University Press, 2009. 296 s. ISBN 978-08-135-4489-2.
JABŁOŃSKI, Andrzej W. a kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. ISBN 80-7364-011-2.
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006, 1. vyd. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity, 2010. 174 s. ISBN: 978-80-210-5169-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-externí oponent Mgr.L.Burgr:
1. V teoretické části (kapitola 1.1.2 - str. 14) konstatujete: "? všeobecně přijímána definice politického marketingu neexistuje?". Máte vlastní vymezení pojmu politický marketing, nebo které z uvedených definic dáváte přednost?
2. V hypotéze č. 1 předpokládáte že "Komunikace politiků ODS zatím není většinově přítomna v on-line prostředí ?" a Váš vlastní výzkum ukázal, že 71% politiků ODS využívá základní on-line komunikační nástroj a sociální sítě využívá 52% politiků ODS (Váš obrázek/graf č. 10 - str. 47). Definujte prosím "většinovou přítomnost v on-line prostředí" z Vašeho pohledu?
3. Protože sám ve své práci píšete, že jste členem politické strany a Vaší profesí je tvorba www prezentací (str. 34), sdělte prosím zkušební komisi, zda s některým ze zkoumaných politiků se osobně znáte nebo jste pracoval/spolupracoval na jejich www prezentaci.
Student plně odpověděl na položené otázky.