Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb ve veřejné správě venkovských obcí. V části teoretické je vymezen legislativní rámec problematiky vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, akreditace vzdělávacích institucí a také formy vzdělávání a možnosti financování vzdělávacích aktivit. V praktické části práce jsou zpracovány výsledky provedených rozhovorů, dotazníkového šetření. Jednu z kapitol tvoří SWOT analýza vzdělávání úředníků územních samosprávných celků a také jsou navržena témata dalšího vzdělávání veřejné správy. Závěr práce je tvořen návrhem projektu na podporu dalšího vzdělávání úředníků veřejné správy venkovských obcí.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with the analysis of education needs in public administration in rural municipality. The legislative framework of education of officials of municipality, accreditation of educational institutions and also the forms of education and possibilities of funding of such educational activities is specified in the theoretical part of the work. In the
practical work the results of interviews and questionnaire surveys are presented. One of the chapters contain a SWOT analysis of education of officials of municipality. They are also designed continuing education topics of public administration. The conclusion is made up of project proposal to support the continuing education of public officials in rural municipalities.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávací instituce, venkovská obec, akreditace, eGovernment, zákon o
úrednících územních samosprávných celků.
Klíčová slova v angličtině
education, educational institution, rural municipality, accreditation, e-government, law about officials of local government units.
Rozsah průvodní práce
65 s. (86 095 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb ve veřejné správě venkovských obcí. V části teoretické je vymezen legislativní rámec problematiky vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, akreditace vzdělávacích institucí a také formy vzdělávání a možnosti financování vzdělávacích aktivit. V praktické části práce jsou zpracovány výsledky provedených rozhovorů, dotazníkového šetření. Jednu z kapitol tvoří SWOT analýza vzdělávání úředníků územních samosprávných celků a také jsou navržena témata dalšího vzdělávání veřejné správy. Závěr práce je tvořen návrhem projektu na podporu dalšího vzdělávání úředníků veřejné správy venkovských obcí.
Anotace v angličtině
This bachelor´s work deals with the analysis of education needs in public administration in rural municipality. The legislative framework of education of officials of municipality, accreditation of educational institutions and also the forms of education and possibilities of funding of such educational activities is specified in the theoretical part of the work. In the
practical work the results of interviews and questionnaire surveys are presented. One of the chapters contain a SWOT analysis of education of officials of municipality. They are also designed continuing education topics of public administration. The conclusion is made up of project proposal to support the continuing education of public officials in rural municipalities.
Klíčová slova
vzdělávání, vzdělávací instituce, venkovská obec, akreditace, eGovernment, zákon o
úrednících územních samosprávných celků.
Klíčová slova v angličtině
education, educational institution, rural municipality, accreditation, e-government, law about officials of local government units.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Formulujte teoretická a metodická východiska pro provedení analýzy vzdělávacích potřeb ve veřejné správě venkovských obcí.
II. Praktická část
Za pomoci vhodných metod výzkumu proveďte analýzu současného stavu vzdělávání veřejné správy venkovských obcí.
Definujte oblasti pro další vzdělávání veřejné správy v obcích do 2000 obyvatel.
Navrhněte projekt na podporu dalšího vzdělávání úředníků územní samosprávy venkovských obcí.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Formulujte teoretická a metodická východiska pro provedení analýzy vzdělávacích potřeb ve veřejné správě venkovských obcí.
II. Praktická část
Za pomoci vhodných metod výzkumu proveďte analýzu současného stavu vzdělávání veřejné správy venkovských obcí.
Definujte oblasti pro další vzdělávání veřejné správy v obcích do 2000 obyvatel.
Navrhněte projekt na podporu dalšího vzdělávání úředníků územní samosprávy venkovských obcí.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ČERMÁKOVÁ, J., GROSPIČ, J., VOSTRÁ, L. Reforma veřejné správy v teorii a praxi. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. 405 s. ISBN 80-86473-71-6.
[2] KUCHARČÍKOVÁ, A., VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007. 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
[3] LOUDA, T., GROSPIČ, J., VOSTRÁ, L. Modernizace veřejné správy v Evropě a České republice. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. 351 s. ISBN 80-7380-0001-2.
Seznam doporučené literatury
[1] ČERMÁKOVÁ, J., GROSPIČ, J., VOSTRÁ, L. Reforma veřejné správy v teorii a praxi. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. 405 s. ISBN 80-86473-71-6.
[2] KUCHARČÍKOVÁ, A., VODÁK, J. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, 2007. 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
[3] LOUDA, T., GROSPIČ, J., VOSTRÁ, L. Modernizace veřejné správy v Evropě a České republice. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. 351 s. ISBN 80-7380-0001-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: 47 b.
1.Jak hodnotíte celkovou úroveň vzdělávání v obcích ve Zlínském kraji s ohledem na velikost obce? Jsou podle Vašeho názoru obce v nejmenší velikostní kategorii schopny zajistit vzdělávání svých zaměstnanců v rozsahu požadovaném zákonem o úřednících územních samosprávných celků? ODPOVĚĎ: zcela
Oponent: 39 b.
Předložte podrobný rozpis výdajů na projekt uvedený na str. 52. Jakým způsobem se autorka vyrovná s výsledky otázky č. 10 ve vztahu k potřebám vzdělávání starostů venkovských obcí ve Zlínském kraji? ODPOVĚĎ: uspokojivě/částečně
Obhajoba bakalářské práce:
Otázka (doc. Švarcová) : Ukažte návrh výdajů na projekt uvedený na str. 52. Na jak dlouho máte kalkulovaný provoz? Analyzovala jste výnosy? ODPOVĚĎ: částečně/dostatečně
Otázka: Má kraj akreditován nějaký vzdělávací program? ODPOVĚĎ: částečně