Vlivem velmi silného konkurenčního prostředí na trhu, rychlosti zavádění nových výrobků a služeb, neustálých inovací a snadné dostupnosti informací způsobující vysokou edukovanost a náročnost zákazníka, firmy působící na současném trhu v poslední době pociťují stále silnější potřebu odlišit se od konkurence. Z tohoto důvodu začínají společnosti stále častěji pracovat s pojmem ?firemní image? a budování soustavné posilování pozitivní image postupně zabudovávají do svých komunikačních plánů a firemních strategií
Jednou z možností, jak bojovat s konkurencí, může být orientace firmy na aktivity společenské odpovědnosti. Jak tato diplomová práce v závěru dokazuje, tento přístup přináší společnosti velké množství výhod na mnoha úrovních řízení firmy a jednoznačně funguje jako efektivní nástroj budování a posilování pozitivní firemní image.
První část práce obsahuje detailní rešerši relevantní odborné literatury, vymezení pojmů společenská odpovědnost firem, firemní komunikace, identita, kultura a firemní image, a také teoretické podklady k realizovanému marketingovému výzkumu. Druhá část práce sestává ze tří provedených analýz, jejichž výstupy vedou k pochopení podstaty úspěšného modelu firemních CSR aktivit a možností jeho využití v praxi. Následná analýza dostupných výsledků šetření agentury Ipsos Public Affairs zase odpovídá na otázku, jakým způsobem vnímají zákazníci aktivity společenské odpovědnosti firem a jak to ovlivňuje jejich zákaznické chování. Ve třetí části práce je definován detailní manuál pro zavádění modelu CSR aktivit ve firmě a využití těchto aktivit pro komunikaci ke všem firemním stakeholderům.
Anotace v angličtině
Due to strongly competitive environment on the market, the speed of introduction of new products and services, permanent innovations and easy access to information creating highly educated and demanding customers, companies operating on today?s market start to feel stronger and stronger need to differentiate themselves from competitors. Therefore companies start to work with the term of ?company images? more and more often and implement building and strengthening of positive company image into their communication plans and company strategies.
One of possibilities how to fight competition can be orientation of the company on activities of social responsibility. As this diploma thesis proves in the closure this approach brings the company wide range of benefits on many levels of company operation and it definitely works as an effective tool of building and strengthening of positive corporate image.
First part of the thesis contains a detailed research of relevant expert literature, definition of terms of corporate social responsibility, corporate communication, identity, culture and corporate image, and also theoretical basis for realised marketing research. Second part of the thesis consists of three realised analyses. Foundings of these analyses help to understand the substance of a successful model of corporate CSR activities and their application into praxes. Last analysis of available results of a CSR research from Ipsos Public Affairs agency answers the question how customers perceive social responsibility activities and how they affect their customer behaviour. In the third part of the thesis defines a detailed manual for implementation of a CSR model in a company and utilisation of these activities for communication to all company stakeholders.
Vlivem velmi silného konkurenčního prostředí na trhu, rychlosti zavádění nových výrobků a služeb, neustálých inovací a snadné dostupnosti informací způsobující vysokou edukovanost a náročnost zákazníka, firmy působící na současném trhu v poslední době pociťují stále silnější potřebu odlišit se od konkurence. Z tohoto důvodu začínají společnosti stále častěji pracovat s pojmem ?firemní image? a budování soustavné posilování pozitivní image postupně zabudovávají do svých komunikačních plánů a firemních strategií
Jednou z možností, jak bojovat s konkurencí, může být orientace firmy na aktivity společenské odpovědnosti. Jak tato diplomová práce v závěru dokazuje, tento přístup přináší společnosti velké množství výhod na mnoha úrovních řízení firmy a jednoznačně funguje jako efektivní nástroj budování a posilování pozitivní firemní image.
První část práce obsahuje detailní rešerši relevantní odborné literatury, vymezení pojmů společenská odpovědnost firem, firemní komunikace, identita, kultura a firemní image, a také teoretické podklady k realizovanému marketingovému výzkumu. Druhá část práce sestává ze tří provedených analýz, jejichž výstupy vedou k pochopení podstaty úspěšného modelu firemních CSR aktivit a možností jeho využití v praxi. Následná analýza dostupných výsledků šetření agentury Ipsos Public Affairs zase odpovídá na otázku, jakým způsobem vnímají zákazníci aktivity společenské odpovědnosti firem a jak to ovlivňuje jejich zákaznické chování. Ve třetí části práce je definován detailní manuál pro zavádění modelu CSR aktivit ve firmě a využití těchto aktivit pro komunikaci ke všem firemním stakeholderům.
Anotace v angličtině
Due to strongly competitive environment on the market, the speed of introduction of new products and services, permanent innovations and easy access to information creating highly educated and demanding customers, companies operating on today?s market start to feel stronger and stronger need to differentiate themselves from competitors. Therefore companies start to work with the term of ?company images? more and more often and implement building and strengthening of positive company image into their communication plans and company strategies.
One of possibilities how to fight competition can be orientation of the company on activities of social responsibility. As this diploma thesis proves in the closure this approach brings the company wide range of benefits on many levels of company operation and it definitely works as an effective tool of building and strengthening of positive corporate image.
First part of the thesis contains a detailed research of relevant expert literature, definition of terms of corporate social responsibility, corporate communication, identity, culture and corporate image, and also theoretical basis for realised marketing research. Second part of the thesis consists of three realised analyses. Foundings of these analyses help to understand the substance of a successful model of corporate CSR activities and their application into praxes. Last analysis of available results of a CSR research from Ipsos Public Affairs agency answers the question how customers perceive social responsibility activities and how they affect their customer behaviour. In the third part of the thesis defines a detailed manual for implementation of a CSR model in a company and utilisation of these activities for communication to all company stakeholders.
1. Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na společenskou odpovědnost firmy, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte model CSR ve zvolené společnosti, definujte silné a slabé stránky tohoto modelu.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zákazníky i ne-zákazníky zvolené společnosti s cílem měřit jejich povědomí o CSR zvolené společnosti a jejich vnímání celkové image této společnosti.
4. Na základě zjištěných poznatků definujte obecně platný model CSR a formulujte doporučení pro sestavování a aplikaci tohoto modelu ve společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce se zaměřením na společenskou odpovědnost firmy, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte model CSR ve zvolené společnosti, definujte silné a slabé stránky tohoto modelu.
3. Proveďte primární dotazníkové šetření mezi zákazníky i ne-zákazníky zvolené společnosti s cílem měřit jejich povědomí o CSR zvolené společnosti a jejich vnímání celkové image této společnosti.
4. Na základě zjištěných poznatků definujte obecně platný model CSR a formulujte doporučení pro sestavování a aplikaci tohoto modelu ve společnosti.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-802-4715-452.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-802-4731-575.
GREGOR, Filip. Společenská odpovědnost firem a ochrana životního prostředí: jak hodnotit odpovědnost korporací?. Praha : Zelený kruh, 2007. 31 s ISBN 9788025402047
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-802-4715-452.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnosti organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 169 s. ISBN 978-802-4731-575.
GREGOR, Filip. Společenská odpovědnost firem a ochrana životního prostředí: jak hodnotit odpovědnost korporací?. Praha : Zelený kruh, 2007. 31 s ISBN 9788025402047
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. Jaký je vztah mezi corporate identity a image firmy?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké metody výzkumu lze využít pro analýzu image?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaké jsou výhody a jaká omezení má výzkum na internetu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.