Diplomová práce se zabývá významem emocí v marketingové komunikaci v oblasti barových služeb. Konkrétně se zaměřuje na zkoumání reklamních děl z prostředí koktejlových barů, které analyzuje zejména s ohledem na jejich emocionální působení na zákazníkovo rozhodování, nákupní jednání a spotřebitelské chování. Práce analyzuje využití reklamních apelů a také jednotlivých reklamních prvků u výběrové skupiny jednoho sta obrazově-textových propagačních materiálů. Získané poznatky následně aplikuje na projekt marketingově-komunikační strategie fiktivního koktejlového baru. Cílem práce je odkrýt potenciál emocí a zjistit, jak je možné jej úspěšně využít k propagaci v prostředí barových služeb.
Anotace v angličtině
The graduation thesis covers the topic of the importance of emotions in bar services marketing communication. It is specifically focused on research of advertisements found in cocktail bar environment, which are analyzed mainly with regard to their emotional impact on the consumer decision-making process and purchasing behaviour. The study analyzes the use of advertising appeals and individual elements such as photos and headlines in a representative sample of one hundred image ads. The subsequently acquired knowledge is then applied to communication strategy of a fictitious cocktail bar. This work aims to reveal potential of emotions and find out how it can be successfully used for promotional purposes in bar service environment.
Diplomová práce se zabývá významem emocí v marketingové komunikaci v oblasti barových služeb. Konkrétně se zaměřuje na zkoumání reklamních děl z prostředí koktejlových barů, které analyzuje zejména s ohledem na jejich emocionální působení na zákazníkovo rozhodování, nákupní jednání a spotřebitelské chování. Práce analyzuje využití reklamních apelů a také jednotlivých reklamních prvků u výběrové skupiny jednoho sta obrazově-textových propagačních materiálů. Získané poznatky následně aplikuje na projekt marketingově-komunikační strategie fiktivního koktejlového baru. Cílem práce je odkrýt potenciál emocí a zjistit, jak je možné jej úspěšně využít k propagaci v prostředí barových služeb.
Anotace v angličtině
The graduation thesis covers the topic of the importance of emotions in bar services marketing communication. It is specifically focused on research of advertisements found in cocktail bar environment, which are analyzed mainly with regard to their emotional impact on the consumer decision-making process and purchasing behaviour. The study analyzes the use of advertising appeals and individual elements such as photos and headlines in a representative sample of one hundred image ads. The subsequently acquired knowledge is then applied to communication strategy of a fictitious cocktail bar. This work aims to reveal potential of emotions and find out how it can be successfully used for promotional purposes in bar service environment.
1. V teoretické části zpracujte literární prameny a na jejich základě vysvětlete klíčové pojmy. Nalezněte vzájemné souvislosti a přesahy z teoretické do praktické roviny. Formulujte cíle a stanovte výchozí hypotézy.
2. V praktické části nejprve zmapujte historický vývoj marketingové komunikace v dané oblasti. Poté se zaměřte na konkrétní období a proveďte analýzu vybraného vzorku tiskových reklam koktejlových barů. Z analýzy vyvoďte závěry.
3. V projektové části předložte návrh komunikační strategie pro fiktivní podnik. Soustřeďte se na praktickou aplikaci zjištění plynoucích z analýzy.
4. V závěrečné části shrňte zjištěné poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo naplnit stanovené cíle a potvrdit výchozí hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární prameny a na jejich základě vysvětlete klíčové pojmy. Nalezněte vzájemné souvislosti a přesahy z teoretické do praktické roviny. Formulujte cíle a stanovte výchozí hypotézy.
2. V praktické části nejprve zmapujte historický vývoj marketingové komunikace v dané oblasti. Poté se zaměřte na konkrétní období a proveďte analýzu vybraného vzorku tiskových reklam koktejlových barů. Z analýzy vyvoďte závěry.
3. V projektové části předložte návrh komunikační strategie pro fiktivní podnik. Soustřeďte se na praktickou aplikaci zjištění plynoucích z analýzy.
4. V závěrečné části shrňte zjištěné poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo naplnit stanovené cíle a potvrdit výchozí hypotézy.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
HARTL, P. HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2009. 774 s. ISBN 978-80-7367-569-1.
HILL, D. Emocenomie : vliv emocí na obchodní úspěch. Praha : Fragment, 2010. 350 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, P. GEUENS, M. BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí. Praha : Portál, 2007. 232 s. ISBN 978-80-7367-282-9.
VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha : Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
HARTL, P. HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2009. 774 s. ISBN 978-80-7367-569-1.
HILL, D. Emocenomie : vliv emocí na obchodní úspěch. Praha : Fragment, 2010. 350 s. ISBN 978-80-253-1057-1.
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, P. GEUENS, M. BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí. Praha : Portál, 2007. 232 s. ISBN 978-80-7367-282-9.
VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha : Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. Který z přístupů k teorii emocí a jejich využití v marketingové komunikaci Vás nejvíce zaujal
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Čo považuje autorka za "výrazné" vo vytýčenej Hypotéze 1: "V reklamách českých koktejlových barů budou výrazně převažovat emocionální apely nad informačními"?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Je možné hypotézu potvrdiť "čiastočne"? (str.74)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.