Předmětem této diplomové práce je problematika zkoumání a ustavení role image v marketingovém řízení firem a institucí. První část vymezuje podstatu firemní identity coby součásti firemní strategie, druhá část se zaměřuje na stěžejní problematiku image ve vztahu k systému firemní identity. Praktická část mapuje konkrétní případ obchodní společnosti. Jsou využity různé metody pro analýzu image s promítnutím do řízení vztahů se zákazníky v B2B i B2C segmentu, a vyhodnoceny jejich výsledky. V závěru práce jsou uvedena dopo-ručení pro management, která by měla vést ke zlepšení image uvedené firmy.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the research and the establishment of the role of image in marketing conducting in companies and institutions. The first part deals with the nature of the corpo-rate identity as the part of company strategy, the second part focuses on pivotal dilemma of image in relationship to the system of corporate identity. The practical part surveys the par-ticular case of the trading company. Different methods were used to analyze the image with connection to conducting the relationships with customers in segment B2B and B2C and their results were evaluated. In conclusion the recommendations for management are men-tioned. These recommendations should lead to the improvement of image in the researched company.
Klíčová slova
Image, firemní identita, značka, společenská zodpovědnost firmy, produkt, zákazník, vztah, proces, strategie společnosti, komunikace, trh
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, brand, customer social responsibility, product, customer, relati-onship, process, company strategy, communication, market
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je problematika zkoumání a ustavení role image v marketingovém řízení firem a institucí. První část vymezuje podstatu firemní identity coby součásti firemní strategie, druhá část se zaměřuje na stěžejní problematiku image ve vztahu k systému firemní identity. Praktická část mapuje konkrétní případ obchodní společnosti. Jsou využity různé metody pro analýzu image s promítnutím do řízení vztahů se zákazníky v B2B i B2C segmentu, a vyhodnoceny jejich výsledky. V závěru práce jsou uvedena dopo-ručení pro management, která by měla vést ke zlepšení image uvedené firmy.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the research and the establishment of the role of image in marketing conducting in companies and institutions. The first part deals with the nature of the corpo-rate identity as the part of company strategy, the second part focuses on pivotal dilemma of image in relationship to the system of corporate identity. The practical part surveys the par-ticular case of the trading company. Different methods were used to analyze the image with connection to conducting the relationships with customers in segment B2B and B2C and their results were evaluated. In conclusion the recommendations for management are men-tioned. These recommendations should lead to the improvement of image in the researched company.
Klíčová slova
Image, firemní identita, značka, společenská zodpovědnost firmy, produkt, zákazník, vztah, proces, strategie společnosti, komunikace, trh
Klíčová slova v angličtině
Image, corporate identity, brand, customer social responsibility, product, customer, relati-onship, process, company strategy, communication, market
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce se zaměřením na image a metody měření image v organizaci. Definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití komunikačních nástrojů směřujících k budování firemní image diferencovaně k segmentu zákazníků na B2B a B2C trhu. Navrhněte a zpracujte metodiku měření image zvolené firmy, realizujte šetření a vyhodnoťte závěry.
3. Ze zjištěných dat definujte silné a slabé stránky komunikace, silná a slabá místa v budování firemní image a zaujměte kritický postoj k této problematice.
4. Navrhněte efektivní model komunikace vedoucí k budování pozitivní image zvolené firmy. Navrhněte komunikační nástroje a metody měření efektivity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k tématu práce se zaměřením na image a metody měření image v organizaci. Definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Analyzujte současný stav využití komunikačních nástrojů směřujících k budování firemní image diferencovaně k segmentu zákazníků na B2B a B2C trhu. Navrhněte a zpracujte metodiku měření image zvolené firmy, realizujte šetření a vyhodnoťte závěry.
3. Ze zjištěných dat definujte silné a slabé stránky komunikace, silná a slabá místa v budování firemní image a zaujměte kritický postoj k této problematice.
4. Navrhněte efektivní model komunikace vedoucí k budování pozitivní image zvolené firmy. Navrhněte komunikační nástroje a metody měření efektivity.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 484 s. ISBN 978-802-5117-699.
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Vyd. 1. Praha: Alfa Publishing 2006, 144 s. ISBN 80-86851-45-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovém komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-809-0427-334.
HOSPODÁŘOVÁ, Irena. Kreativní management v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2008, 136 s. ISBN 978-80-247-1737-1.
CHERNATONY, Leslie de. Značka-od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press 2009, 314 s. ISBN978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
KOTLER, Philip, Thomas J HAYES a Paul N BLOOM. Marketing professional services: forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. 2nd ed. Paramus, NJ: Prentice Hall, c2002, 422 s. ISBN 07-352-0179-X.
RANCHHOD, Ashok, Claire GAUZENTE a Julie TINSON. Marketing strategies: a twentyfirstcentury approach. New York: FT/Prentice Hall, 2004, 239 s. ISBN 02-736-5192-7.
VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby-co chtějí zákazníci. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2004, 164 s. ISBN 80-247-0847-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2009, 240 s. ISBN 80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 484 s. ISBN 978-802-5117-699.
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Vyd. 1. Praha: Alfa Publishing 2006, 144 s. ISBN 80-86851-45-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovém komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-809-0427-334.
HOSPODÁŘOVÁ, Irena. Kreativní management v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2008, 136 s. ISBN 978-80-247-1737-1.
CHERNATONY, Leslie de. Značka-od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press 2009, 314 s. ISBN978-80-251-2007-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2007, 796 s. ISBN 978-802-4714-813.
KOTLER, Philip, Thomas J HAYES a Paul N BLOOM. Marketing professional services: forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. 2nd ed. Paramus, NJ: Prentice Hall, c2002, 422 s. ISBN 07-352-0179-X.
RANCHHOD, Ashok, Claire GAUZENTE a Julie TINSON. Marketing strategies: a twentyfirstcentury approach. New York: FT/Prentice Hall, 2004, 239 s. ISBN 02-736-5192-7.
VOSOBA, Pavel. Dokonalé služby-co chtějí zákazníci. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2004, 164 s. ISBN 80-247-0847-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-802-4727-905.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing 2009, 240 s. ISBN 80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-vedoucí Ing.Mgr.O.Jurášková,Ph.D.:
1. Vysvětlete, prosím, jaká je role image v komunikační strategii KKH. Jakými komunikačními nástroji je firemní image budována? Jaké jsou silné a slabé stránky firemní komunikace?
Otázky k obhajobě-oponentka doc. Vysekalová:
1) Vysvětlete rozdíl mezi strukturovaným, polostrukturovaným a nestrukturovaným rozhovorem.
2) Uveďte hlavní charakteristiky image.
3) Jaká je vazba firemní identity a firemního image - uveďte na příkladu KKH.
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.