Diplomová práce je zaměřena na segment seniorů ve vztahu k marketingovým komunikacím. Sleduje segmentační principy a formy. Definuje specifika segmentu v důsledku věku cílové skupiny a demografických změn společnosti. Zabývá se vztahem spotřebitelského chování a reklamy. Na základě analýzy zkoumá komerční komunikaci pro starší zákazníky z hlediska formy a struktury. Pomocí provedeného výzkumu má cíl stanovit, jaké jsou základní faktory pro přijetí komerční komunikace. Projektová část je zaměřena na současnou situaci na trhu nákupního centra a navrhuje koncepci marketingové komunikace určené pro cílovou skupinu seniorů.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the segment of older persons in relation to marketing communica-tions. It monitors principles and forms of segmentation and defines a specific segment of target group due to age and demographic changes in society. It deals with the relationship between consumer behavior and advertising. Based on the analysis examines commercial communication for older customers in terms of form and structure. Based on survey aims to determine what are the basic factors for the adoption of commercial communication. The project part is focused on the current market situation of a shopping center marketing and proposes communication concept for the target group of seniors.
Klíčová slova
segmentace, cílený marketing, demografie, cílová skupina, reklama, média, senior
Diplomová práce je zaměřena na segment seniorů ve vztahu k marketingovým komunikacím. Sleduje segmentační principy a formy. Definuje specifika segmentu v důsledku věku cílové skupiny a demografických změn společnosti. Zabývá se vztahem spotřebitelského chování a reklamy. Na základě analýzy zkoumá komerční komunikaci pro starší zákazníky z hlediska formy a struktury. Pomocí provedeného výzkumu má cíl stanovit, jaké jsou základní faktory pro přijetí komerční komunikace. Projektová část je zaměřena na současnou situaci na trhu nákupního centra a navrhuje koncepci marketingové komunikace určené pro cílovou skupinu seniorů.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the segment of older persons in relation to marketing communica-tions. It monitors principles and forms of segmentation and defines a specific segment of target group due to age and demographic changes in society. It deals with the relationship between consumer behavior and advertising. Based on the analysis examines commercial communication for older customers in terms of form and structure. Based on survey aims to determine what are the basic factors for the adoption of commercial communication. The project part is focused on the current market situation of a shopping center marketing and proposes communication concept for the target group of seniors.
Klíčová slova
segmentace, cílený marketing, demografie, cílová skupina, reklama, média, senior
1. Prostudujte dostupné informační zdroje vztahující se k tématu strategie marketingových komunikací a k problematice stárnutí populace.
2. Zmapujte segment seniorů z hlediska jeho typologie. Stanovte faktory ovlivňující vnímání a působení reklamního sdělení u seniorů. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Analyzuje segment seniorů a vybrané typy komerčních sdělení určených této cílové skupině. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů práce zpracujte projekt marketingové komunikace pro zvolenou cílovou skupinu. Zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i limity realizace v oblasti komerční komunikace ve vztahu k segmentu seniorů.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje vztahující se k tématu strategie marketingových komunikací a k problematice stárnutí populace.
2. Zmapujte segment seniorů z hlediska jeho typologie. Stanovte faktory ovlivňující vnímání a působení reklamního sdělení u seniorů. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Analyzuje segment seniorů a vybrané typy komerčních sdělení určených této cílové skupině. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě závěrů práce zpracujte projekt marketingové komunikace pro zvolenou cílovou skupinu. Zhodnoťte přínos navrhovaného řešení i limity realizace v oblasti komerční komunikace ve vztahu k segmentu seniorů.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PRIELER, Michael. The Silver Market Phenomenon : Business Opportunities in an Era of Demographic Change. Berlin : Springer, 2008. Silver Advertising: Elderly People in Japanese TV Ads, s. 505. ISBN 978-3-540-75330-8.
SCHIFFMAN, Leon G.; KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
SÝKOROVÁ, Dana. Autonomie ve stáří : Kapitoly z gerontosociologie. 1. vyd. Praha : Slon, 2007. 271 s. ISBN 978-80-86429-62-5.
TRE?GUER, Jean-Paul. 50 marketing: marketing, communicating, and selling to the over 50s generations. New York: Palgrave, 2002, 172 s. ISBN 03-339-8412-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-802-4735-283.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing : 4. evropské vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PRIELER, Michael. The Silver Market Phenomenon : Business Opportunities in an Era of Demographic Change. Berlin : Springer, 2008. Silver Advertising: Elderly People in Japanese TV Ads, s. 505. ISBN 978-3-540-75330-8.
SCHIFFMAN, Leon G.; KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-251-0094-4.
SÝKOROVÁ, Dana. Autonomie ve stáří : Kapitoly z gerontosociologie. 1. vyd. Praha : Slon, 2007. 271 s. ISBN 978-80-86429-62-5.
TRE?GUER, Jean-Paul. 50 marketing: marketing, communicating, and selling to the over 50s generations. New York: Palgrave, 2002, 172 s. ISBN 03-339-8412-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-802-4735-283.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1/ Na str. 19 autor konštatuje, že "Baby boomers vykazují orientaci na luxus, projevují zájem o vysoce kvalitní produkty, jsou méne senzitivní na slevy, vykazují menší kritičnost vůči oslovení pomocí marketingových komunikací." Platí to aj na českých Baby boomers?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2/ Do akej miery ovplyvňujú nákupné správanie seniorov názoroví vodcovia vo všeobecnosti a v Českej republike?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.