Předmětem diplomové práce je analýza, popis a návrh marketingové strategie konkrétní společnosti na základě teoretických východisek. V teoretické části jsou ukotveny základní marketingové pojmy a nástroje strategického marketingového plánování. V analytické části je na základě teoretických východisek provedena analýza dané společnosti a detailně popsána její aktuální marketingová situace. Projektová část vychází z teoretické a analytické části a je zaměřena na návrh vhodné marketingové strategie, která umožní společnosti její další úspěšný rozvoj.
Anotace v angličtině
The purpose of the present thesis is to analyze and describe a real company?s marketing situation, and to design its new marketing strategy, against the backdrop of a theoretical section. The theoretical section defines key marketing terms and strategic marketing planning tools. Starting from the theoretical baseline, the analytical section sets out to analyze the company and to give a detailed description of its current marketing situation. The practical section draws heavily on the theoretical and analytical sections to propose a suitable marketing strategy that will allow the company to continue its path of success in the future.
Klíčová slova
Marketing, marketingová strategie, marketingový informační systém, PEST analýza, SWOT analýza, Porterova analýza 5 sil, BCG matice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing strategy, marketing information system, PEST analysis, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, BCG matrix
Rozsah průvodní práce
141 s. (171 170 znaků))
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je analýza, popis a návrh marketingové strategie konkrétní společnosti na základě teoretických východisek. V teoretické části jsou ukotveny základní marketingové pojmy a nástroje strategického marketingového plánování. V analytické části je na základě teoretických východisek provedena analýza dané společnosti a detailně popsána její aktuální marketingová situace. Projektová část vychází z teoretické a analytické části a je zaměřena na návrh vhodné marketingové strategie, která umožní společnosti její další úspěšný rozvoj.
Anotace v angličtině
The purpose of the present thesis is to analyze and describe a real company?s marketing situation, and to design its new marketing strategy, against the backdrop of a theoretical section. The theoretical section defines key marketing terms and strategic marketing planning tools. Starting from the theoretical baseline, the analytical section sets out to analyze the company and to give a detailed description of its current marketing situation. The practical section draws heavily on the theoretical and analytical sections to propose a suitable marketing strategy that will allow the company to continue its path of success in the future.
Klíčová slova
Marketing, marketingová strategie, marketingový informační systém, PEST analýza, SWOT analýza, Porterova analýza 5 sil, BCG matice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing strategy, marketing information system, PEST analysis, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, BCG matrix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice marketingové strategie firmy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové strategie konkrétní firmy, aplikujte teoretické poznatky z dané oblasti, konfrontujte optimální a použitý postupu při realizaci marketingové strategie.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte opatření ke změně, tzn. doporučení-rozbor odchylek od norem a představte stručný nástin doporučení pro další šetření v konkrétní společnosti. Naznačte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice marketingové strategie firmy. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové strategie konkrétní firmy, aplikujte teoretické poznatky z dané oblasti, konfrontujte optimální a použitý postupu při realizaci marketingové strategie.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte opatření ke změně, tzn. doporučení-rozbor odchylek od norem a představte stručný nástin doporučení pro další šetření v konkrétní společnosti. Naznačte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. 2. Vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.204 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
MALLYA, T., Základy strategického řízení a rozhodování, Praha: Grada Publishing, 2007. 252 s., ISBN: 978-80-247-1911-5.
SVĚTLÍK J. Marketing: cesta k trhu. 1. vydání. Zlín: EKKA, 1994. 256 s. ISBN: 80- 900015-8-0.
TOMEK J. Marketing podniku: Marketingové aktivity a tvorba marketingové strategie podniku. 1. vydání. Praha: Aleko Praha 1991, 115 s. ISBN 80-85341.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. 2. Vydání. Praha: Grada Publishing, 2003.204 s. ISBN 80-247-0447-1.
KOTLER P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
MALLYA, T., Základy strategického řízení a rozhodování, Praha: Grada Publishing, 2007. 252 s., ISBN: 978-80-247-1911-5.
SVĚTLÍK J. Marketing: cesta k trhu. 1. vydání. Zlín: EKKA, 1994. 256 s. ISBN: 80- 900015-8-0.
TOMEK J. Marketing podniku: Marketingové aktivity a tvorba marketingové strategie podniku. 1. vydání. Praha: Aleko Praha 1991, 115 s. ISBN 80-85341.
Přílohy volně vložené
1 x DVD (diplomová práce)
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent doc.Štarchoň:
1. Je možné hodnotiť výsledky marketingového auditu realizovaného členom vedenia
spoločnosti ako relevantné, objektívne a nezávislé?
2. Ako vnímate skutočnosť, že spoločnosť Apple nedávno predstavila elektronické
učebnice pre iPad a aplikáciu pre tvorbu interaktívnych elektronických kníh, ktorá
bude dostupná zdarma?
3. Dokázali by ste identifikovať trvalo udržateľnú konkurenčnú výhodu spoločnosti NF,
s.r.o.?
Student plně odpověděl na položené otázky.