Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci developera s jeho primární cílovou skupinou při prodeji rezidenčního komplexu. Analyzuje současný realitní trh v České republice, popisuje vývoj, kterým tento obor prošel, podrobněji sleduje Zlínský a Olomoucký kraj. Práce analyzuje poptávku a nabídku v oblasti rezidenčního bydlení, cílovou skupinu a cenovou hladinu v obou regionech. Na základě výsledků těchto analýz následně doporučuje komunikační mix perspektivních projektů.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses to marketing communication of a developer with its primary target group during selling residential complex. It analyzes current residential market in the Czech republic, describes evolution of it, points out Zlínský and Olomoucký kraj. The thesis analyzes demand and offer of residential market, target group and price level in both regions. In the practical part, the thesis recommends communication mix of promising projects based on results of the analysis.
Klíčová slova
marketing, komunikační mix, produkt, public relations, Porterův model, segmentace, distribuce, řízení projektu
Klíčová slova v angličtině
marketing, communication mix, product, public relations, Porter's model, segmentation, distribution, project management
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci developera s jeho primární cílovou skupinou při prodeji rezidenčního komplexu. Analyzuje současný realitní trh v České republice, popisuje vývoj, kterým tento obor prošel, podrobněji sleduje Zlínský a Olomoucký kraj. Práce analyzuje poptávku a nabídku v oblasti rezidenčního bydlení, cílovou skupinu a cenovou hladinu v obou regionech. Na základě výsledků těchto analýz následně doporučuje komunikační mix perspektivních projektů.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses to marketing communication of a developer with its primary target group during selling residential complex. It analyzes current residential market in the Czech republic, describes evolution of it, points out Zlínský and Olomoucký kraj. The thesis analyzes demand and offer of residential market, target group and price level in both regions. In the practical part, the thesis recommends communication mix of promising projects based on results of the analysis.
Klíčová slova
marketing, komunikační mix, produkt, public relations, Porterův model, segmentace, distribuce, řízení projektu
Klíčová slova v angličtině
marketing, communication mix, product, public relations, Porter's model, segmentation, distribution, project management
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literární rešerši charakterizující teorii marketingových komunikací v oblasti stavebnictví a realitního trhu.
2. Formulujte cíle a problémové otázky práce vztahující se k zadanému tématu.
3. Analyzujte vývoj realitního trhu. Na základě analýzy trhu vyhodnoťte poptávku, nabídku a cenový vývoj.
4. Na základě analýzy navrhněte optimální komunikační strategii pro prodej daných projektů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literární rešerši charakterizující teorii marketingových komunikací v oblasti stavebnictví a realitního trhu.
2. Formulujte cíle a problémové otázky práce vztahující se k zadanému tématu.
3. Analyzujte vývoj realitního trhu. Na základě analýzy trhu vyhodnoťte poptávku, nabídku a cenový vývoj.
4. Na základě analýzy navrhněte optimální komunikační strategii pro prodej daných projektů.
Seznam doporučené literatury
PLEKAC, J., SOUKUP, L. Marketing ve stavebnictví, 1. vyd. Praha, Grada 2001, 232 s., ISBN 80-247-0052-2.
Janečková, L., Vaštíková, M.: Marketing služeb, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001, 179 s., ISBN: 80-7169-995-0.
KOLTLER, P., Marketing management, 12. vyd., Praha, Grada 2007, 788 s., ISBN 798-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, J. a kol.,Chování zákazníka jak odkrýt tajemství "černé skříňky", 1. vyd. Grada 2011, 360 s. ISBN 798-80-247-3528-3.
Hauge, P.: Průzkum trhu, 1. vyd. Praha, Computer Press, 2003, 234 s., ISBN 80--7226-917-8.
Pospíšil, P.: Efektivní public relations a media relations, 1. vyd. Praha, Computer Press 2002, 153 s., ISBN 80-7226-823-6.
Seznam doporučené literatury
PLEKAC, J., SOUKUP, L. Marketing ve stavebnictví, 1. vyd. Praha, Grada 2001, 232 s., ISBN 80-247-0052-2.
Janečková, L., Vaštíková, M.: Marketing služeb, 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001, 179 s., ISBN: 80-7169-995-0.
KOLTLER, P., Marketing management, 12. vyd., Praha, Grada 2007, 788 s., ISBN 798-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, J. a kol.,Chování zákazníka jak odkrýt tajemství "černé skříňky", 1. vyd. Grada 2011, 360 s. ISBN 798-80-247-3528-3.
Hauge, P.: Průzkum trhu, 1. vyd. Praha, Computer Press, 2003, 234 s., ISBN 80--7226-917-8.
Pospíšil, P.: Efektivní public relations a media relations, 1. vyd. Praha, Computer Press 2002, 153 s., ISBN 80-7226-823-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Štarchoň):
1. Aký je obsah a vzájomný vzťah termínov reklama a propagácia?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
2. Identifikujte dôvody poklesu počtu bytov v nájomných domoch v priebehu
posledného desaťročia (viď napr. tabuľka na str. 49 a 55).
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
3. Charakterizujte aktuálne trendy v marketingovej komunikácii developérskych
projektov v konfrontácii so situáciou spred začiatku krízy na realitnom trhu.
Odpověď: Otázka byla zodpovězena.
Další dílčí otázky byly zodpovězeny v rámci diskuse s komisí (doc. Šramová).