Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového prostředí firmy. Pojednává zejména o segmentu spotřebitelů. Analyzuje jejich chování v závislosti na komunikaci společnosti s nimi. V teoretické části se práce věnuje obecnému popisu marketingového prostředí se spojitostí na „zmrzlinářský“ trh. V praktické části jsou aplikovány teoretické poznatky na samotnou společnost MIPL. Práce poukazuje na řadu souvislostí mezi firmou, její komunikací a spotřebiteli. V závěru nabízí také možná východiska a řešení pro zlepšení působení společnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is about marketing environment. It mainly treats of segmenting markets especialy about purchasing public. It analyse their behaviour depending on company communication. The theoretic part describe marketing environment in connection with „ice-cream“ marketplace in global. The practical part apply theoretic findings to company MIPL. The thesis advert to many close relations between company, company communication and purchasing public. It argue for possible solutions and resolutions for better company working in the marketplace in the end.
Klíčová slova
marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí, trh, zákazníci, spotřebitelé, konkurence, prostředníci, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing environment, microenvironment, macroenvironment, marketplace, customer, consumer, competition, mediators, communication
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového prostředí firmy. Pojednává zejména o segmentu spotřebitelů. Analyzuje jejich chování v závislosti na komunikaci společnosti s nimi. V teoretické části se práce věnuje obecnému popisu marketingového prostředí se spojitostí na „zmrzlinářský“ trh. V praktické části jsou aplikovány teoretické poznatky na samotnou společnost MIPL. Práce poukazuje na řadu souvislostí mezi firmou, její komunikací a spotřebiteli. V závěru nabízí také možná východiska a řešení pro zlepšení působení společnosti na trhu.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is about marketing environment. It mainly treats of segmenting markets especialy about purchasing public. It analyse their behaviour depending on company communication. The theoretic part describe marketing environment in connection with „ice-cream“ marketplace in global. The practical part apply theoretic findings to company MIPL. The thesis advert to many close relations between company, company communication and purchasing public. It argue for possible solutions and resolutions for better company working in the marketplace in the end.
Klíčová slova
marketingové prostředí, mikroprostředí, makroprostředí, trh, zákazníci, spotřebitelé, konkurence, prostředníci, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing environment, microenvironment, macroenvironment, marketplace, customer, consumer, competition, mediators, communication
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast marketingových komunikací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast marketingových komunikací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Kotler P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 10.vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 789. ISBN 80-247-0016-6
Svoboda V. Základy public relations. 2.vyd. Zlín, UTB 2004. Počet stran 152. ISBN 80-7318-043-X
Hradiská, E., Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací. Zlín: FT VUT 2000
Koudelka J. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada 1997
Hradiská, E., Pavlů, D. Postoje a hodnocení televizní reklamy dětmi. Praha: Ročenka MOSPRA 2000-2001
Seznam doporučené literatury
Kotler P. Marketing management: 10. rozšířené vydání. 10.vyd. Praha, Grada 2001. Počet stran 789. ISBN 80-247-0016-6
Svoboda V. Základy public relations. 2.vyd. Zlín, UTB 2004. Počet stran 152. ISBN 80-7318-043-X
Hradiská, E., Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací. Zlín: FT VUT 2000
Koudelka J. Spotřební chování a marketing. Praha: Grada 1997
Hradiská, E., Pavlů, D. Postoje a hodnocení televizní reklamy dětmi. Praha: Ročenka MOSPRA 2000-2001