Cílem práce je analýza vysokoškolských bezpečnostních studijních programů v rámci států EU. Zkoumána bude struktura jednotlivých programů a následného uplatnění absolventů. Vybrané studijní programy budou porovnány s oborem Bezpečnostní technologie, systémy a management, vyučovaného na Fakultě aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a budou navrženy možnosti spolupráce oboru BTSM se zahraničními vysokými školami či univerzitami. V závěru pak dojde ke zhodnocení trendů, jimiž se bezpečnostní vysokoškolské vzdělávání ubírá.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is an analysis of higher education security study programmes within the states of EU. The structure of each study programme will be examined as well as job placement of graduates. Selected courses will be compared with the Security Technologies, Systems and Management course, which is taught at the Faculty of Applied Informatics at Tomáš Baťa University in Zlín. Possibilities of cooperation between the STSM course and foreign colleges and universities will be proposed. At the end of the thesis there will be an evaluation of trends, which higher education in security follows.
Klíčová slova
Bezpečnost, bezpečnostní vzdělávání, univerzita, vysoká škola, Evropská unie, studijní obor, Slovinsko, Portugalsko, Francie, Itálie, Německo, Rakousko, Velká Británie, Švédsko
Klíčová slova v angličtině
Security, security education, university, college, European Union, study program, Slovenia, Portugal, France, Italy, Germany, Great Britain, Sweden
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je analýza vysokoškolských bezpečnostních studijních programů v rámci států EU. Zkoumána bude struktura jednotlivých programů a následného uplatnění absolventů. Vybrané studijní programy budou porovnány s oborem Bezpečnostní technologie, systémy a management, vyučovaného na Fakultě aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a budou navrženy možnosti spolupráce oboru BTSM se zahraničními vysokými školami či univerzitami. V závěru pak dojde ke zhodnocení trendů, jimiž se bezpečnostní vysokoškolské vzdělávání ubírá.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is an analysis of higher education security study programmes within the states of EU. The structure of each study programme will be examined as well as job placement of graduates. Selected courses will be compared with the Security Technologies, Systems and Management course, which is taught at the Faculty of Applied Informatics at Tomáš Baťa University in Zlín. Possibilities of cooperation between the STSM course and foreign colleges and universities will be proposed. At the end of the thesis there will be an evaluation of trends, which higher education in security follows.
Klíčová slova
Bezpečnost, bezpečnostní vzdělávání, univerzita, vysoká škola, Evropská unie, studijní obor, Slovinsko, Portugalsko, Francie, Itálie, Německo, Rakousko, Velká Británie, Švédsko
Klíčová slova v angličtině
Security, security education, university, college, European Union, study program, Slovenia, Portugal, France, Italy, Germany, Great Britain, Sweden
Zásady pro vypracování
Vyhledejte a analyzujte vysokoškolské bezpečnostní studijní programy v rámci EU.
Porovnejte vybrané studijní programy se studijním oborem Bezpečnostní technologie, systémy a management.
Navrhněte možnosti spolupráce se zahraničními vysokými školami.
Specifikujte trendy bezpečnostního vysokoškolského vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Vyhledejte a analyzujte vysokoškolské bezpečnostní studijní programy v rámci EU.
Porovnejte vybrané studijní programy se studijním oborem Bezpečnostní technologie, systémy a management.
Navrhněte možnosti spolupráce se zahraničními vysokými školami.
Specifikujte trendy bezpečnostního vysokoškolského vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
KŘESÁLEK, Vojtěch a Luděk LUKÁŠ. Bezpečnostní technologie, systémy a management: sborník mezinárodní konference : 12. a 13. září 2007 Zlín. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2007. ISBN 978-80-7318-631-9.
LAUCKÝ, Vladimír. Technologie komerční bezpečnosti I. 3. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2010. ISBN 978-80-7318-889-4.
LAUCKÝ, Vladimír. Technologie komerční bezpečnosti II. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2007. ISBN 978-80-7318-631-9.
KYNCL, Jaromír. Odborná způsobilost v komerční bezpečnosti. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-028-7.
ČESKÁ REPUBLIKA, Zákon č. 111 ze dne 22. dubna 1998 o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách). In: Sbírka zákonů České republiky. 1998, částka 39, s. 5388-5419. ISSN 1211-1244.
KMENT, Pavel. Minimum jednotné odborné přípravy pracovníků soukromé bezpečnostní služby při vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Česká komora služeb ochrany a majetku osob, 2003.
EUROPEAN COMMISSION: Education & Training [online]. Brusel [cit. 2012-01-31]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/education/index_en.htm
Seznam doporučené literatury
KŘESÁLEK, Vojtěch a Luděk LUKÁŠ. Bezpečnostní technologie, systémy a management: sborník mezinárodní konference : 12. a 13. září 2007 Zlín. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2007. ISBN 978-80-7318-631-9.
LAUCKÝ, Vladimír. Technologie komerční bezpečnosti I. 3. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2010. ISBN 978-80-7318-889-4.
LAUCKÝ, Vladimír. Technologie komerční bezpečnosti II. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky, 2007. ISBN 978-80-7318-631-9.
KYNCL, Jaromír. Odborná způsobilost v komerční bezpečnosti. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-028-7.
ČESKÁ REPUBLIKA, Zákon č. 111 ze dne 22. dubna 1998 o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách). In: Sbírka zákonů České republiky. 1998, částka 39, s. 5388-5419. ISSN 1211-1244.
KMENT, Pavel. Minimum jednotné odborné přípravy pracovníků soukromé bezpečnostní služby při vstupu do Evropské unie. 1. vyd. Česká komora služeb ochrany a majetku osob, 2003.
EUROPEAN COMMISSION: Education & Training [online]. Brusel [cit. 2012-01-31]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/education/index_en.htm
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
1) doc. Lukáš: Myslíte si, že kdyby neexistoval Internet, tak by tuto práci nebylo možné zpracovat?
2) Mgr. Zelinka: Myslíte si, že u Policie ČR a ve Veřejné správě nepracují absolventi UTB?
3) doc. Brechta: Srovnával jste studijní programy podle názvů nebo podle obsahu?
4) doc. Brechta: Odkud jste čerpal informace o vlastní škole, když nemáte v použité literatuře žádný zdroj?
5) doc. Brechta: Jaký typ analýzy jste použil?