Bakalářská práce analyzuje fundraisingové aktivity orchestru Big Band Zlín a snaží se nastínit dílčí možnosti fundraisingové aplikace v praxi. Efektivita závisí na vzájemném propojení fundraisingových aktivit a úspěšně zvládnuté komunikace ze strany správního řízení. Vzhledem k faktu, že plánovaný fundraising, a obecně jeho důležitost, jsou ve většině neziskových organizacích podceňovanými a zanedbávanými prvky, zasahuje práce velmi aktuální a momentálně stále více diskutované téma.
Annotation in English
The bachelor work analyses the fundraising activities of the Big Band Zlín orchestra and tries to outline partial possibilities of application in business reality. The effectiveness is depending on mutual connectivity of fundraising activities and successfuly managed communication from the management side. Considering the fact, that the planned fundraising and its importace in general are in the most of non-profit organizations disregarded elements, refers this work to currently a very actual and increasingly discussed theme.
Keywords
Big Band Zlín, fundraising, fundraiser, neziskový sektor, NS, nezisková organizace, NO, vedení, správní řízení, správní členové, dárci, dar, sponzoři, žádost
Keywords in English
Big Band Zlin, Fundraising, fundraiser, non-profit-making, non-profit-organization, management, managers, donator, donation, sponsor, request
Length of the covering note
54 s., 15 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce analyzuje fundraisingové aktivity orchestru Big Band Zlín a snaží se nastínit dílčí možnosti fundraisingové aplikace v praxi. Efektivita závisí na vzájemném propojení fundraisingových aktivit a úspěšně zvládnuté komunikace ze strany správního řízení. Vzhledem k faktu, že plánovaný fundraising, a obecně jeho důležitost, jsou ve většině neziskových organizacích podceňovanými a zanedbávanými prvky, zasahuje práce velmi aktuální a momentálně stále více diskutované téma.
Annotation in English
The bachelor work analyses the fundraising activities of the Big Band Zlín orchestra and tries to outline partial possibilities of application in business reality. The effectiveness is depending on mutual connectivity of fundraising activities and successfuly managed communication from the management side. Considering the fact, that the planned fundraising and its importace in general are in the most of non-profit organizations disregarded elements, refers this work to currently a very actual and increasingly discussed theme.
Keywords
Big Band Zlín, fundraising, fundraiser, neziskový sektor, NS, nezisková organizace, NO, vedení, správní řízení, správní členové, dárci, dar, sponzoři, žádost
Keywords in English
Big Band Zlin, Fundraising, fundraiser, non-profit-making, non-profit-organization, management, managers, donator, donation, sponsor, request
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací nekomerční sféry se zaměřením na fundraising. Formulujte teoretická východiska pro analýzu fundraisingových aktivit pro orchestr Big Band Zlín.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu současných fundraisingových aktivit Big Bandu Zlín v konfrontaci s fundraisingovými aktivitami aplikovanými v předcházejícím období.
3. Shodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy případně navrhněte vlastní řešení vedoucí ke zvýšení efektivnosti současných uplatňovaných fundraisingových metod orchestru Big Band Zlín.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací nekomerční sféry se zaměřením na fundraising. Formulujte teoretická východiska pro analýzu fundraisingových aktivit pro orchestr Big Band Zlín.
2. Stanovte pracovní hypotézy a proveďte analýzu současných fundraisingových aktivit Big Bandu Zlín v konfrontaci s fundraisingovými aktivitami aplikovanými v předcházejícím období.
3. Shodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost stanovených hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy případně navrhněte vlastní řešení vedoucí ke zvýšení efektivnosti současných uplatňovaných fundraisingových metod orchestru Big Band Zlín.
Recommended resources
Ledvinová J. Fundraising z místních zdrojů. CZECH Edition, 1997.
Clarke L. Caywood. Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. 640stran. ISBN 80-7226-886-4
Frič, P. Goulli, R. Neziskový sektor v ČR. výsledky mezinárodního srovnávacího projektu Johns Hopkuns University. Praha, Eurolex Bohemia 2001. 203 stran ISBN 808-643-204-1
Hlavatá T. - Nadace Via. Public Relations a neziskové organizace. Zápis z panelové diskuse, Národní muzeum. Praha 19.6.2003
Kotler, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažér.1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Marková H., Pražské RC Asociace Brontosaura, Příručka fundraisingu pro Centrum ADAM & NICEM. Praha 1996
Norton M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Příručka přeložena pro Nadaci VIA 2003
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. 1. vyd. Praha, Ekopress 2001. 177 stran, ISBN 80-86119-41-6
Recommended resources
Ledvinová J. Fundraising z místních zdrojů. CZECH Edition, 1997.
Clarke L. Caywood. Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vyd. Brno, Computer Press 2003. 640stran. ISBN 80-7226-886-4
Frič, P. Goulli, R. Neziskový sektor v ČR. výsledky mezinárodního srovnávacího projektu Johns Hopkuns University. Praha, Eurolex Bohemia 2001. 203 stran ISBN 808-643-204-1
Hlavatá T. - Nadace Via. Public Relations a neziskové organizace. Zápis z panelové diskuse, Národní muzeum. Praha 19.6.2003
Kotler, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažér.1. vyd. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Marková H., Pražské RC Asociace Brontosaura, Příručka fundraisingu pro Centrum ADAM & NICEM. Praha 1996
Norton M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Příručka přeložena pro Nadaci VIA 2003
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. 1. vyd. Praha, Ekopress 2001. 177 stran, ISBN 80-86119-41-6