Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout možnosti dalšího rozvoje tradičního tištěného periodika Listy Ostravské univerzity, přičemž bude zohledněna možná integrace Ostravské univerzity v Ostravě s Vysokou školou báňskou-Technickou univerzitou Ostrava a eli-minace případných negativních dopadů na zmíněné periodikum. Teoretická část obsahuje základní teoretické poznatky o public relations, marketingu ve školství i o slučování vyso-kých škol. Praktická část představuje Ostravskou univerzitu v Ostravě a její interní časopis Listy Ostravské univerzity i Vysokou školu báňskou-TU Ostrava a její časopis Akademik. Praktická část dále obsahuje dvě dotazníková výzkumná šetření spokojenosti zaměstnanců a studentů s jejich časopisem i tři kvalitativní analýzy časopisu Ostravské univerzity. Dále je praktická část věnována Vysoké škole báňské-TU Ostrava a jejímu časopisu Akademik, který je zde kvalitativně analyzován. Poslední částí je projekt, založený na znalostech zís-kaných v průběhu přípravy předešlých částí. Obsahem tohoto projektu je zároveň dříve zmíněný hlavní cíl této práce - návrh změn časopisu Listy Ostravské univerzity s ohledem na aktuální vývoj ve školství a v procesu integrace Ostravské univerzity s Vysokou školou báňskou-TU Ostrava.
Anotace v angličtině
Main goal of this thesis is to propose options for further development of printed the Uni-versity of Ostrava Journal, with regard to possible integration of University of Ostrava with Technical University of Ostrava with endeavour of elimination of possible negative impact of the before mentioned periodical. Theoretical part of the thesis contain basic knowledge in the field of public relation, marketing in Education system and university integration. Practical part introduce University of Ostrava and its periodical University of Ostrava Journal and Technical university of Ostrava and its periodical The Academic. Practical part contain also two questionnaire studies directed at employees and students satisfaction with their periodical and three qualitative analysis of the University of Ostrava Journal. Also the before mentioned journal The Academic was qualitatively analysed. Results of the analysis are also included in the practical part of the thesis. Last part is project based on the know-ledge acquired during preparation of preceding parts. Content of the project is at the same time the above mentioned main goal of this thesis.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikace s veřejností, interní a externí časopis, neziskový sektor, marketing škol, slučování vysokých škol, integrace, Ostravská univerzita v Ostravě, Listy Ostravské univerzity, Vysoká škola báňská-TU Ostrava, Akademik
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, public relation, internal and external journal, non-profit sector, university marketing, university integration, integration, University of Ostrava, University of Ostrava Journal, Technical university of Ostrava, The Academic
Rozsah průvodní práce
103 (173 121), P XXXIII
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout možnosti dalšího rozvoje tradičního tištěného periodika Listy Ostravské univerzity, přičemž bude zohledněna možná integrace Ostravské univerzity v Ostravě s Vysokou školou báňskou-Technickou univerzitou Ostrava a eli-minace případných negativních dopadů na zmíněné periodikum. Teoretická část obsahuje základní teoretické poznatky o public relations, marketingu ve školství i o slučování vyso-kých škol. Praktická část představuje Ostravskou univerzitu v Ostravě a její interní časopis Listy Ostravské univerzity i Vysokou školu báňskou-TU Ostrava a její časopis Akademik. Praktická část dále obsahuje dvě dotazníková výzkumná šetření spokojenosti zaměstnanců a studentů s jejich časopisem i tři kvalitativní analýzy časopisu Ostravské univerzity. Dále je praktická část věnována Vysoké škole báňské-TU Ostrava a jejímu časopisu Akademik, který je zde kvalitativně analyzován. Poslední částí je projekt, založený na znalostech zís-kaných v průběhu přípravy předešlých částí. Obsahem tohoto projektu je zároveň dříve zmíněný hlavní cíl této práce - návrh změn časopisu Listy Ostravské univerzity s ohledem na aktuální vývoj ve školství a v procesu integrace Ostravské univerzity s Vysokou školou báňskou-TU Ostrava.
Anotace v angličtině
Main goal of this thesis is to propose options for further development of printed the Uni-versity of Ostrava Journal, with regard to possible integration of University of Ostrava with Technical University of Ostrava with endeavour of elimination of possible negative impact of the before mentioned periodical. Theoretical part of the thesis contain basic knowledge in the field of public relation, marketing in Education system and university integration. Practical part introduce University of Ostrava and its periodical University of Ostrava Journal and Technical university of Ostrava and its periodical The Academic. Practical part contain also two questionnaire studies directed at employees and students satisfaction with their periodical and three qualitative analysis of the University of Ostrava Journal. Also the before mentioned journal The Academic was qualitatively analysed. Results of the analysis are also included in the practical part of the thesis. Last part is project based on the know-ledge acquired during preparation of preceding parts. Content of the project is at the same time the above mentioned main goal of this thesis.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikace s veřejností, interní a externí časopis, neziskový sektor, marketing škol, slučování vysokých škol, integrace, Ostravská univerzita v Ostravě, Listy Ostravské univerzity, Vysoká škola báňská-TU Ostrava, Akademik
Klíčová slova v angličtině
Marketing communication, public relation, internal and external journal, non-profit sector, university marketing, university integration, integration, University of Ostrava, University of Ostrava Journal, Technical university of Ostrava, The Academic
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se problematikou public relations, marketingem vysokých škol (univerzit)
a monitoringem médií v souvislosti se slučováním VŠ.
2. Formulujte cíle a definujte problémy řešené v dílčích částech diplomové práce.
3. Realizujte výzkumné šetření spokojenosti zaměstnanců a studentů Ostravské univerzity v Ostravě (OU) s periodikem Listy Ostravské univerzity (LOU) před změnou redakční rady, výzkumné kvantitativní šetření spokojenosti s novou podobou LOU mezi zaměstnanci a studenty OU s důrazem na možnosti dalšího vývoje LOU po případném sloučení OU s Vysokou školou báňskou-Technickou univerzitou Ostrava (VŠB-TUO) a zároveň výzkumné kvantitativní šetření mezi zaměstnanci a studenty VŠB-TUO o možném dopadu případného sloučení obou univerzit na jejich periodika.
4. S využitím získaných informací identifikujte možné dopady sloučení OU s VŠB-TUO na Listy Ostravské univerzity a na-vrhněte opatření pro eliminaci dopadů na tento časopis.
5. V závěru práce zhodnoťte splnění stanovených cílů diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické zdroje zabývající se problematikou public relations, marketingem vysokých škol (univerzit)
a monitoringem médií v souvislosti se slučováním VŠ.
2. Formulujte cíle a definujte problémy řešené v dílčích částech diplomové práce.
3. Realizujte výzkumné šetření spokojenosti zaměstnanců a studentů Ostravské univerzity v Ostravě (OU) s periodikem Listy Ostravské univerzity (LOU) před změnou redakční rady, výzkumné kvantitativní šetření spokojenosti s novou podobou LOU mezi zaměstnanci a studenty OU s důrazem na možnosti dalšího vývoje LOU po případném sloučení OU s Vysokou školou báňskou-Technickou univerzitou Ostrava (VŠB-TUO) a zároveň výzkumné kvantitativní šetření mezi zaměstnanci a studenty VŠB-TUO o možném dopadu případného sloučení obou univerzit na jejich periodika.
4. S využitím získaných informací identifikujte možné dopady sloučení OU s VŠB-TUO na Listy Ostravské univerzity a na-vrhněte opatření pro eliminaci dopadů na tento časopis.
5. V závěru práce zhodnoťte splnění stanovených cílů diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Clow, K. E. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press 2008. 484 s.
Ftorek, J. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 184 s.
Ftorek, J. Public relations jako ovlivňování mínění. Vyd. 3., rozš. Praha: Grada, 2012. 95 s.
Scott, D. M. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s.
Prudký, L., Pabian, P. a Šima, K. České vysoké školství. Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010. 168 s.
Seznam doporučené literatury
Clow, K. E. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press 2008. 484 s.
Ftorek, J. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. 184 s.
Ftorek, J. Public relations jako ovlivňování mínění. Vyd. 3., rozš. Praha: Grada, 2012. 95 s.
Scott, D. M. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s.
Prudký, L., Pabian, P. a Šima, K. České vysoké školství. Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010. 168 s.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1/ Podľa akého kľúča bol uskutočnený výber materiálu (čísiel časopisu) k obsahovej analýze?
Odpověď: komise diskutovala argumenty studentky k výběru analyzovaného vzorku, výběr vzorku neodpovídal pravidlům metodického postupu pro výběr vzorku.
2/ Je výskumný súbor (vyplňujúci dotazník) reprezentatívnou vzorkou?
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
3/ Domnievate sa, že titulok, ktorý navrhujete v projektovej časti " Titulek je vůl" je vhodný do časopisu vydávaný na akademickej pôde?
Odpověď: k otázce proběhla diskuse studentky s komisí.
V rámci diskuse s komisí byly zodpovězeny i připomínky a otázky vedoucí práce (Soukalová, Ph.D.).