Cílem této práce je analýza marketingových komunikací Nemocnice sv. Alžběty v Praze a její postavení v rámci sytému poskytování zdravotní péče, zejména z pozice veřejného mínění a dobrého jména tohoto subjektu.
Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část je souhrnem pojmů a elementárních východisek pro další části práce, zaměřených především na popis komunikačního prostředí. Praktická část je zaměřena na podrobnou analýzu, která mapuje pozici nemocnice, její vnímání laickou i odbornou veřejností a úroveň komunikace směrem ke svým cílovým skupinám. Projektová část je pak souborem návrhů a opatření, které představují komplexní návrh komunikační strategie Nemocnice sv. Alžběty v Praze.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis is the analysis of marketing communication of St. Elizabeth hospital in Prague and its position in the health care system, especially from the public opinion and reputation of this subject.
The thesis is divided into three main sections. The Theoretical part is the summary of the terms and fundamntal backgrounds for the next parts of this diploma thesis, which is focused on the description of the communication environment. The Practical part concentrates on detailed analysis, which is mapping the Hospitals position, and its reputation with the public, the professional community and the marketing communcation quality and level, in relation with the communication groups. The Project contains the proposals and the measures, which are represent the complex communication strategy solution for the St. Elizabeth Hospital in Prague.
Klíčová slova
Zdravotnictví, PR ? vztahy s veřejností, komunikační skupiny, integrovaná marketingová komunikace, situační analýza, komunikační prostředí
Klíčová slova v angličtině
Health care, public relations, communication groups, marketing communication, integrated marketing communication, situation analysis, communication environment
Rozsah průvodní práce
107
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je analýza marketingových komunikací Nemocnice sv. Alžběty v Praze a její postavení v rámci sytému poskytování zdravotní péče, zejména z pozice veřejného mínění a dobrého jména tohoto subjektu.
Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část je souhrnem pojmů a elementárních východisek pro další části práce, zaměřených především na popis komunikačního prostředí. Praktická část je zaměřena na podrobnou analýzu, která mapuje pozici nemocnice, její vnímání laickou i odbornou veřejností a úroveň komunikace směrem ke svým cílovým skupinám. Projektová část je pak souborem návrhů a opatření, které představují komplexní návrh komunikační strategie Nemocnice sv. Alžběty v Praze.
Anotace v angličtině
The objective of this diploma thesis is the analysis of marketing communication of St. Elizabeth hospital in Prague and its position in the health care system, especially from the public opinion and reputation of this subject.
The thesis is divided into three main sections. The Theoretical part is the summary of the terms and fundamntal backgrounds for the next parts of this diploma thesis, which is focused on the description of the communication environment. The Practical part concentrates on detailed analysis, which is mapping the Hospitals position, and its reputation with the public, the professional community and the marketing communcation quality and level, in relation with the communication groups. The Project contains the proposals and the measures, which are represent the complex communication strategy solution for the St. Elizabeth Hospital in Prague.
Klíčová slova
Zdravotnictví, PR ? vztahy s veřejností, komunikační skupiny, integrovaná marketingová komunikace, situační analýza, komunikační prostředí
Klíčová slova v angličtině
Health care, public relations, communication groups, marketing communication, integrated marketing communication, situation analysis, communication environment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury, která se týká témat marketingu, zdravotnictví, prostředí zdravotnického systému a jednotlivých, cílových komunikačních skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Nemocnice Sv. Alžběty v Praze. Identifikujte cílové skupiny pro marketingovou komunikaci nemocnice a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity nemocnice zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace tohoto zdravotnického zařízení.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt nové komunikační strategie Nemocnice Sv. Alžběty. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho finanční náročnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury, která se týká témat marketingu, zdravotnictví, prostředí zdravotnického systému a jednotlivých, cílových komunikačních skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Nemocnice Sv. Alžběty v Praze. Identifikujte cílové skupiny pro marketingovou komunikaci nemocnice a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity nemocnice zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace tohoto zdravotnického zařízení.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt nové komunikační strategie Nemocnice Sv. Alžběty. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám a otázku jeho finanční náročnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-722-6996-8.
NĚMEC, Jiří. Principy zdravotního pojištění. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 240 s. ISBN 978-80-247-2628-1.
JANEČKOVÁ, Hana a Helena HNILICOVÁ. Úvod do veřejného zdravotnictví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 294 s. ISBN 978-807-3675-929.
ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 199 s. ISBN 978-802-4726-168.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-802-4705-132.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 600 s. ISBN 80-722-6886-4.
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-722-6996-8.
NĚMEC, Jiří. Principy zdravotního pojištění. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 240 s. ISBN 978-80-247-2628-1.
JANEČKOVÁ, Hana a Helena HNILICOVÁ. Úvod do veřejného zdravotnictví. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 294 s. ISBN 978-807-3675-929.
ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 199 s. ISBN 978-802-4726-168.
KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-802-4705-132.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 600 s. ISBN 80-722-6886-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byla stanovena tato otázka (Bačuvčík, Ph.D.): V práci konstatuje špatný obraz nemocnice v očích veřejnosti s tím, že jde o dojem managementu vzešlý ponejvíce z neformálních rozhovorů. Tato informace nicméně zůstala neověřena, s ověřením nepočítá ani navrhované dotazníkové šetření, které se obrací na pacienty (tedy tu část veřejnosti, která již případnou bariéru související s negativní image - pokud vůbec existuje - překonala). Je z hlediska nemocnice potřebné zjišťovat postoj široké veřejnosti? Pakliže ano, jakým způsobem by to nemocnice měla udělat?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
Môžeme vo SWOT analýze položky" Zrušení některých provozů", ako aj "Nedostatek kvalifikovaného personálu" zaradiť do hrozieb?( str. 51).
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Je finančná náročnosť navrhovaného projektu pre inštitúciu únosná a do akej miery?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Doplňující otázka ke SWOT analýze (Soukalová, Ph.D.): Otázka zodpovězena.
Doplňující otázka k výsledkům dotazníkového šetření (prof. Pavelka): Diskutována metoda sběru dat, otázka zodpovězena.