Práce na základě provedených analýz odhaluje nové příležitosti a trendy v hudebním průmyslu a navrhuje nový marketingový přístup konkrétnímu hudebnímu vydavatelství tak, aby mohlo prostřednictvím navrhnutého komunikačního mixu oslovit potencionální partnery ke spolupráci. Práce se dále zabývá aktuálním vývojem situace na trhu s hudebními nosiči a problematikou, jež přímo ovlivňuje existenci hudebních vydavatelství na trhu v ČR, kterým každým rokem klesají příjmy způsobené rapidním poklesem prodejů fyzických no-sičů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on the base of analysis reveals new opportunities and trends in the mu-sic industry and proposes new marketing point of view to a particular music company. The goal is to suggest the communication activities with approach of potential partners in order to offer service, which artists find attractive. The diploma thesis also focus on latest devel-opments of music market and difficulties that caused a rapid decline of physical sales of physical formats in the Czech Republic.
Klíčová slova
Hudební vydavatelství, hudební průmysl, analýza, marketing, strategie, hudba, komunikační mix, marketingový mix, reklama
Klíčová slova v angličtině
Music company, music industry, analysis, marketing, strategy, music, communication mix, marketing mix, advertising
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce na základě provedených analýz odhaluje nové příležitosti a trendy v hudebním průmyslu a navrhuje nový marketingový přístup konkrétnímu hudebnímu vydavatelství tak, aby mohlo prostřednictvím navrhnutého komunikačního mixu oslovit potencionální partnery ke spolupráci. Práce se dále zabývá aktuálním vývojem situace na trhu s hudebními nosiči a problematikou, jež přímo ovlivňuje existenci hudebních vydavatelství na trhu v ČR, kterým každým rokem klesají příjmy způsobené rapidním poklesem prodejů fyzických no-sičů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis on the base of analysis reveals new opportunities and trends in the mu-sic industry and proposes new marketing point of view to a particular music company. The goal is to suggest the communication activities with approach of potential partners in order to offer service, which artists find attractive. The diploma thesis also focus on latest devel-opments of music market and difficulties that caused a rapid decline of physical sales of physical formats in the Czech Republic.
Klíčová slova
Hudební vydavatelství, hudební průmysl, analýza, marketing, strategie, hudba, komunikační mix, marketingový mix, reklama
Klíčová slova v angličtině
Music company, music industry, analysis, marketing, strategy, music, communication mix, marketing mix, advertising
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerše dostupných zdrojů.
2. Popište současnou situaci trhu s hudebními nahrávkami v ČR.
3. Vysvětlete současný tradiční obchodní model fungování hudebního vydavatelství.
4. Proveďte analýzu vztahů na trhu s hudebními nahrávkami v ČR.
5. Na základě zjištěných skutečností navrhněte nový obchodní model pro hudební vydavatelství v ČR.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerše dostupných zdrojů.
2. Popište současnou situaci trhu s hudebními nahrávkami v ČR.
3. Vysvětlete současný tradiční obchodní model fungování hudebního vydavatelství.
4. Proveďte analýzu vztahů na trhu s hudebními nahrávkami v ČR.
5. Na základě zjištěných skutečností navrhněte nový obchodní model pro hudební vydavatelství v ČR.
Seznam doporučené literatury
DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2001, 256 s. ISBN 80-717-9603-4.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KUSEK, D. a L. GERD. The Future of Music: Manifesto for the Digital Music Revolution. 1.vydání. Boston: Berklee Press, 2005. ISBN 0876390599.
LEONHARD, G. MEDIAFUTURIST. Music 2.0. 1. Hämeenlinna: Hämeen Offset-Tiimi Oy, 2008. ISBN B0016OP0FE.
PASSMAN, Donald S. All you need to know about the music business. 7th ed., Free Press hardcover ed. New York: Free Press, 2009, 458 s. 7. ISBN 14-391-5301-9.
Seznam doporučené literatury
DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2001, 256 s. ISBN 80-717-9603-4.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KUSEK, D. a L. GERD. The Future of Music: Manifesto for the Digital Music Revolution. 1.vydání. Boston: Berklee Press, 2005. ISBN 0876390599.
LEONHARD, G. MEDIAFUTURIST. Music 2.0. 1. Hämeenlinna: Hämeen Offset-Tiimi Oy, 2008. ISBN B0016OP0FE.
PASSMAN, Donald S. All you need to know about the music business. 7th ed., Free Press hardcover ed. New York: Free Press, 2009, 458 s. 7. ISBN 14-391-5301-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V čom spočíva rešerš dostupných primárnych zdrojov uvádzaná v kapitole 3.3?
Studentka vysvětlila svůj záměr.
2. Vysvetlite tzv. fragmentáciu a konvergenciu médií vo vzťahu k marketingu hudobného vydavateľstva.
Studentka vysvětlila vztah k hudebnímu vydavateli.
3. Identifikujte základné bariéry implementácie navrhovaných riešení v projektovej časti diplomovej práce.
Studentka identifikovala bariéry.
Otázka vedoucího práce:
Proč by pro interpreta mělo být výhodné nechat fundraising na vydavatelství a nespolehnout se spíše na uměleckou manažerskou agenturu? Lze očekávat, že trend bude i opačný - tzn. že manažerské agentury budou stále častěji fungovat i jako vydavatelství? Je pro vydavatelství zajímavé být fundraiserem i pro interprety, kteří zasahují jen lokální trh?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.