Diplomová práce se zabývá Baťovou soustavou řízení. Cílem práce je zjistit, zda lze apli-kovat tento systém do řízení moderní firmy. V teoretické části je přiblížena problematika řízení společností, doplněna o historii, podnikatelskou strategii a filozofii firmy Baťa. Jsou zde definovány jednotlivé prvky Baťovy soustavy řízení. Analytická část se zabývá společností Tescoma s. r. o. Zlín. Zkoumá její způsob řízení a snaží se o nalezení shodných či rozdílných znaků ve vedení obou podniků. Na základě zjištěných poznatků následuje pro-jekt, jehož výsledkem je navržení takových prvků řízení, které jsou vhodné pro společnost Tescoma s. r. o. Zlín.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with Baťa´s management system. The objective of the work is to ascertain whether the system can be applied to the management of a modern firm. The theoretical part describes the aspects of company management and provides information on the history, business strategy and philosophy of the Baťa company. It defines the individual elements of Baťa´s management system. The analytical part deals with Tescoma s. r. o. Zlín. It examines its methods of management and endeavours to find both identical and different characteristics in the management of the two enterprises. A project follows on the basis of the observations made, which results in proposing management elements that may be appropriate for Tescoma s. r. o. Zlín.
Klíčová slova
řízení společnosti, strategické plánování, firemní strategie, firemní poslání, Baťa, Baťova soustava řízení, Tescoma
Diplomová práce se zabývá Baťovou soustavou řízení. Cílem práce je zjistit, zda lze apli-kovat tento systém do řízení moderní firmy. V teoretické části je přiblížena problematika řízení společností, doplněna o historii, podnikatelskou strategii a filozofii firmy Baťa. Jsou zde definovány jednotlivé prvky Baťovy soustavy řízení. Analytická část se zabývá společností Tescoma s. r. o. Zlín. Zkoumá její způsob řízení a snaží se o nalezení shodných či rozdílných znaků ve vedení obou podniků. Na základě zjištěných poznatků následuje pro-jekt, jehož výsledkem je navržení takových prvků řízení, které jsou vhodné pro společnost Tescoma s. r. o. Zlín.
Anotace v angličtině
The thesis is concerned with Baťa´s management system. The objective of the work is to ascertain whether the system can be applied to the management of a modern firm. The theoretical part describes the aspects of company management and provides information on the history, business strategy and philosophy of the Baťa company. It defines the individual elements of Baťa´s management system. The analytical part deals with Tescoma s. r. o. Zlín. It examines its methods of management and endeavours to find both identical and different characteristics in the management of the two enterprises. A project follows on the basis of the observations made, which results in proposing management elements that may be appropriate for Tescoma s. r. o. Zlín.
Klíčová slova
řízení společnosti, strategické plánování, firemní strategie, firemní poslání, Baťa, Baťova soustava řízení, Tescoma
1. Zpracujte teoretická východiska práce, zejména literární rešerši k tématu Baťův systém řízení, definujte cíle práce.
2. Proveďte analýzu systému řízení ve zvolené společnosti a zjištěné výsledky porovnejte s Baťovou soustavou řízení, zpracujte výsledky této komparace.
3. Aplikujte zjištěné výsledky do praxe, navrhněte systém řízení vhodný pro zvolenou společnost, definujte kritická místa návrhu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, zejména literární rešerši k tématu Baťův systém řízení, definujte cíle práce.
2. Proveďte analýzu systému řízení ve zvolené společnosti a zjištěné výsledky porovnejte s Baťovou soustavou řízení, zpracujte výsledky této komparace.
3. Aplikujte zjištěné výsledky do praxe, navrhněte systém řízení vhodný pro zvolenou společnost, definujte kritická místa návrhu.
Seznam doporučené literatury
ERDÉLY, E. Baťa - Švec který dobyl svět. Zlín: Archa, 1990. 1. vydání. 192 s. ISBN 59-078-90.
BAŤA, T. Úvahy a projevy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2002. 4. vydání. 218 s. ISBN 80-7318-103-7.
LEŠINGROVÁ, R. Baťova soustava řízení. TAVA Graphical s.r.o., 2007. 152 s. ISBN 978-80-903808-4-4.
NADACE TOMÁŠE BATI Zlín, interní zdroje.
POKLUDA, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. Zlín, GRASPO CZ, a.s., 2005. 62 s. ISBN 80-239-2149-5.
TESCOMA - interní zdroje společnosti.
TRNKA, F. Zlínští podnikatelé-Tomáš Baťa a František Čuba. Praha: East Publishing, 1998. 166 s. ISBN 80-7219-005-9.
RYBKA, Z. Principles of the Bata management systém. 2nd ed. Zlín: Faculty of Management and Economics, Tomas Bata University, 2008. 104 s. ISBN 978-80-7318-728-6.
UTB ZLÍN. Tescoma a Baťův podnikatelský příklad. Výukové DVD. 2010.
KUDZBEL, M. Baťov systém riadenia. Bratislava: Marada Capital Services, 2001. 195 s. ISBN 80-968458-1-0.
Seznam doporučené literatury
ERDÉLY, E. Baťa - Švec který dobyl svět. Zlín: Archa, 1990. 1. vydání. 192 s. ISBN 59-078-90.
BAŤA, T. Úvahy a projevy. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2002. 4. vydání. 218 s. ISBN 80-7318-103-7.
LEŠINGROVÁ, R. Baťova soustava řízení. TAVA Graphical s.r.o., 2007. 152 s. ISBN 978-80-903808-4-4.
NADACE TOMÁŠE BATI Zlín, interní zdroje.
POKLUDA, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. Zlín, GRASPO CZ, a.s., 2005. 62 s. ISBN 80-239-2149-5.
TESCOMA - interní zdroje společnosti.
TRNKA, F. Zlínští podnikatelé-Tomáš Baťa a František Čuba. Praha: East Publishing, 1998. 166 s. ISBN 80-7219-005-9.
RYBKA, Z. Principles of the Bata management systém. 2nd ed. Zlín: Faculty of Management and Economics, Tomas Bata University, 2008. 104 s. ISBN 978-80-7318-728-6.
UTB ZLÍN. Tescoma a Baťův podnikatelský příklad. Výukové DVD. 2010.
KUDZBEL, M. Baťov systém riadenia. Bratislava: Marada Capital Services, 2001. 195 s. ISBN 80-968458-1-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent prof.P.Horňák:
1. Je Baťov systém riadenia podľa Vás postavený na základech poznania psychológie? Ak áno v čom?
2. Uvádzate, že: "Je ale vždy potřeba zachovat poměr třech veličin - řízení kvality, nákladů a času" Akú perecentuálnu rolu tu oproti týmto veličinám podľa Vás zohráva sociálny systém?
3. Poznáte niektoré ďalšie firmy v ČR, ktoré využívajú "Baťov odkaz?"
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky.