Přesto, že si firmy při současné rivalitě na trhu plně uvědomují význam a důležitost svých zaměstnanců, ne vždy správně chápou a využívají dostupné nástroje interního marketingu. Často jej zjednodušují na personální činnost nebo firemní komunikaci. Ačkoli jsou obě zmíněné oblasti součástí interního marketingu, je nutno neopomíjet jeho přesah do marke-tingových aktivit podniku a využít jeho potenciál v rámci podpory konkurenceschopnosti firem na trhu. Novodobý marketing služeb jednoznačně vyžaduje propojení externího i interního a interaktivního přístupu.
Tato práce věnuje pozornost výkladu a současně také specifikům interního marketingu při uplatnění u poskytovatele hotelových služeb. V metodologické části jsou vymezeny souvi-sející pojmy a teoretická východiska pro kvalitativní šetření a analýzu využívání nástrojů interního marketingu. Praktická část uvádí konkrétní postupy a přináší výsledky z provedených šetření, realizovaných s cílem zpracovat závěrečný projekt reálné aplikace těchto nástrojů v souladu s marketingovou koncepcí u zvoleného poskytovatele hotelových služeb, včetně obecných doporučení pro postupy v rámci interního marketingu v oblasti služeb.
Anotace v angličtině
Although, companies in the current rivalry in the market are fully aware of the significance and importance of their employees, they do not always correctly understand and use the tools available of internal marketing. Often they simplify it for staff work or corporate communication.Though both these areas are part of internal marketing, it is necessary not to neglect the overlap of marketing activities in a business and use its potential in suppor-ting the competitiveness of firms in the market. Modern marketing services unambiguously requires interaction of external and internal access.
This work pays attention to interpretation and currently to the specifics of the internal mar-keting by application for hotel services provider. The methodology part defines related terms and theoretical basis for qualitative survey and analysis of the use of internal marke-ting tools. The practical section provides specific procedures and presents the results of the investigations, realized in order to prepare the final project of a real application of these instruments according with the marketing approach of the chosen hotel sercices provider, including general recommendations for procedures within the internal marketing services.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing služeb, marketingový mix služeb, lidské zdroje, motivace, interní marketing, firemní kultura, interní komunikace, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, marketing, service marketing, marketing mix of services, human resources, motivation, internal marketing, coropate culture, internal communication, qualitative research
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Přesto, že si firmy při současné rivalitě na trhu plně uvědomují význam a důležitost svých zaměstnanců, ne vždy správně chápou a využívají dostupné nástroje interního marketingu. Často jej zjednodušují na personální činnost nebo firemní komunikaci. Ačkoli jsou obě zmíněné oblasti součástí interního marketingu, je nutno neopomíjet jeho přesah do marke-tingových aktivit podniku a využít jeho potenciál v rámci podpory konkurenceschopnosti firem na trhu. Novodobý marketing služeb jednoznačně vyžaduje propojení externího i interního a interaktivního přístupu.
Tato práce věnuje pozornost výkladu a současně také specifikům interního marketingu při uplatnění u poskytovatele hotelových služeb. V metodologické části jsou vymezeny souvi-sející pojmy a teoretická východiska pro kvalitativní šetření a analýzu využívání nástrojů interního marketingu. Praktická část uvádí konkrétní postupy a přináší výsledky z provedených šetření, realizovaných s cílem zpracovat závěrečný projekt reálné aplikace těchto nástrojů v souladu s marketingovou koncepcí u zvoleného poskytovatele hotelových služeb, včetně obecných doporučení pro postupy v rámci interního marketingu v oblasti služeb.
Anotace v angličtině
Although, companies in the current rivalry in the market are fully aware of the significance and importance of their employees, they do not always correctly understand and use the tools available of internal marketing. Often they simplify it for staff work or corporate communication.Though both these areas are part of internal marketing, it is necessary not to neglect the overlap of marketing activities in a business and use its potential in suppor-ting the competitiveness of firms in the market. Modern marketing services unambiguously requires interaction of external and internal access.
This work pays attention to interpretation and currently to the specifics of the internal mar-keting by application for hotel services provider. The methodology part defines related terms and theoretical basis for qualitative survey and analysis of the use of internal marke-ting tools. The practical section provides specific procedures and presents the results of the investigations, realized in order to prepare the final project of a real application of these instruments according with the marketing approach of the chosen hotel sercices provider, including general recommendations for procedures within the internal marketing services.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing služeb, marketingový mix služeb, lidské zdroje, motivace, interní marketing, firemní kultura, interní komunikace, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, marketing, service marketing, marketing mix of services, human resources, motivation, internal marketing, coropate culture, internal communication, qualitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu s důrazem na oblast marketingových komunikací v interním prostředí podniků služeb v cestovním ruchu. Uveďte aktuální trendy, možnosti zefektivnění při propojení personální a marketingové činnosti firmy.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte konkrétního poskytovatele hotelových služeb a dosavadní systém interní komunikace.
4. Na základě sběru sekundárních dat, srovnávací analýzy a primárního šetření vyhodnoťte současné využívání nástrojů interního marketingu ve společnosti.
5. Formulujte závěry a na základě nich zpracujte projekt reálné aplikace nástrojů interního marketingu v souladu s marketingovou koncepcí hotelu včetně finanční, časové a personální náročnosti.
6. Formulujte doporučení a možná zobecnění pro interní marketing společnosti do budoucna s cílem dosažení efektivního využití lidských zdrojů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu s důrazem na oblast marketingových komunikací v interním prostředí podniků služeb v cestovním ruchu. Uveďte aktuální trendy, možnosti zefektivnění při propojení personální a marketingové činnosti firmy.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte konkrétního poskytovatele hotelových služeb a dosavadní systém interní komunikace.
4. Na základě sběru sekundárních dat, srovnávací analýzy a primárního šetření vyhodnoťte současné využívání nástrojů interního marketingu ve společnosti.
5. Formulujte závěry a na základě nich zpracujte projekt reálné aplikace nástrojů interního marketingu v souladu s marketingovou koncepcí hotelu včetně finanční, časové a personální náročnosti.
6. Formulujte doporučení a možná zobecnění pro interní marketing společnosti do budoucna s cílem dosažení efektivního využití lidských zdrojů.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1.vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
FORET, Miroslav. Marketingové komunikace. 1. Brno : Computer Press, a.s., 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-802-4726-908.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. 1. [s.l.] : Computer Press, 2006. 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci : Vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků . 1. Praha : Computer Press, 2011. 317 s. ISBN 78-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ, Iveta, STEJSKALOVÁ, Dita, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, s.r.o., 2008. 254 s. ISBN 978-80- 7261-178-2.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Ing. Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1.vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
FORET, Miroslav. Marketingové komunikace. 1. Brno : Computer Press, a.s., 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-802-4726-908.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. 1. [s.l.] : Computer Press, 2006. 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci : Vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků . 1. Praha : Computer Press, 2011. 317 s. ISBN 78-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ, Iveta, STEJSKALOVÁ, Dita, ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2. rozš. vyd. Praha : Management Press, s.r.o., 2008. 254 s. ISBN 978-80- 7261-178-2.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Ing. Veronika Dobešová. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s r. o., 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
3.Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Juříková, Ph.D.):
Z projektové části vyberte návrhy a doporučení, které by měl prioritně řešit personalista a které marketér. Při obhajobě odlište komunikační nástroje se zaměstnanci I. a II. linie, pokud je to důležité. Ujasněte.
Studentka odlišila a ujasnila komunikační nástroje mezi zaměstnanci I. a II. linie.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Išlo o výskumnú metódu "pološtrukturovaný rozhovor", alebo dotazník s otvorenými otázkami/témami?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Vysvetlite prosím rozdiel medzi pološtrukturovaným rozhovorom a dotazníkom.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.