Předmětem této práce je analýza dosavadního využívání databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů a návrh řešení pro využívání této oblasti v budoucnosti tohoto projektu. Teoretická část se věnuje oblasti marketingové komunikace direkt marketingu a specifikaci obecných zásad zpracovávání databází a jejich využívání v kultuře, zejména filmových festivalech. Dále marketingovému výzkumu souvisejícímu se zpracováváním databází. Praktická část analyzuje dosavadní využívání direkt marketingu, databázového marketingu, databází a marketingového výzkumu v rámci Mezinárodního festivalu outdoorových filmů a vyhodnocuje projekt tvorby databáze uskutečněný dotazníkovým šetřením v rámci Mezinárodního festivalu outdoorových filmů v letech 2010 a 2011. Projektová část navrhuje možné řešení Dircet marketingových nástrojů, zejména využívání databází a databázového marketingu u cílové skupiny diváků v budoucnosti festivalu.
Anotace v angličtině
The subject of this work is a viewer database analysis, which was (done)completed up to date, its usage and prosposal on solutions of how to use it in the future. The theoretic part pays attention to marketing communication ? direct marketing and specification of general principles of database processing and its usage in culture, mostly in film festivals. Then to marketing research related to database processing. The practical part analyses current usage of direct marketing, database marketing, databases and marketing research related to the International Festival of Outdoor Films in 2010 and 2011.The project part suggests potential solutions of direct marketing instruments, especially database usage and database marketing by a target group of viewers in future festivals.
Klíčová slova
direkt marketing, tvorba databáze, databáze diváků, databázový marketing, marketingový výzkum, dotazník, filmový festival, kultura
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, database formation, viewer database, database marketing, marketing research, questionnaire, film festival, culture
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je analýza dosavadního využívání databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů a návrh řešení pro využívání této oblasti v budoucnosti tohoto projektu. Teoretická část se věnuje oblasti marketingové komunikace direkt marketingu a specifikaci obecných zásad zpracovávání databází a jejich využívání v kultuře, zejména filmových festivalech. Dále marketingovému výzkumu souvisejícímu se zpracováváním databází. Praktická část analyzuje dosavadní využívání direkt marketingu, databázového marketingu, databází a marketingového výzkumu v rámci Mezinárodního festivalu outdoorových filmů a vyhodnocuje projekt tvorby databáze uskutečněný dotazníkovým šetřením v rámci Mezinárodního festivalu outdoorových filmů v letech 2010 a 2011. Projektová část navrhuje možné řešení Dircet marketingových nástrojů, zejména využívání databází a databázového marketingu u cílové skupiny diváků v budoucnosti festivalu.
Anotace v angličtině
The subject of this work is a viewer database analysis, which was (done)completed up to date, its usage and prosposal on solutions of how to use it in the future. The theoretic part pays attention to marketing communication ? direct marketing and specification of general principles of database processing and its usage in culture, mostly in film festivals. Then to marketing research related to database processing. The practical part analyses current usage of direct marketing, database marketing, databases and marketing research related to the International Festival of Outdoor Films in 2010 and 2011.The project part suggests potential solutions of direct marketing instruments, especially database usage and database marketing by a target group of viewers in future festivals.
Klíčová slova
direkt marketing, tvorba databáze, databáze diváků, databázový marketing, marketingový výzkum, dotazník, filmový festival, kultura
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, database formation, viewer database, database marketing, marketing research, questionnaire, film festival, culture
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické prameny a specifikujte obecné zásady zpracování databází a jejich využívání v oblasti marketingových komunikací.
2. Za použití teoretických a praktických pramenů specifikujte zásady zpracovávání a využívání databází diváků v kultuře.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte jakým způsobem byla zpracována databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů.
4. Vyhodnoťte a srovnejte za jakých podmínek, jakým způsobem, s jakými cíly a s jakým přínosem byla vytvořena databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů v letech 2010 a 2011.
5. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte zda je účelné tvořit databázi diváku pro Mezinárodní festival outdoorvých filmů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické prameny a specifikujte obecné zásady zpracování databází a jejich využívání v oblasti marketingových komunikací.
2. Za použití teoretických a praktických pramenů specifikujte zásady zpracovávání a využívání databází diváků v kultuře.
3. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte jakým způsobem byla zpracována databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů.
4. Vyhodnoťte a srovnejte za jakých podmínek, jakým způsobem, s jakými cíly a s jakým přínosem byla vytvořena databáze diváků Mezinárodního festivalu outdoorových filmů v letech 2010 a 2011.
5. Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte zda je účelné tvořit databázi diváku pro Mezinárodní festival outdoorvých filmů.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick a kol.: Marketingové komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
JOHNOVÁ, Radka: Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. 284 s., ISBN 978-80-247-2724-0.
KOZEL, Radim: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s., ISBN 80-247-0966-X.
NASH, Edward: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003. 604 s., ISBN 80-7226-838-4.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick a kol.: Marketingové komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
JOHNOVÁ, Radka: Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. 284 s., ISBN 978-80-247-2724-0.
KOZEL, Radim: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. 277 s., ISBN 80-247-0966-X.
NASH, Edward: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003. 604 s., ISBN 80-7226-838-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Aké formy direct marketingu sú využívané filmovými festivalmi v zahraničí? Je ich použitie závislé od nejakých faktorov, alebo platia globálne?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Môžeme konštatovať, že zvyšovanie návštevnosti festivalu je vďaka direct marketingu a databázového marketingu? Neboli použité aj iné marketingovo-komunikačné nástroje?
Studentka vyjasnila komunikační nástroje používané na festivalu.
Otázka vedoucího práce:
Otázka jde poněkud nad rámec práce - máte zkušenosti, jak přistupují k direct marketingu obdobné organizace/pořadatelé podobných akcí? Bylo by možné sdílet jejich zkušenosti pro potřeby MFOF?
Studentka objasnila svůj postoj k otázce.