Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikační strategie českého a morav-ského vinařství. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje vymezení teoretických východisek marketingových komunikací a jejich nástrojů. Praktická část práce popisuje vinařství v Česku jako celek. Obsahuje základní informace k tématu. Zabývá se historickou základnou, geografickými aspekty a dalšími specifikami vinařství v Česku. Ve druhé části jsou rovněž zpracovány nezbytné analýzy a šetření, které povedou k samotnému návrhu komunikační strategie. Závěrečná, tj. projektová část práce zhodnocuje informace z předchozí části a zohledňuje její výsledky v konkrétním návrhu komunikačního mixu a celé komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on designing the communication strategy of the Czech and Moravian winemaking. The work is divided into three parts: theoretical, practical and project. The first part defines the theoretical foundations of marketing communications and its tools. The practical part describes winemaking in the Czech Republic as a whole. It contains basic information related to the topic. It deals with a historical base, geographical aspects and other specifics of winemaking in the Czech Republic. The second part also contains neces-sary analysis and investigations that lead to the actual draft of the communication strategy. The final part focuses on concrete project. It evaluates all the information from the previous sections and takes into account the results in the specific design of the communication mix and the whole communication strategy.
Klíčová slova
komunikace, marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, firemní identita, image, reklama, Public relations, české a moravské vinařství, víno, terroir
Klíčová slova v angličtině
communication, marketing, marketing communication, communication mix, corporate identity, image, advertising, Public relations, Czech and Moravian wines, wine, terroir
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikační strategie českého a morav-ského vinařství. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, praktické a projektové. První část se věnuje vymezení teoretických východisek marketingových komunikací a jejich nástrojů. Praktická část práce popisuje vinařství v Česku jako celek. Obsahuje základní informace k tématu. Zabývá se historickou základnou, geografickými aspekty a dalšími specifikami vinařství v Česku. Ve druhé části jsou rovněž zpracovány nezbytné analýzy a šetření, které povedou k samotnému návrhu komunikační strategie. Závěrečná, tj. projektová část práce zhodnocuje informace z předchozí části a zohledňuje její výsledky v konkrétním návrhu komunikačního mixu a celé komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on designing the communication strategy of the Czech and Moravian winemaking. The work is divided into three parts: theoretical, practical and project. The first part defines the theoretical foundations of marketing communications and its tools. The practical part describes winemaking in the Czech Republic as a whole. It contains basic information related to the topic. It deals with a historical base, geographical aspects and other specifics of winemaking in the Czech Republic. The second part also contains neces-sary analysis and investigations that lead to the actual draft of the communication strategy. The final part focuses on concrete project. It evaluates all the information from the previous sections and takes into account the results in the specific design of the communication mix and the whole communication strategy.
Klíčová slova
komunikace, marketing, marketingová komunikace, komunikační mix, firemní identita, image, reklama, Public relations, české a moravské vinařství, víno, terroir
Klíčová slova v angličtině
communication, marketing, marketing communication, communication mix, corporate identity, image, advertising, Public relations, Czech and Moravian wines, wine, terroir
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární rešerši, a s její pomocí vymezte a vysvětlete pro DP relevantní pojmy z oblasti marketingu a marketingových komunikací. Nalezněte teoretická východiska, která povedou k analýzám a zpracování projektu.
2. V praktické části se zaměřte na konkrétní subjekt, tedy na české a moravské vinařství jako celek a vytvořte potřebné analýzy. Zároveň vymezte některá nezbytná fakta z oblasti vinařského průmyslu s přihlédnutím na významné historické aspekty vinařství na území Česka. Výsledky analýz využijte pro projektovou část práce.
3. V projektové části předložte konkrétních řešení a návrhy, které vyplynou ze zjištěných skutečností v praktické části. Předložte konkrétní koncept komunikační strategie s využitím zjištěných informací v předchozích částech práce. Zpracujte projekt, který se bude věnovat problematice komunikační strategie českého a moravského vinařství.
4. V závěru zhodnoťte a shrňte veškeré poznatky, které z práce vyplynou. Zhodnoťte, zda byly naplněny stanovené cíle a hypotézy práce.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární rešerši, a s její pomocí vymezte a vysvětlete pro DP relevantní pojmy z oblasti marketingu a marketingových komunikací. Nalezněte teoretická východiska, která povedou k analýzám a zpracování projektu.
2. V praktické části se zaměřte na konkrétní subjekt, tedy na české a moravské vinařství jako celek a vytvořte potřebné analýzy. Zároveň vymezte některá nezbytná fakta z oblasti vinařského průmyslu s přihlédnutím na významné historické aspekty vinařství na území Česka. Výsledky analýz využijte pro projektovou část práce.
3. V projektové části předložte konkrétních řešení a návrhy, které vyplynou ze zjištěných skutečností v praktické části. Předložte konkrétní koncept komunikační strategie s využitím zjištěných informací v předchozích částech práce. Zpracujte projekt, který se bude věnovat problematice komunikační strategie českého a moravského vinařství.
4. V závěru zhodnoťte a shrňte veškeré poznatky, které z práce vyplynou. Zhodnoťte, zda byly naplněny stanovené cíle a hypotézy práce.
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. str. 464. ISBN 80-251-0790-6.
Horňák, Pavel. 2010. Reklama. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2010. str. 320. ISBN: 978-80-904273-3-4.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. str. 1041. ISBN 978-80-247-1545-2.
Kraus, Vilém. 1994. Réva a víno v Čechách a na Moravě. Praha : Radix Praha, 1994. str. 284. ISBN: 80-86031-23-3.
Přikrylová, Jana a Jahodová, Hana. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s., 2010. str. 320. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
Foret, Miroslav. 2003. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. str. 464. ISBN 80-251-0790-6.
Horňák, Pavel. 2010. Reklama. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2010. str. 320. ISBN: 978-80-904273-3-4.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. str. 1041. ISBN 978-80-247-1545-2.
Kraus, Vilém. 1994. Réva a víno v Čechách a na Moravě. Praha : Radix Praha, 1994. str. 284. ISBN: 80-86031-23-3.
Přikrylová, Jana a Jahodová, Hana. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s., 2010. str. 320. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Kotyzová, Ph.D.):
1. Sdělte, na základě kterých faktů byla členěna cílová skupina konzumentů vína v Projektové části.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Souhlasím s tvrzením autora, že jednotný název pro vína z České republiky by přispěl v zahraničí k většímu porozumění určení lokality původu. Jsou zde nějaká rizika? Pokud ano, jak jim lze předejít nebo je eliminovat?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. Uvádíte, že měření účinnosti marketingové komunikace se provádí na základě testů a výzkumu trhu. Uveďte, jaké testy se využívají a jaké údaje poskytuje pro hodnocení účinnosti výzkum trhu.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Vysvětlete pojmy dosah a dopad komunikace.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Co je dle Vašeho názoru podstatné pro marketingovou strategii českého a moravského vinařství.
Student plně odpověděl na položenou otázku.