Práce je zaměřena na problematiku demografického vývoje, konkrétněji na stárnutí obyvatelstva jako spotřebitele a cíle marketingových sdělení.
V teoretické části se zabývám samotným demografickým vývojem, jeho současným stavem i prognózami do budoucna. Blíže popisuji pojem demografické stárnutí a osvětluji vztah demografie a marketingu.
Praktická část pojednává o cílové skupině seniorů. Zabývá se životním stylem tohoto segmentu, jeho potřebami a nároky na trh výrobků a služeb. Analyzuje současný stav marketingových komunikací vzhledem k seniorům a navrhuje řešení v oblasti efektivní marketingové komunikace s tímto sílícím segmentem.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work is focused on problems of a demographic trend, specifically on ageing of population in terms of a consumer and a target of marketing´s communications.
In the theoretic part I occupy with the demographic trend, its present situation and prognosis to the future. I describe concretes notion demographical ageing and relation between demographics and marketing.
The practical part deals with the target group of seniors. It occupies with lifestyle of this segment, its wants and demands on market. It analyses present situation of marketing’s communications to seniors. It suggests a solution in realm of efficient communication to this segment.
Klíčová slova
demografie, demografický vývoj, demografické stárnutí, demografická segmentace, věk, cílová skupina, senioři, stárnutí, životní styl seniorů, potřeby seniorů, český trh a senioři.
Klíčová slova v angličtině
demography, demographical evolution, demographical ageing, demographical segmentation, age, target group, seniors, ageing, lifestyle, the wants of seniors, Czech market and seniors.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku demografického vývoje, konkrétněji na stárnutí obyvatelstva jako spotřebitele a cíle marketingových sdělení.
V teoretické části se zabývám samotným demografickým vývojem, jeho současným stavem i prognózami do budoucna. Blíže popisuji pojem demografické stárnutí a osvětluji vztah demografie a marketingu.
Praktická část pojednává o cílové skupině seniorů. Zabývá se životním stylem tohoto segmentu, jeho potřebami a nároky na trh výrobků a služeb. Analyzuje současný stav marketingových komunikací vzhledem k seniorům a navrhuje řešení v oblasti efektivní marketingové komunikace s tímto sílícím segmentem.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work is focused on problems of a demographic trend, specifically on ageing of population in terms of a consumer and a target of marketing´s communications.
In the theoretic part I occupy with the demographic trend, its present situation and prognosis to the future. I describe concretes notion demographical ageing and relation between demographics and marketing.
The practical part deals with the target group of seniors. It occupies with lifestyle of this segment, its wants and demands on market. It analyses present situation of marketing’s communications to seniors. It suggests a solution in realm of efficient communication to this segment.
Klíčová slova
demografie, demografický vývoj, demografické stárnutí, demografická segmentace, věk, cílová skupina, senioři, stárnutí, životní styl seniorů, potřeby seniorů, český trh a senioři.
Klíčová slova v angličtině
demography, demographical evolution, demographical ageing, demographical segmentation, age, target group, seniors, ageing, lifestyle, the wants of seniors, Czech market and seniors.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte současný demografický vývoj ve světě a Evropě v komparaci se situací v ČR.
2. Zkoumejte základní strukturu české populace a možnosti marketingových komunikací ve vztahu k seniotrské cílové skupině.
3. Sledujte psychologické aspekty stárnutí a vyvoďte závěry pro koncipování marketingových sdělení.
4. Charakterizujte potřeby seniorské generace a aktuální situaci na českém trhu.
5. Prognózujte některé rysy životního stylu seniorské generace.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte současný demografický vývoj ve světě a Evropě v komparaci se situací v ČR.
2. Zkoumejte základní strukturu české populace a možnosti marketingových komunikací ve vztahu k seniotrské cílové skupině.
3. Sledujte psychologické aspekty stárnutí a vyvoďte závěry pro koncipování marketingových sdělení.
4. Charakterizujte potřeby seniorské generace a aktuální situaci na českém trhu.
5. Prognózujte některé rysy životního stylu seniorské generace.
Seznam doporučené literatury
internetové zdroje s tematikou seniorů
statistické analýzy české populace
demografické prognźy ČSU a MPSV
aktuální knižní literatura
Seznam doporučené literatury
internetové zdroje s tematikou seniorů
statistické analýzy české populace
demografické prognźy ČSU a MPSV
aktuální knižní literatura