V teoretické části této bakalářské práce je popsán neziskový sektoru v České republice. Práce dále popisuje základní informace o fundraisingu, jeho základním principům a fungování. Podrobněji jsou poté rozebrány jednotlivé zdroje fundraisingu. Práce se dále zabývá velmi zajímavou kapitolou – roli celebrit ve fundraisingu. Zde jsem jen naznačil možné využití známých osobností pro potřeby neziskových organizací.
Praktická analyzuje analýzu cílové skupiny projektu a dále rozborem fundraisingových možností společnosti Běžecký areál Pustevny se zaměřením na konkrétní projekt rekonstrukce lyžařských běžeckých tratí na Pustevnách. Zde navrhuji možné způsoby a zdroje financování, které lze využít pro financování tohoto a podobných projektů.
Anotace v angličtině
The theoretical part describes nonprofit sector in Czech republic. This labour describes basic information about fundraising, his essentials principle and functioning. In this labour there is detailed describe of single fundraising recources. It engaged with very interresting chapter – position of celebrities in fundraising and volunteers. I am proposing real utilization of famous people for nonprofit companie‘s needs in this part.
Practical part analyses target group of this project and then analyses fundraising possibilities of company crosscountry area Pustevny with sight on concrete project of reconstruction cross-country skiing area Pustevny. This part describes real department and sources of funding which is possible to aplicate for utilization this project and other similar projects.
Klíčová slova
fundraising, nezisková organizace, grant, nadace, sponzorování, státní dotace, veřejné finance, dobrovolnictví
Klíčová slova v angličtině
fundraising, nonprofit company, grant, foundation, sponsorship, public grant, public funds, volunteer
Rozsah průvodní práce
55 s., 7 s. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části této bakalářské práce je popsán neziskový sektoru v České republice. Práce dále popisuje základní informace o fundraisingu, jeho základním principům a fungování. Podrobněji jsou poté rozebrány jednotlivé zdroje fundraisingu. Práce se dále zabývá velmi zajímavou kapitolou – roli celebrit ve fundraisingu. Zde jsem jen naznačil možné využití známých osobností pro potřeby neziskových organizací.
Praktická analyzuje analýzu cílové skupiny projektu a dále rozborem fundraisingových možností společnosti Běžecký areál Pustevny se zaměřením na konkrétní projekt rekonstrukce lyžařských běžeckých tratí na Pustevnách. Zde navrhuji možné způsoby a zdroje financování, které lze využít pro financování tohoto a podobných projektů.
Anotace v angličtině
The theoretical part describes nonprofit sector in Czech republic. This labour describes basic information about fundraising, his essentials principle and functioning. In this labour there is detailed describe of single fundraising recources. It engaged with very interresting chapter – position of celebrities in fundraising and volunteers. I am proposing real utilization of famous people for nonprofit companie‘s needs in this part.
Practical part analyses target group of this project and then analyses fundraising possibilities of company crosscountry area Pustevny with sight on concrete project of reconstruction cross-country skiing area Pustevny. This part describes real department and sources of funding which is possible to aplicate for utilization this project and other similar projects.
Klíčová slova
fundraising, nezisková organizace, grant, nadace, sponzorování, státní dotace, veřejné finance, dobrovolnictví
Klíčová slova v angličtině
fundraising, nonprofit company, grant, foundation, sponsorship, public grant, public funds, volunteer
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast fundraisingu. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, aplikujte poznatky na daný projekt.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast fundraisingu. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, aplikujte poznatky na daný projekt.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování projektového řešení, případně dalšího výzkumu daného problému.
Seznam doporučené literatury
Rektořík, J. Organizace neziskového sektoru. Vydání I - Praha : EKOPRESS, 2001. - 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Hannagan, J.T. Marketing pro neziskový sektor. Vydání 1. - Praha : MANAGEMENT PRESS, Ringier ČR, 1996- - 203 s. ISBN 80-85943-07-7
Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. Vydání 1 - Bratislava : Uni line. 1992. 385 s. ISBN 80-08-02042-3
Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. Vydání první - Praha : Grada Publishing. 2001. - 179 s. ISBN 80-7169-995-0
Seznam doporučené literatury
Rektořík, J. Organizace neziskového sektoru. Vydání I - Praha : EKOPRESS, 2001. - 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Hannagan, J.T. Marketing pro neziskový sektor. Vydání 1. - Praha : MANAGEMENT PRESS, Ringier ČR, 1996- - 203 s. ISBN 80-85943-07-7
Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. Vydání 1 - Bratislava : Uni line. 1992. 385 s. ISBN 80-08-02042-3
Janečková, L. Vaštíková, M. Marketing služeb. Vydání první - Praha : Grada Publishing. 2001. - 179 s. ISBN 80-7169-995-0