Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití uživateli generovaného
multimediálního obsahu v rámci marketingových komunikací. V teoretické části se práce zabývá vývojem v oblasti elektronické komunikace, změnami chování recipientů a s tím spojenou změnou na poli marketingových komunikací. Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a odhalit mechanismy uživateli generovaného obsahu a popsat možnosti jeho využití v rámci marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is focused on the possibilities of use by user generated multimedia content in the scope of marketing communications. The theoretic part deals with the development of the electronic communication field. The aim of the practical part is to answer the research questions, and to reveal the mechanisms of the user generated content, and to list the possibilities of the use in the scope of marketing communications.
Klíčová slova
Uživateli generovaný obsah, multimédia, marketing, marketingové
komunikace, nová média, elektronická média, sociální média
Klíčová slova v angličtině
User generated content, multimedia, marketing, marketing communications,
new media, electronic media, social media
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití uživateli generovaného
multimediálního obsahu v rámci marketingových komunikací. V teoretické části se práce zabývá vývojem v oblasti elektronické komunikace, změnami chování recipientů a s tím spojenou změnou na poli marketingových komunikací. Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a odhalit mechanismy uživateli generovaného obsahu a popsat možnosti jeho využití v rámci marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is focused on the possibilities of use by user generated multimedia content in the scope of marketing communications. The theoretic part deals with the development of the electronic communication field. The aim of the practical part is to answer the research questions, and to reveal the mechanisms of the user generated content, and to list the possibilities of the use in the scope of marketing communications.
Klíčová slova
Uživateli generovaný obsah, multimédia, marketing, marketingové
komunikace, nová média, elektronická média, sociální média
Klíčová slova v angličtině
User generated content, multimedia, marketing, marketing communications,
new media, electronic media, social media
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o využití uživateli generovaném obsahu z pohledu marketingových komunikací.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Proveďte analýzu vybraných příkladů použití uživateli generovaného multimediálního obsahu. Dle získaných dat odpovězte na výzkumné otázky.
4. Formulujete výhody a nevýhody využití uživateli generovaného multimediálního obsahu v marketingových komunikacích.
5. Na základě analýzy získaných dat popište faktory ovlivňující efektivitu prostředků využívajících uživateli generovaný multimediální obsah.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o využití uživateli generovaném obsahu z pohledu marketingových komunikací.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Proveďte analýzu vybraných příkladů použití uživateli generovaného multimediálního obsahu. Dle získaných dat odpovězte na výzkumné otázky.
4. Formulujete výhody a nevýhody využití uživateli generovaného multimediálního obsahu v marketingových komunikacích.
5. Na základě analýzy získaných dat popište faktory ovlivňující efektivitu prostředků využívajících uživateli generovaný multimediální obsah.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Přeložila Hana LOUPOVÁ. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
LIEVROUW, Leah A., LIVINGSTONE, Sonia. Handbook of New Media: Social Shaping and Consequences of Icts. 1. vydání. Londýn: Sage Publications Ltd, 2002. 592 s. ISBN 978-07-6196-510-7.
BURNETT, Robert, MARSHALL, David. Web Theory: An Introduciton. 1. vydání. Londýn: Routledge, 2002. 256 s. ISBN 978-04-1523-834-2.
WEBER, Larry. Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business. 2. vydání. Hoboken, NJ: Wiley Publishing, 2009. 267 s. ISBN 97-80-4704-1097-4.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2. vydání. Hoboken, N.J.: Wiley Publishing, 2010. 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
Seznam doporučené literatury
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Přeložila Hana LOUPOVÁ. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
LIEVROUW, Leah A., LIVINGSTONE, Sonia. Handbook of New Media: Social Shaping and Consequences of Icts. 1. vydání. Londýn: Sage Publications Ltd, 2002. 592 s. ISBN 978-07-6196-510-7.
BURNETT, Robert, MARSHALL, David. Web Theory: An Introduciton. 1. vydání. Londýn: Routledge, 2002. 256 s. ISBN 978-04-1523-834-2.
WEBER, Larry. Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business. 2. vydání. Hoboken, NJ: Wiley Publishing, 2009. 267 s. ISBN 97-80-4704-1097-4.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use social media, blogs, news releases, online video, & viral marketing to reach buyers directly. 2. vydání. Hoboken, N.J.: Wiley Publishing, 2010. 288 s. ISBN 978-0-470-54781-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-vedoucí Mgr.T.Šula:
1. Je uživatelsky generovaný obsah dostačující "náhražkou" profesionálně generovaného obsahu?
2. Jak se bude dle Vašeho názoru vyvíjet užívání neprofesionálně vytvářeného obsahu z pohledu marketingových komunikací?
Otázky k obhajobě-oponent Ing.M.Pilík,Ph.D.:
1. Přeložte a vysvětlete pro účely obhajoby obrázek č. 11 Typologie uživatel v roce 2011.
2. Z jakého důvodu jste neprovedl ve své práci žádné primární šetření? Proč jste se uchýlil pouze k prezentaci sekundárních dat?
3. Jaký je význam slova "efektivita"? Vysvětlete tento pojem. Na základě čeho jste mohl vyslovit závěr, že "Efektivita reklamních sdělení s uživateli generovaným obsahem je vyšší." se nepotvrdila?
Student plně odpověděl na zadané otázky.