Práce se zabývá vývojem mezinárodní spolupráce mezi německým koncernem Volkswagen a českou Škodou Auto, která začala v roce 1991 fúzí obou společností. Za pomoci různých analytických prostředků jsou zde zkoumány pozitivní a negativní aspekty českoněmecké kooperace za přihlédnutí k Soft Facts a Hard Facts. Účelem práce je formulovat doporučení, která by vedla k úspěšné mezinárodní spolupráci.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the international cooperation between the German corporation Volkswagen and the Czech Skoda car company, which started in 1991 with a merger of these two. Using various analytic tools the positive and negative aspects of the Czech-German cooperation are researched with regards to the soft facts and the hard facts of the problem. The purpose of the thesis is to articulate recommendations that will lead to a successful international cooperation.
Klíčová slova
Fusion, Soft Facts, Hard Facts, SWOT, Porter Analyse, Kulturdimensionen nach Hofstede
Práce se zabývá vývojem mezinárodní spolupráce mezi německým koncernem Volkswagen a českou Škodou Auto, která začala v roce 1991 fúzí obou společností. Za pomoci různých analytických prostředků jsou zde zkoumány pozitivní a negativní aspekty českoněmecké kooperace za přihlédnutí k Soft Facts a Hard Facts. Účelem práce je formulovat doporučení, která by vedla k úspěšné mezinárodní spolupráci.
Anotace v angličtině
The topic of the thesis is the international cooperation between the German corporation Volkswagen and the Czech Skoda car company, which started in 1991 with a merger of these two. Using various analytic tools the positive and negative aspects of the Czech-German cooperation are researched with regards to the soft facts and the hard facts of the problem. The purpose of the thesis is to articulate recommendations that will lead to a successful international cooperation.
Klíčová slova
Fusion, Soft Facts, Hard Facts, SWOT, Porter Analyse, Kulturdimensionen nach Hofstede
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
Proveďte literární průzkum a vytvořte hypotézu k zadanému úkolu.
S využitím odborné literatury proveďte analýzu situace před fúzí podniků.
Popište přínosy fúze pro zúčastněné strany.
Proveďte analýzu podle Portera.
Stručně popište plány firmy do budoucna.
Navrhněte řešení problému.
Zásady pro vypracování
Prostudujte uvedenou literaturu se vztahem ke zvolenému tématu.
Proveďte literární průzkum a vytvořte hypotézu k zadanému úkolu.
S využitím odborné literatury proveďte analýzu situace před fúzí podniků.
Popište přínosy fúze pro zúčastněné strany.
Proveďte analýzu podle Portera.
Stručně popište plány firmy do budoucna.
Navrhněte řešení problému.
Seznam doporučené literatury
[1] BURSA, M. Škoda Sales Soar, Capacity Will Increase. 1st ed. New York: Diesel & Gas Turbine Publications, 1998. ISBN 0-306-41-140-7.
[2] DEPPE, M. Intermediäre Konfigurationen - Transformationspolitiken und Gewerkschaften in Polen und Ungarn. 2nd ed. Frankfurt/Main: Deutsche Gesellschaft für Soziologie/Lars Clausen, 1996. ISBN 3-8012-0156-2.
[3] DÖRR, G., KESSEL, T. Das Restrukturierungmodell Škoda-Volkswagen - Ergebnis aus Transfer und Transformation. 1st ed. Berlin: Campus, 1997. ISBN 0-7603-0574-9.
[4] FINK, NOVÝ, SCHROLL-MACHL. Tschechische, österreichische und deutsche Kulturstandards in der Wirtschaftskooperation. 1st ed. Wien: Institut Fink/Meierwert, Interkulturelles Management , 2001. ISBN 0-7923-8068-1.
[5] FISCHER, F. Joint Ventures in Tschechien. Wien: Wirtschaftsuniversität Wien, 1996. Kapitel 3, Rahmenbedingungen, s. 16-28.
[6] FRINK, L. Škoda prepares to move to China. 3rd ed. Berlin: Automotive News Europe, 2004. ISBN 0415-21092-5.
[7] GUTMANN, B. Journal of European Industrial Training. 1st ed. Bonn: Handelsblatt, 2003. ISBN 0-691-05883-0.
[8] HAVLIK, P. Osteuropa zwischen Plan und Markt. 2nd ed. Wien: Hampp Verlag, 1993. ISBN 0-821 3-4796-9.
Seznam doporučené literatury
[1] BURSA, M. Škoda Sales Soar, Capacity Will Increase. 1st ed. New York: Diesel & Gas Turbine Publications, 1998. ISBN 0-306-41-140-7.
[2] DEPPE, M. Intermediäre Konfigurationen - Transformationspolitiken und Gewerkschaften in Polen und Ungarn. 2nd ed. Frankfurt/Main: Deutsche Gesellschaft für Soziologie/Lars Clausen, 1996. ISBN 3-8012-0156-2.
[3] DÖRR, G., KESSEL, T. Das Restrukturierungmodell Škoda-Volkswagen - Ergebnis aus Transfer und Transformation. 1st ed. Berlin: Campus, 1997. ISBN 0-7603-0574-9.
[4] FINK, NOVÝ, SCHROLL-MACHL. Tschechische, österreichische und deutsche Kulturstandards in der Wirtschaftskooperation. 1st ed. Wien: Institut Fink/Meierwert, Interkulturelles Management , 2001. ISBN 0-7923-8068-1.
[5] FISCHER, F. Joint Ventures in Tschechien. Wien: Wirtschaftsuniversität Wien, 1996. Kapitel 3, Rahmenbedingungen, s. 16-28.
[6] FRINK, L. Škoda prepares to move to China. 3rd ed. Berlin: Automotive News Europe, 2004. ISBN 0415-21092-5.
[7] GUTMANN, B. Journal of European Industrial Training. 1st ed. Bonn: Handelsblatt, 2003. ISBN 0-691-05883-0.
[8] HAVLIK, P. Osteuropa zwischen Plan und Markt. 2nd ed. Wien: Hampp Verlag, 1993. ISBN 0-821 3-4796-9.