Tato práce pojednává o nízkonákladovém marketingu (guerilla marketingu) a jeho jednotlivých odnožích, zabývá se nízkorozpočtovou komunikací na internetu a cílovým marketingem. V teoretické části jsou tyto marketingové nástroje detailně popsány a je vysvětleno jejich fungování. V praktické části jsou analyzovány vybrané nízkorozpočtové komunikační kampaně a porovnány z hlediska efektivity. Poslední část se věnuje výzkumu s cílem zjistit vnímání jednotlivých nástrojů nízkorozpočtového marketingu a vybraných komunikačních kampaní.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the low-cost marketing (guerilla marketing) and its various types, online low-cost communications and targeted marketing. In the theoretical part, the marketing tools are described in detail and explained in their operation. The practical part deals with selected low-cost communication campaigns and compares these in terms of their effectiveness. The last part is devoted to research to determine the perception of individual campaign instruments and selected low-budget communications campaigns.
Tato práce pojednává o nízkonákladovém marketingu (guerilla marketingu) a jeho jednotlivých odnožích, zabývá se nízkorozpočtovou komunikací na internetu a cílovým marketingem. V teoretické části jsou tyto marketingové nástroje detailně popsány a je vysvětleno jejich fungování. V praktické části jsou analyzovány vybrané nízkorozpočtové komunikační kampaně a porovnány z hlediska efektivity. Poslední část se věnuje výzkumu s cílem zjistit vnímání jednotlivých nástrojů nízkorozpočtového marketingu a vybraných komunikačních kampaní.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the low-cost marketing (guerilla marketing) and its various types, online low-cost communications and targeted marketing. In the theoretical part, the marketing tools are described in detail and explained in their operation. The practical part deals with selected low-cost communication campaigns and compares these in terms of their effectiveness. The last part is devoted to research to determine the perception of individual campaign instruments and selected low-budget communications campaigns.
1. Charakterizujte pojem nízkorozpočtový marketing a jeho jednotlivé formy.
2. Proveďte analýzu vybraných nízkorozpočtových komunikačních kampaní a zhodnoťte jejich efektivitu dle návratnosti investic.
3. Proveďte šetření s účelem zjistit vnímání jednotlivých nástrojů nízkorozpočtového marketingu.
4. Zodpovězte položené výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte pojem nízkorozpočtový marketing a jeho jednotlivé formy.
2. Proveďte analýzu vybraných nízkorozpočtových komunikačních kampaní a zhodnoťte jejich efektivitu dle návratnosti investic.
3. Proveďte šetření s účelem zjistit vnímání jednotlivých nástrojů nízkorozpočtového marketingu.
4. Zodpovězte položené výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. 1. vydání. Brno : Computer press, 2009. str. 326. ISBN 978-80-251-2472-7.
PATALAS, Thomas. Guerillový marketing : Jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. str. 192. ISBN 978-80-247-2484-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2010. str. 320. ISBN 978-80-247-3622-8.
PELSMACKER, Patric De, GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
HESKOVÁ, Marie, ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vydání. Praha : Oeconomica, 2009. str. 180. ISBN 978-80-245-1520-5.
Seznam doporučené literatury
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. 1. vydání. Brno : Computer press, 2009. str. 326. ISBN 978-80-251-2472-7.
PATALAS, Thomas. Guerillový marketing : Jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. str. 192. ISBN 978-80-247-2484-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2010. str. 320. ISBN 978-80-247-3622-8.
PELSMACKER, Patric De, GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2003. str. 600. ISBN 80-247-0254-1.
HESKOVÁ, Marie, ŠTARCHOŇ, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vydání. Praha : Oeconomica, 2009. str. 180. ISBN 978-80-245-1520-5.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-externí oponentka Mgr.E.Š.Burešová
1.Považujete (obecně) formy nízkorozpočtových komunikačních kampaní, o kterých píšeteza etické? Myslíte si,že by se měly "právně" ošetřit?
2.Obecné mínění (bohužel často i mínění zaměstnanců firem) je takové, že marketing je zcela zbytečný. Množí navíc hodnotí marketingové nástroje jako neetické, jejich používání za "matení lidí". Přepokládám, že vy tento názor nesdílíte. Nicméně, nejsou právě formy nízkorozpočtového marketingu, o kterých píšete, dobrým argumentem pro tyto negativní hlasy?
3.Považujete tradiční marketingové nástroje za nefunkční a předražené natolik, že by mohly být do budoucna vytlačeny právě formami nízkorozpočtového marketingu?
Student plně odpověděl na položené otázky.