Bakalářská práce se věnuje televiznímu product placementu v České republice. Popisuje základní pojmy vztahující se k product placemnetu a jeho využívání v některých českých televizích. Na základě provedeného průzkumu dojde k analýze využívání tohoto nástroje po přijetí zákonné novely. Bakalářská práce dále popisuje hlavní subjekty televizního trhu a jejich vztah k vyžití tohoto nového nástroje a jeho potenciál růstu.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis is dedicated to product placement in television in Czech Republic. Basic terms related to product placement are defined and subsequently the use of product placement in Czech programing is investigated. Further analysis, based on this research, will concentrate on the use of product placement after its legalization in 2010.
Bachelor?s thesis also describes the main businesses in the television market and their ap-proach to product placement as a new marketing tool and its potential growth.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, product placement, televizní product placement, televize, český televizní trh, legislativa, regulace, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, aktivní a pasivní zmínka
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, communication mix, product placement, television product placement, television, Czech television market, legislative, regulation, Council for radio and television broadcasting, aktive and passive mentioning.
Rozsah průvodní práce
65 s. (90 710 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje televiznímu product placementu v České republice. Popisuje základní pojmy vztahující se k product placemnetu a jeho využívání v některých českých televizích. Na základě provedeného průzkumu dojde k analýze využívání tohoto nástroje po přijetí zákonné novely. Bakalářská práce dále popisuje hlavní subjekty televizního trhu a jejich vztah k vyžití tohoto nového nástroje a jeho potenciál růstu.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis is dedicated to product placement in television in Czech Republic. Basic terms related to product placement are defined and subsequently the use of product placement in Czech programing is investigated. Further analysis, based on this research, will concentrate on the use of product placement after its legalization in 2010.
Bachelor?s thesis also describes the main businesses in the television market and their ap-proach to product placement as a new marketing tool and its potential growth.
Klíčová slova
marketingový mix, komunikační mix, product placement, televizní product placement, televize, český televizní trh, legislativa, regulace, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, aktivní a pasivní zmínka
Klíčová slova v angličtině
Marketing mix, communication mix, product placement, television product placement, television, Czech television market, legislative, regulation, Council for radio and television broadcasting, aktive and passive mentioning.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte cíle bakalářské práce a formulujte hypotézy ve vztahu k danému tématu.
2. Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
3. Proveďte analýzu product placementu na českém televizním trhu
4. Proveďte průzkum formou rozhovoru se zástupci významných českých TV a na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů a verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte cíle bakalářské práce a formulujte hypotézy ve vztahu k danému tématu.
2. Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
3. Proveďte analýzu product placementu na českém televizním trhu
4. Proveďte průzkum formou rozhovoru se zástupci významných českých TV a na základě Vašich zjištění predikujte další vývoj.
5. Závěrem zhodnoťte splnění cílů a verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 195 s., ISBN 9788072611607.
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERCH, J., Marketingová komunikace, 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood films : a history. Kerry Segrave. Jefferson : McFarland & Company, c2004. v, 244 s, il. ISBN 0786419040.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv . Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ Jitka,; MIKEŠ, Jiří. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 195 s., ISBN 9788072611607.
PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERCH, J., Marketingová komunikace, 1. vydání, Praha, Grada Publishing, 2003, 581 s., ISBN 80-247-0254-1.
SEGRAVE, Kerry. Product placement in Hollywood films : a history. Kerry Segrave. Jefferson : McFarland & Company, c2004. v, 244 s, il. ISBN 0786419040.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv . Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ Jitka,; MIKEŠ, Jiří. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-vedoucí Mgr.T.Šula:
1. Jaký byste navrhoval model zkoumání efektivity product placementu v audiovizuálních dílech?
Otázky k obhajobě-externí oponentka Mgr.V.Zavřelová,Ph.D.:
1. Stručně popište rozdíly mezi televizním a filmovým "product placementem".
2. Stručně popište pravidla/specifika českého a zahraničního televizního "product placementu" (legislativa apod.)
3. Vysvětlete rozdíl mezi televizním "product placementem" a ambasadorem produktu.
Student plně odpověděl na položené otázky.