Bakalářská práce se zabývá mediální analýzou a kvantitativní analýzou mediálních výstupů neziskové akce Bambiriáda za období tří let, roky 2009 - 2011. Analýza zkoumá poměr mezi jednotlivými mediálními výstupy a rozložení propagace v jednotlivých krajích ČR. Tato analýza je založena na studiu odborné literatury, na základě výzkumu a porovnání jednotlivých mediálních výstupů, dle vlastního úsudku.
Teoretická část práce je zaměřena na studium odborné literatury a na vysvětlení pojmů ? nezisková organizace, propagace a Public relations, Bambiriáda, mediální analýza a kvan-titativní výzkum. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých mediálních sdělení v TV, rádiu, webu a tištěných médiích. Dále sleduje rozložení výstupů v krajích celé ČR a na základě mediální a kvantitativní analýzy předkládá konkrétní doporučení pro další strate-gické a marketingové plány neziskové organizace Česká rada dětí a mládeže, která akci Bambiriáda pořádá.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on media analysis and quantitative analysis of media output Bambiri-ada non-profit event in the years 2009 - 2011. The analysis examines the relationship between media advertising and the distribution of outcomes in individual regions. This analysis is based on the literature, research and a comparison of individual news media, at the author?s discretion.
The theoretical part is focused on the literature research and explanation of terms - A nonprofit organization, promotion and Public relations, Bambiriada, media analysis and quantitative re-survey. The practical part deals with analysis of individual media reports on TV, radio, web and press. The study shows the distribution of media outcomes in regions throughout the CR and based on media and quantitative analysis suggests further strategic and marketing plans of non-profit organization ?The Czech Council of Children and Youth?, organizer of the event Bambiriada.
Klíčová slova
Nezisková organizace, propagace a Public relations, Česká rada dětí a mládeže, Bambiriáda, monitoring médií, mediální analýza a kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organization, Promotion and Public relations, Czech Council of Children and Youth, Bambiriada, Media monitoring, Media analysis and Quantitative research
Rozsah průvodní práce
60 s.(72 458 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mediální analýzou a kvantitativní analýzou mediálních výstupů neziskové akce Bambiriáda za období tří let, roky 2009 - 2011. Analýza zkoumá poměr mezi jednotlivými mediálními výstupy a rozložení propagace v jednotlivých krajích ČR. Tato analýza je založena na studiu odborné literatury, na základě výzkumu a porovnání jednotlivých mediálních výstupů, dle vlastního úsudku.
Teoretická část práce je zaměřena na studium odborné literatury a na vysvětlení pojmů ? nezisková organizace, propagace a Public relations, Bambiriáda, mediální analýza a kvan-titativní výzkum. Praktická část se věnuje analýze jednotlivých mediálních sdělení v TV, rádiu, webu a tištěných médiích. Dále sleduje rozložení výstupů v krajích celé ČR a na základě mediální a kvantitativní analýzy předkládá konkrétní doporučení pro další strate-gické a marketingové plány neziskové organizace Česká rada dětí a mládeže, která akci Bambiriáda pořádá.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on media analysis and quantitative analysis of media output Bambiri-ada non-profit event in the years 2009 - 2011. The analysis examines the relationship between media advertising and the distribution of outcomes in individual regions. This analysis is based on the literature, research and a comparison of individual news media, at the author?s discretion.
The theoretical part is focused on the literature research and explanation of terms - A nonprofit organization, promotion and Public relations, Bambiriada, media analysis and quantitative re-survey. The practical part deals with analysis of individual media reports on TV, radio, web and press. The study shows the distribution of media outcomes in regions throughout the CR and based on media and quantitative analysis suggests further strategic and marketing plans of non-profit organization ?The Czech Council of Children and Youth?, organizer of the event Bambiriada.
Klíčová slova
Nezisková organizace, propagace a Public relations, Česká rada dětí a mládeže, Bambiriáda, monitoring médií, mediální analýza a kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Non-profit organization, Promotion and Public relations, Czech Council of Children and Youth, Bambiriada, Media monitoring, Media analysis and Quantitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, proveďte rešerši odborné literatury se zaměřením na neziskové organizace všeobecně a neziskové organizace zaměřené na děti. Popište teorii mediální analýzy a kvantitativního výzkumu, který chcete použít. Definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Zpracujte mediální analýzu výstupů zvolené neziskové organizace za poslední tři roky, stanovte metodiku kvantitativního výzkumu. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace.
3. Vyhodnoťte výsledky provedené analýzy, shrňte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, proveďte rešerši odborné literatury se zaměřením na neziskové organizace všeobecně a neziskové organizace zaměřené na děti. Popište teorii mediální analýzy a kvantitativního výzkumu, který chcete použít. Definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Zpracujte mediální analýzu výstupů zvolené neziskové organizace za poslední tři roky, stanovte metodiku kvantitativního výzkumu. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace.
3. Vyhodnoťte výsledky provedené analýzy, shrňte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
PAVOL FRIČ, ROCHDI GOULLI, Marketing neziskových organizací, Eurolex Bohemia, Praha 2001. Počet stran: 203, ISBN 80-86432-04-1.
RADIM BAČUVČÍK, Marketing neziskových organizací, VeRBuM, 2011. Počet stran: 190, ISBN 978-80-87500-01-9.
EVA ŠIMKOVÁ, Gaudeamus, Management a marketing v praxi neziskových organizací, GAUDEAMUS, 2006. Počet stran: 171, ISBN 80-7041-859-1.
JIŘÍ NOVOTNÝ A KOLEKTIV, Ekonomika a řízení neziskových organizací, Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2006. Počet stran: 156, ISBN 80-245-0792-7.
MAREK ŠEDIVÝ A OLGA MEDLÍKOVÁ, Úspěšná nezisková organizace, Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran: 154, ISBN 978-80-247-2707-3.
Seznam doporučené literatury
PAVOL FRIČ, ROCHDI GOULLI, Marketing neziskových organizací, Eurolex Bohemia, Praha 2001. Počet stran: 203, ISBN 80-86432-04-1.
RADIM BAČUVČÍK, Marketing neziskových organizací, VeRBuM, 2011. Počet stran: 190, ISBN 978-80-87500-01-9.
EVA ŠIMKOVÁ, Gaudeamus, Management a marketing v praxi neziskových organizací, GAUDEAMUS, 2006. Počet stran: 171, ISBN 80-7041-859-1.
JIŘÍ NOVOTNÝ A KOLEKTIV, Ekonomika a řízení neziskových organizací, Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2006. Počet stran: 156, ISBN 80-245-0792-7.
MAREK ŠEDIVÝ A OLGA MEDLÍKOVÁ, Úspěšná nezisková organizace, Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran: 154, ISBN 978-80-247-2707-3.
Přílohy volně vložené
žádná
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (Bačuvčík, Ph.D.):
Jakým způsobem probíhá koordinace medializace v regionálních médiích? Může v tomto
směru organizátor standardizovat postupy tak, aby medializace v jednotlivých regionech byla na stejné úrovni?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Podle zadání jste měla formulovat pracovní hypotézy, odkazuje na ně i kapitola 5.1 na str. 36, ovšem pracovní hypotézy neobsahuje. Jak byste tedy hypotézy pro mediální analýzu zpětně formulovala?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena
2. Str. 21 - nikdo nepochybuje, že redakční články jsou ve vztahu k čtenářům efektivnější než reklama. Jak těžké nebo snadné je toho dosáhnout, co pro to může subjekt udělat?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena
3. Str. 43 - co Vás vedlo ke spojení slov Events: tisková konference na MŠMT?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena
4. Bylo by v regionech (pro zkvalitnění propagace a publicity) prospěšně uvažovat o záštitě např. hejtmana, primátora, starosty?
Odpověď: Otázka byla zodpovězena
Dílčí dotazy byly zodpovězeny při diskusi s komisí (doc. Šramová).