Bakalářská práce na téma ?Marketingová strategie kurýrní služby? má za cíl analyzovat současné postavení společnosti MESSENGER a.s. na trhu městských kurýrních služeb pomocí SWOT analýzy. Důvodem výběru tohoto tématu je současná situace na trhu kurýr-ních služeb s ohledem na vývoj vnějšího prostředí, zejména ekonomickou krizi a konku-renci.
Práce je v teoretické části zaměřená na strategické plánování podniku a jeho základní prv-ky. Vychází z dostupné odborné literatury s ohledem na pojetí dané problematiky jednotli-vými autory. Praktická část je primárně zaměřená na kurýrní službu MESSENGER a.s., její vize, mise, cíle, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí. Výstupem je SWOT analýza společnosti MESSENGER a.s. a z ní plynoucí základní doporučení pro plánování marke-tingové strategie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis on "Marketing strategy of courier services" aims to analyze the current position of the company MESSENGER a.s. on the market of courier services using SWOT analysis. The reason for selecting this theme is the current situation of the courier service market with regard to the outer ambience, especially the economic crisis and competitors.
In the theoretical part, the bachelor thesis focuses on the company?s strategic planning and its basic elements. It is based on available professional literature with regard to compre-hension of related topics by particular authors. The practical part focuses primarily on cou-rier services of the company MESSENGER a.s., its visions, assignments, targets, and anal-ysis of outer and inner ambience. The output of this bachelor thesis is a SWOT analysis and fundamental recommendations for planning the marketing strategy arising from it.
Klíčová slova
Strategické plánování, vize, mise, cíle, marketingový mix, vnější analýza, vnitřní analýza, SWOT analýza, kurýrní služba, konkurence, marketingová strategie
Bakalářská práce na téma ?Marketingová strategie kurýrní služby? má za cíl analyzovat současné postavení společnosti MESSENGER a.s. na trhu městských kurýrních služeb pomocí SWOT analýzy. Důvodem výběru tohoto tématu je současná situace na trhu kurýr-ních služeb s ohledem na vývoj vnějšího prostředí, zejména ekonomickou krizi a konku-renci.
Práce je v teoretické části zaměřená na strategické plánování podniku a jeho základní prv-ky. Vychází z dostupné odborné literatury s ohledem na pojetí dané problematiky jednotli-vými autory. Praktická část je primárně zaměřená na kurýrní službu MESSENGER a.s., její vize, mise, cíle, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí. Výstupem je SWOT analýza společnosti MESSENGER a.s. a z ní plynoucí základní doporučení pro plánování marke-tingové strategie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis on "Marketing strategy of courier services" aims to analyze the current position of the company MESSENGER a.s. on the market of courier services using SWOT analysis. The reason for selecting this theme is the current situation of the courier service market with regard to the outer ambience, especially the economic crisis and competitors.
In the theoretical part, the bachelor thesis focuses on the company?s strategic planning and its basic elements. It is based on available professional literature with regard to compre-hension of related topics by particular authors. The practical part focuses primarily on cou-rier services of the company MESSENGER a.s., its visions, assignments, targets, and anal-ysis of outer and inner ambience. The output of this bachelor thesis is a SWOT analysis and fundamental recommendations for planning the marketing strategy arising from it.
Klíčová slova
Strategické plánování, vize, mise, cíle, marketingový mix, vnější analýza, vnitřní analýza, SWOT analýza, kurýrní služba, konkurence, marketingová strategie
1. Prostudujte teoretická východiska marketingového mixu služeb a SWOT analýzy.
2. Formulujte cíle a problémové okruhy.
3. Analyzujte vnitřní a vnější prostředí kurýrní společnosti MESSENGER a.s.
4. S využitím analýzy konkurence realizujte SWOT analýzu dle stanovené metodologie a kritérií.
5. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte doporučení vyplývající z analýz.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte teoretická východiska marketingového mixu služeb a SWOT analýzy.
2. Formulujte cíle a problémové okruhy.
3. Analyzujte vnitřní a vnější prostředí kurýrní společnosti MESSENGER a.s.
4. S využitím analýzy konkurence realizujte SWOT analýzu dle stanovené metodologie a kritérií.
5. V závěru zhodnoťte splnění cílů a formulujte doporučení vyplývající z analýz.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plínování. Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1535-3.
DEDOUCHOVÁ, Dagmar. Strategie podniku. C. H. BECK, 2001, ISBN 80-7179-603-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Grada Publishing, a.s., 2008, ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plínování. Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1535-3.
DEDOUCHOVÁ, Dagmar. Strategie podniku. C. H. BECK, 2001, ISBN 80-7179-603-4.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Grada Publishing, a.s., 2008, ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Grada Publishing, a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byla stanovena následující otázka:
Určitý nedostatek spatřuji v ne zcela jasné formulaci výzkumného problému a prosím autorku o doplnění u obhajoby.
Odpověď: Studentka nedostatek doplnila a vysvětlila.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Šikl-Burešová):
1. Ve své bakalářské práci se zmiňujete o nutnosti "interních procesů". Mohla byste prosím stručně shrnout, které interní procesy považujete za stěžejní a proč?
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
2. Myslíte si, že by byla společnost "Messenger, a.s." ohrožena např. "Českou poštou", pokud by začala nabízet stejné služby?
Odpověď: otázka byla zodpovězena.
3. Mohla byste se zamyslet nad tím, jakými nadstavbovými službami může společnost Messenger, a.s. v rámci získávání/udržení klientů ještě více posílit svou pozici?
Odpověď: otázka byla zodpovězena.