Práce Komparace a analýza vizuálních stylů vysokých škol srovnává tři subjekty: Slezskou univerzitu v Opavě, Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně a Vysokou školu báňskou-Technickou univerzitu v Ostravě. V teoretické rovině definuje pojem jednotný vizuální styl, zařazuje jej do systému marketingových komunikací, určuje jeho základní prvky a nástroje, osvětluje postup při tvorbě. V praktické rovině porovnává zkoumané subjekty ve třech rovinách: koncepční, aplikační a hodnotící.
Anotace v angličtině
The work Comparation and analysis of visual styles czech universities compares three subjects: Silesian University in Opava Tomas Bata University in Zlin and VSB - Technical University of Ostrava. Teoretically defines concept of corporate identity classified into marketing communications system specified the basic elements tools and the process of creation. Practically compares the subject in three dimensions: dimension of concept aplication and professional rating.
Klíčová slova
Jednotný vizuální styl, design manuál, logotyp, font písma, ochranná zóna, merkantilní tiskoviny, prezentační materiály, Slezská univerzita v Opavě, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Vysoká škola báňská-Technická univerzita v Ostravě
Klíčová slova v angličtině
corporate identity, design manual, logo, type fonts, trade zone, mercantile, presentation materials, Silesian University in Opava, Tomas Bata University in Zlin, VSB - Technical University of Ostrava
Rozsah průvodní práce
63 s. (67 128 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce Komparace a analýza vizuálních stylů vysokých škol srovnává tři subjekty: Slezskou univerzitu v Opavě, Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně a Vysokou školu báňskou-Technickou univerzitu v Ostravě. V teoretické rovině definuje pojem jednotný vizuální styl, zařazuje jej do systému marketingových komunikací, určuje jeho základní prvky a nástroje, osvětluje postup při tvorbě. V praktické rovině porovnává zkoumané subjekty ve třech rovinách: koncepční, aplikační a hodnotící.
Anotace v angličtině
The work Comparation and analysis of visual styles czech universities compares three subjects: Silesian University in Opava Tomas Bata University in Zlin and VSB - Technical University of Ostrava. Teoretically defines concept of corporate identity classified into marketing communications system specified the basic elements tools and the process of creation. Practically compares the subject in three dimensions: dimension of concept aplication and professional rating.
Klíčová slova
Jednotný vizuální styl, design manuál, logotyp, font písma, ochranná zóna, merkantilní tiskoviny, prezentační materiály, Slezská univerzita v Opavě, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Vysoká škola báňská-Technická univerzita v Ostravě
Klíčová slova v angličtině
corporate identity, design manual, logo, type fonts, trade zone, mercantile, presentation materials, Silesian University in Opava, Tomas Bata University in Zlin, VSB - Technical University of Ostrava
Zásady pro vypracování
1. Vymezte jednotlivé pojmy vizuálních stylů, vymezte odlišné pojetí terminologií a definic, zařaďte tuto oblast do systému marketingových komunikací. Pojmenujte jednotlivé prvky a vyjasněte základní nástroj JVS, a to design manuál. Stručně představte všechny zkoumané subjekty.
2. Zaměřte se na komparaci uvedených tří JVS a proveďte ji ve třech rovinách: v rovině koncepce a vymezení (tedy vymezení design manuálem), dále v rovině praktické aplikace (otázka webové prezentace, merkantilních tiskovin a dalších propagačních materiálů a jejich možnosti využití, např. v rámci veletrhů vzdělávání) a v rovině hodnotící, kdy výše zjištěná fakta budou uvedena do souvislosti s názory odborníků.
3. Vyhodnoťte danou analýzu a vymezte zjištěné závěry.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte jednotlivé pojmy vizuálních stylů, vymezte odlišné pojetí terminologií a definic, zařaďte tuto oblast do systému marketingových komunikací. Pojmenujte jednotlivé prvky a vyjasněte základní nástroj JVS, a to design manuál. Stručně představte všechny zkoumané subjekty.
2. Zaměřte se na komparaci uvedených tří JVS a proveďte ji ve třech rovinách: v rovině koncepce a vymezení (tedy vymezení design manuálem), dále v rovině praktické aplikace (otázka webové prezentace, merkantilních tiskovin a dalších propagačních materiálů a jejich možnosti využití, např. v rámci veletrhů vzdělávání) a v rovině hodnotící, kdy výše zjištěná fakta budou uvedena do souvislosti s názory odborníků.
3. Vyhodnoťte danou analýzu a vymezte zjištěné závěry.
Seznam doporučené literatury
ALESSANDRI, Susan Westcott. Visual Identity: Promoting and Protecting the Public Face of an Organization. New York : M.E. Sharp, Inc., 2009. s. 3-5.
DE JONG, Menno D.T.; VAN DEN BOSCH, Annette L.M.; ELVING, Wim J.L. How corporate visual identity supports reputation. Corporate Communications: An International Journal. 2005, 10, 2, s. 108-116.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. Brno : Computer Press, 2008. s. 44-46, 67.
HORŇÁK, Pavel a kol. Marketingová komunikácia. 1. vyd. Bratislava : Book&Book, 2007. s. 5-17.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha : Grada, 2007. s. 632-637.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2004. s. 128-129.
MELEWAR, T. C.; JENKINS, Elizabeth. Defining the Corporate Identity Construct. Corporate Reputation Review. 2002, 5, 1, s. 76-90.
MELEWAR, T. C.; SAUNDERS, John. Global corporate visual identity systems: using an extended marketing mix. European Journal of Marketing. 2000, 34, 5/6, s. 538-550.
SVOBODA, Václav. Public Relations moderně a účinně. Praha : Grada, 2009. s. 25-48.
VAN RIEL, Cees B.M.; BALMER, John M. T. Corporate identity: the concept, its measurement and management. European Journal of Marketing,. 1997, 31, 5/6, s. 340-355.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada, 2009. s. 39-57.
ZÁRUBA, Alan; RICHTR, Michal; KOUDELKOVÁ, Dagmar. CI.CZ 1990-2007. Firemní styl v České republice. Praha : CI.CZ, 2008. 234 s.
Seznam doporučené literatury
ALESSANDRI, Susan Westcott. Visual Identity: Promoting and Protecting the Public Face of an Organization. New York : M.E. Sharp, Inc., 2009. s. 3-5.
DE JONG, Menno D.T.; VAN DEN BOSCH, Annette L.M.; ELVING, Wim J.L. How corporate visual identity supports reputation. Corporate Communications: An International Journal. 2005, 10, 2, s. 108-116.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. Brno : Computer Press, 2008. s. 44-46, 67.
HORŇÁK, Pavel a kol. Marketingová komunikácia. 1. vyd. Bratislava : Book&Book, 2007. s. 5-17.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha : Grada, 2007. s. 632-637.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2004. s. 128-129.
MELEWAR, T. C.; JENKINS, Elizabeth. Defining the Corporate Identity Construct. Corporate Reputation Review. 2002, 5, 1, s. 76-90.
MELEWAR, T. C.; SAUNDERS, John. Global corporate visual identity systems: using an extended marketing mix. European Journal of Marketing. 2000, 34, 5/6, s. 538-550.
SVOBODA, Václav. Public Relations moderně a účinně. Praha : Grada, 2009. s. 25-48.
VAN RIEL, Cees B.M.; BALMER, John M. T. Corporate identity: the concept, its measurement and management. European Journal of Marketing,. 1997, 31, 5/6, s. 340-355.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha : Grada, 2009. s. 39-57.
ZÁRUBA, Alan; RICHTR, Michal; KOUDELKOVÁ, Dagmar. CI.CZ 1990-2007. Firemní styl v České republice. Praha : CI.CZ, 2008. 234 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-externí oponentka PhDr.M.Gregarová:
1. V úvodu jste avizoval formulaci pracovních hypotéz v kapitole 3 - nenašla jsem je. Mohl byste při obhajobě připomenout, s jakými předpoklady jste vstupoval do řešené problematiky? A event. zhodnotit případné hypotézy.
2. JVS jste v teoretické části práce vřadil do systému mark. komunikací, v praktické části se těmito aspekty příliš nezabýváte. Mohl byste stručně zhodnotit JVS tří VŠ z pohledu mark. komunikací?
3. Jak byste JVS jednotlivých škol hodnotil jako uchazeč o studium?
Student plně odpověděl na zadané otázky.