Bakalářská práce pojednává v teoretické části o jednotlivých nástrojích marketingu ve sportovní sféře, konkrétně v prostředí ledního hokeje. Dále pojednává o marketingovém a komunikačním mixu a jednotlivých nových a moderních formách marketingu. Náplní praktické části práce je popis fungování sportovní organizace PSG Zlín, faktory působící na klub, konkrétní popis jednotlivých nástrojů marketingového a komunikačního mixu a jejich následná analýza. Přínos práce spočívá ve zjištění účinnosti marketingových aktivit v porovnání se stanovenými cíly organizace. Bonusem je pak návrh kroků, které mohou
pomoci zvýšit efektivitu marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
Theoretical part of this bachelor thesis deals with specific marketing tools in the sphere of sports, to be specific ? in the sphere of ice hockey. Further, it discusses marketing and communication mix and particular new and modern marketing forms. Practical part of the thesis describes sports organization PSG Zlín and handles with factors acting on the club. It also characterizes and analyzes its particular marketing tools as well as its communication mix. Major contribution of this thesis lies in checking the effectivity of marketing activities in comparison to given aims of the organization. Thesis puts forward several steps that are able to increase the effectivity of its marketing communications.
Bakalářská práce pojednává v teoretické části o jednotlivých nástrojích marketingu ve sportovní sféře, konkrétně v prostředí ledního hokeje. Dále pojednává o marketingovém a komunikačním mixu a jednotlivých nových a moderních formách marketingu. Náplní praktické části práce je popis fungování sportovní organizace PSG Zlín, faktory působící na klub, konkrétní popis jednotlivých nástrojů marketingového a komunikačního mixu a jejich následná analýza. Přínos práce spočívá ve zjištění účinnosti marketingových aktivit v porovnání se stanovenými cíly organizace. Bonusem je pak návrh kroků, které mohou
pomoci zvýšit efektivitu marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
Theoretical part of this bachelor thesis deals with specific marketing tools in the sphere of sports, to be specific ? in the sphere of ice hockey. Further, it discusses marketing and communication mix and particular new and modern marketing forms. Practical part of the thesis describes sports organization PSG Zlín and handles with factors acting on the club. It also characterizes and analyzes its particular marketing tools as well as its communication mix. Major contribution of this thesis lies in checking the effectivity of marketing activities in comparison to given aims of the organization. Thesis puts forward several steps that are able to increase the effectivity of its marketing communications.
1. Zpracujte teoretické výhodiska k tématu práce, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Zvolte vhodnou metodiku marketingového průzkumu, zpracujte šetření u zvolených cílových skupin s cílem měřit efektivitu komunikačních aktivit zvoleného sportovního klubu.
3. Vyhodnoťtě závěry šetření a na základě zjištěných dat navrhněte opatření vedoucí k vyšší efektivitě komunikačních aktivit zvoleného sportovního klubu, verifikujte pracovní hypotézu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické výhodiska k tématu práce, definujte cíl práce a pracovní hypotézu.
2. Zvolte vhodnou metodiku marketingového průzkumu, zpracujte šetření u zvolených cílových skupin s cílem měřit efektivitu komunikačních aktivit zvoleného sportovního klubu.
3. Vyhodnoťtě závěry šetření a na základě zjištěných dat navrhněte opatření vedoucí k vyšší efektivitě komunikačních aktivit zvoleného sportovního klubu, verifikujte pracovní hypotézu.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional publishing. ISBN 978-80-86946-80-1.
BOUČKOVÁ, J. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 8071795771.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, Grada, 2004. ISBN 80-24705-13-3.
KOTLER, P., WONG, V., a kol.: Moderní marketing, Grada , 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
Čáslavová E., Managment sportu, EW Publishing company, Praha 2000.
NOVOTNÝ, Jiří. Ekonomika sportu. Praha : ISV, 2000. 263 s. ISBN 80-85866-68-4.
Seznam doporučené literatury
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Praha: Professional publishing. ISBN 978-80-86946-80-1.
BOUČKOVÁ, J. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 8071795771.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, Grada, 2004. ISBN 80-24705-13-3.
KOTLER, P., WONG, V., a kol.: Moderní marketing, Grada , 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
Čáslavová E., Managment sportu, EW Publishing company, Praha 2000.
NOVOTNÝ, Jiří. Ekonomika sportu. Praha : ISV, 2000. 263 s. ISBN 80-85866-68-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-externí oponent Mgr.P.Kamas:
1. V závěrech práce jste navrhoval možnosti zlepšení činností hokejového klubu v oblasti marketingu a propagace, netýkaly se však personálního zajištění. Jak by podle vás vypadala ideální struktura týmu zajišťujícího propagaci klubu?
2. Jaké jsou výhody PR ve sportovní oblasti, zejména populárním klubu, oproti jiným oblastem, např. politice, obchodu?
3. Byla ochota respondentů odpovídat na dotazník rozdílná dle jejich rozdělení do zmíněných tří skupin?
Student plně odpověděl na položené otázky.