Cílem této práce je zjistit povědomí o neziskových organizacích ve Zlíně. Výše povědomí byla zjišťována pomocí dotazníkového šetření. Cílovou skupinou, na kterou se tento výzkum zaměřil, byly děti a mládež na základních, středních a vysokých školách. Teoretická část rozebírá marketing a propagaci neziskového sektoru, teorii dotazníkového šetření a posouzení psychologických profilů cílové skupiny. V praktické části se autor napřed věnuje výsledkům dotazníkového šetření na vysokých školách a poté sumarizuje veškerá proběhlá šetření. Ve svém závěru vysvětluje pravděpodobné příčiny zjištěných hodnot.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find out the awareness of nonprofit organizations in Zlín. The level of this awareness was found out by using questionaire survey. The target group of this survey were children and youth on middle schools, secondary schools and universities. Theoretical part of this work is about ways of marketing and propagation in nonprofit sector and theory of questionaire survey. Then the work solves the psychological profiles of target group. Practical part of work is solving results of survey on universities at first.
Then it is summarizing results from middle schools, secondary schools and universities acquired during whole survey. In the end of work is author trying to explain reasons of those results.
Cílem této práce je zjistit povědomí o neziskových organizacích ve Zlíně. Výše povědomí byla zjišťována pomocí dotazníkového šetření. Cílovou skupinou, na kterou se tento výzkum zaměřil, byly děti a mládež na základních, středních a vysokých školách. Teoretická část rozebírá marketing a propagaci neziskového sektoru, teorii dotazníkového šetření a posouzení psychologických profilů cílové skupiny. V praktické části se autor napřed věnuje výsledkům dotazníkového šetření na vysokých školách a poté sumarizuje veškerá proběhlá šetření. Ve svém závěru vysvětluje pravděpodobné příčiny zjištěných hodnot.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find out the awareness of nonprofit organizations in Zlín. The level of this awareness was found out by using questionaire survey. The target group of this survey were children and youth on middle schools, secondary schools and universities. Theoretical part of this work is about ways of marketing and propagation in nonprofit sector and theory of questionaire survey. Then the work solves the psychological profiles of target group. Practical part of work is solving results of survey on universities at first.
Then it is summarizing results from middle schools, secondary schools and universities acquired during whole survey. In the end of work is author trying to explain reasons of those results.
1. Prostudujte odbornou literaturu týkající se neziskových organizací a marketingového průzkumu.
2. Proveďte dotazníkové šetření na vysokých školách.
3. Vyhodnoťte dotazníkové šetření na vysokých školách.
4. Porovnejte výsledky s předchozími dotazníkovými šetřeními.
5. Vyhodnoťte získané výsledky.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu týkající se neziskových organizací a marketingového průzkumu.
2. Proveďte dotazníkové šetření na vysokých školách.
3. Vyhodnoťte dotazníkové šetření na vysokých školách.
4. Porovnejte výsledky s předchozími dotazníkovými šetřeními.
5. Vyhodnoťte získané výsledky.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace : (teorie a praxe). Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. 303 s. ISBN 978-80-245-1650-9.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
Seznam doporučené literatury
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. [s.l.] : EKOPRESS, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
ČEPELKA, Oldřich; JILEMICKÁ, Jitka; SOCHŮREK, Jan. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vydání 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
ŠIMKOVÁ, Eva. Management a marketing v praxi neziskových organizací. 2., rozš. vyd. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 171 s. ISBN 80-7041-859-1.
BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace : (teorie a praxe). Vyd. 1. V Praze : Oeconomica, 2009. 303 s. ISBN 978-80-245-1650-9.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Str. 14, poslední řádek. Mohl byste, prosím, blíže vysvětlit slova "vyzvat zákazníky k jednání" (v neziskových organizacích)?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Z výsledků Vašeho výzkumu mi nebylo jasné, jestli byly rozdíly ve vnímání NO u humanitních a technických oborů UTB, přičemž ve stanovení cílové skupiny to hrálo podstatnou roli.
Student plně odpověděl na položenou otázku.