Tato práce se zabývá ambientními médii, inovativními nosiči reklamních sdělení, které účinně slouží novým a moderním formám marketingové komunikace. Teoretická část této práce se zabývá charakteristikou těchto výjimečných médií, pro lepší pochopení jejich funkčnosti a komunikačních vlastností je dělí do skupin. Jsou zde také uvedeny příklady realizovaných kampaní. Práce také objasňuje jejich vztah k vybraným marketingovým for-mám. V praktické části seznamuje čtenáře s konkrétní komunikační kampaní využívající ambientní média jako její ústřední prvek, analyzuje průběh kampaně a zapojení těchto am-bientních prostředků. U vybraného ambientního média z této kampaně popisuje celý proces jeho aplikace se zaměřením na složitost takovéto realizace. Pomocí dotazníkového šetření, prováděného v přímé blízkosti tohoto ambientního média, je zjišťováno, jak příjemci a zároveň potenciální spotřebitelé takový reklamní nosič vnímají.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed on ambient media, an innovative, non-standard advertising, serving the purpose of new and modern forms of marketing communication. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of such media and for better understanding their func-tionality and communication features are divided into several groups. The examples of im-plemented campaigns as well as the explanation of the relationship of ambient media to selected marketing forms can be also found in this part. In the practical part of the thesis a specific communication campaign, which uses the ambient media as its main feature is introduced. Furthermore the process of this campaign is analysed as well as the involve-ment of the elements of ambient media used. One of these elements is then selected and the whole process of its application is described. With the use of a questionnaire sur-vey realized in the immediate vicinity of the ambient medium, the author tried to state the reception of this form of advertising by recipients or any other potential consumers.
Klíčová slova
ambientní média, marketingová komunikace, inovativní média, reklamní nosiče, guerilla marketing, virální marketing, sociální marketing, word of mouth marketing, out-of-home reklama, interakce, reklamní sdělení
Klíčová slova v angličtině
ambient media, marketing communication, innovative media, advertising carriers, guerrilla marketing, viral marketing, pro bono marketing, word of mouth marketing, out-of-home advertising, interaction, advertising message
Rozsah průvodní práce
115
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá ambientními médii, inovativními nosiči reklamních sdělení, které účinně slouží novým a moderním formám marketingové komunikace. Teoretická část této práce se zabývá charakteristikou těchto výjimečných médií, pro lepší pochopení jejich funkčnosti a komunikačních vlastností je dělí do skupin. Jsou zde také uvedeny příklady realizovaných kampaní. Práce také objasňuje jejich vztah k vybraným marketingovým for-mám. V praktické části seznamuje čtenáře s konkrétní komunikační kampaní využívající ambientní média jako její ústřední prvek, analyzuje průběh kampaně a zapojení těchto am-bientních prostředků. U vybraného ambientního média z této kampaně popisuje celý proces jeho aplikace se zaměřením na složitost takovéto realizace. Pomocí dotazníkového šetření, prováděného v přímé blízkosti tohoto ambientního média, je zjišťováno, jak příjemci a zároveň potenciální spotřebitelé takový reklamní nosič vnímají.
Anotace v angličtině
This thesis is aimed on ambient media, an innovative, non-standard advertising, serving the purpose of new and modern forms of marketing communication. The theoretical part of the thesis deals with the characteristics of such media and for better understanding their func-tionality and communication features are divided into several groups. The examples of im-plemented campaigns as well as the explanation of the relationship of ambient media to selected marketing forms can be also found in this part. In the practical part of the thesis a specific communication campaign, which uses the ambient media as its main feature is introduced. Furthermore the process of this campaign is analysed as well as the involve-ment of the elements of ambient media used. One of these elements is then selected and the whole process of its application is described. With the use of a questionnaire sur-vey realized in the immediate vicinity of the ambient medium, the author tried to state the reception of this form of advertising by recipients or any other potential consumers.
Klíčová slova
ambientní média, marketingová komunikace, inovativní média, reklamní nosiče, guerilla marketing, virální marketing, sociální marketing, word of mouth marketing, out-of-home reklama, interakce, reklamní sdělení
Klíčová slova v angličtině
ambient media, marketing communication, innovative media, advertising carriers, guerrilla marketing, viral marketing, pro bono marketing, word of mouth marketing, out-of-home advertising, interaction, advertising message
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci k výběru tématu a stanovte teoretickou základnu pro vypracování práce.
2. Definujte cíle práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte ambientní média, analyzujte jejich druhy a uveďte vztah těchto médií k ostatním formám marketingové komunikace.
4. Proveďte analýzu procesu aplikace vybraného ambientního média ve vybrané komunikační kampani. K vnímání a komunikační funkci tohoto média realizujte výzkum. Výzkum vyhodnoťte.
5. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte definované výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Popište motivaci k výběru tématu a stanovte teoretickou základnu pro vypracování práce.
2. Definujte cíle práce a postup, stanovte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte ambientní média, analyzujte jejich druhy a uveďte vztah těchto médií k ostatním formám marketingové komunikace.
4. Proveďte analýzu procesu aplikace vybraného ambientního média ve vybrané komunikační kampani. K vnímání a komunikační funkci tohoto média realizujte výzkum. Výzkum vyhodnoťte.
5. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte definované výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. Aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. Rozšířené vydání 2008. Praha: Management Press, s. r. o., 2009. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press, s. r. o., 2006. ISBN 80-7261-153-4.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. Vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2472-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana ; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. Aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: To nejlepší z nových trendů. 2. Rozšířené vydání 2008. Praha: Management Press, s. r. o., 2009. ISBN 978-80-7261-160-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press, s. r. o., 2006. ISBN 80-7261-153-4.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. Vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
LEVINSON, Jay Conrad. Guerilla marketing. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2472-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana ; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Rožek):
Jaké rozdíly z pohledu marketingu a komunikace vnímáte mezi kampaní Pepsi a kampaněmi Ikea, která také autobusové zastávky mění k nepoznání?
Student správně odpověděl na položenou otázku.
Kdybyste si měl zahrát na kreativce, jaký nosič byste si vzal na paškál vy, kdybyste byl marketér konkurenční značky Kofola?
Student správně odpověděl na položenou otázku.
Mohla by takto ke komunikaci přistupovat značky Coca Cola? V případě ano i ne řekněte proč?
Student správně odpověděl na položenou otázku.