Práce zkoumá roli textu na webových stránkách prostřednictvím osmi verzí účelově vytvořené firemní internetové prezentace. Vychází z teoretických poznatků o SEO copywritingu ? tvorbě marketingově zaměřených textů optimalizovaných pro internetové vyhledávače. Zaměřuje se na výběr a vhodné použití klíčových slov. Popisuje volbu nejlepší verze vyhledávači Google.cz a Seznam.cz i potenciálními návštěvníky webových stránek. Získané výsledky předkládá k praktickému využití v textové tvorbě pro Internet.
Anotace v angličtině
This study surveys the role of website text through eight versions of purposely created company internet presentation. It is derived from theoretical findings on SEO copywriting ? creating marketing texts optimized for search engines. It is focused on the selection and optimal usage of key words. It describes the best option made by Google.cz and Seznam.cz search engines as well as by potential website visitors. Collected findings are presented to practical usage in Internet text creation.
Práce zkoumá roli textu na webových stránkách prostřednictvím osmi verzí účelově vytvořené firemní internetové prezentace. Vychází z teoretických poznatků o SEO copywritingu ? tvorbě marketingově zaměřených textů optimalizovaných pro internetové vyhledávače. Zaměřuje se na výběr a vhodné použití klíčových slov. Popisuje volbu nejlepší verze vyhledávači Google.cz a Seznam.cz i potenciálními návštěvníky webových stránek. Získané výsledky předkládá k praktickému využití v textové tvorbě pro Internet.
Anotace v angličtině
This study surveys the role of website text through eight versions of purposely created company internet presentation. It is derived from theoretical findings on SEO copywriting ? creating marketing texts optimized for search engines. It is focused on the selection and optimal usage of key words. It describes the best option made by Google.cz and Seznam.cz search engines as well as by potential website visitors. Collected findings are presented to practical usage in Internet text creation.
1. Zpracujte teoretická východiska ke copywritingu-tvorbě marketingově zaměřených textů-určených pro webové stránky.
2. Vysvětlete problematiku SEO-optimalizace pro vyhledávače.
3. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
4. Zhodnoťte výsledky optimalizace vybraných webových stránek z hlediska textové tvorby.
5. Navrhněte využití poznatků v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ke copywritingu-tvorbě marketingově zaměřených textů-určených pro webové stránky.
2. Vysvětlete problematiku SEO-optimalizace pro vyhledávače.
3. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky.
4. Zhodnoťte výsledky optimalizace vybraných webových stránek z hlediska textové tvorby.
5. Navrhněte využití poznatků v praxi.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2000. Počet stran 260. ISBN 80-85927-75-6.
DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. 1. vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2006. Počet stran 152. ISBN 80-247-1602-X.
DOMES, M. SEO jednoduše. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2011. Počet stran 141. ISBN 978-80-251-3456-6.
FISK, P. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2006. Počet stran 348. ISBN 80-251-1319-1.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 1. vyd. Praha: PORTÁL, 2005. Počet stran 408. ISBN 80-7367-040-2.
HLAVENKA, J. Internetový marketing. 1. vyd. Praha: COMPUTER PRESS, 2001. Počet stran 157. ISBN 80-7226-498-2.
HOPKINS, C. Můj život v reklamě. Reklama jako věda. 1. vyd. Pardubice: FILIP TREND, 2003. Počet stran 207. ISBN 80-86282-25-2.
HORŇÁKOVÁ, M. Copywriting. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2011. Počet stran 252. ISBN 978-80-251-3269-2.
KRUG, S. Web design. Nenuťte uživatele přemýšlet. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2003. Počet stran 144. ISBN 80-7226-892-9.
KŘÍŽEK Z., CRHA I. Jak psát reklamní text. 2. vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2003. Počet stran 192. ISBN 80-247-0556-7.
OGILVY, D. Vyznání muže reklamy. 1. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1995. Počet stran 140. ISBN 80-85603-88-8.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2000. Počet stran 260. ISBN 80-85927-75-6.
DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. 1. vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2006. Počet stran 152. ISBN 80-247-1602-X.
DOMES, M. SEO jednoduše. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2011. Počet stran 141. ISBN 978-80-251-3456-6.
FISK, P. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2006. Počet stran 348. ISBN 80-251-1319-1.
FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 1. vyd. Praha: PORTÁL, 2005. Počet stran 408. ISBN 80-7367-040-2.
HLAVENKA, J. Internetový marketing. 1. vyd. Praha: COMPUTER PRESS, 2001. Počet stran 157. ISBN 80-7226-498-2.
HOPKINS, C. Můj život v reklamě. Reklama jako věda. 1. vyd. Pardubice: FILIP TREND, 2003. Počet stran 207. ISBN 80-86282-25-2.
HORŇÁKOVÁ, M. Copywriting. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2011. Počet stran 252. ISBN 978-80-251-3269-2.
KRUG, S. Web design. Nenuťte uživatele přemýšlet. 1. vyd. Brno: COMPUTER PRESS, 2003. Počet stran 144. ISBN 80-7226-892-9.
KŘÍŽEK Z., CRHA I. Jak psát reklamní text. 2. vyd. Praha: GRADA PUBLISHING, 2003. Počet stran 192. ISBN 80-247-0556-7.
OGILVY, D. Vyznání muže reklamy. 1. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1995. Počet stran 140. ISBN 80-85603-88-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Weberová, Ph.D.):
1. Stručne charakterizujte význam SEO pri tvorbe a optimalizácii webových stránok.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Stručne charakterizujte vlastnosti dobrého reklamného textára (copywriter).
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vysvetlite využitie farieb pri tvorbe pozadia webových textov.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.